search icon

Επιχειρήσεις

Coca Cola HBC: Αύξηση εσόδων 19,6% στο γ’ τρίμηνο – Επιδείνωση σε Ρωσία, Ουκρανία

Ο Ομιλος σημείωσε διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, η οποία ωστόσο αντισταθμίστηκε από τη διακοπή των πωλήσεων εμπορικών σημάτων της στη Ρωσία

Η Coca-Cola HBC AG ανακοίνωσε την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του τρίτου τριμήνου 2022.

Βασικά σημεία επιδόσεων τρίτου τριμήνου

Σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου, η επιτυχής υλοποίηση της στρατηγικής της εταιρείας, την οδήγησε σε ισχυρές επιδόσεις, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας να αυξάνονται κατά 19,6% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο, συνεχίζοντας την ισχυρή δυναμική ανάπτυξης του πρώτου εξαμήνου.

Οι όγκοι πωλήσεων (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 5,7% σε οργανική βάση, επωφελούμενοι από τη δυναμική των κατηγοριών προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά στο +6,2%, τα ποτά ενέργειας στο +30% και την κατηγορία του καφέ στο +51%

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 13,2% σε οργανική βάση λόγω της συνειδητής εστίασής μας στην αύξηση της αξίας, αξιοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος, ως σημαντικά εργαλεία για τη διαχείριση του πληθωρισμού κόστους. Επωφεληθήκαμε επίσης, από τις πολύ καλές επιδόσεις στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και την ισχυρή ανάπτυξη στο μείγμα προϊόντων άμεσης κατανάλωσης.

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 190 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 130 μονάδες βάσης το εννιάμηνο.

Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις του Ομίλου κατά 7,4% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο.

Ο όγκος πωλήσεων σε επίπεδο Ομίλου μειώθηκε κατά 6,6% σε οργανική βάση, με διψήφια αύξηση στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, η οποία ωστόσο αντισταθμίστηκε από τη διακοπή των πωλήσεων εμπορικών σημάτων της The Coca-Cola Company στη Ρωσία, ενώ τα καθαρά έσοδα απο πωλήσεις ανά κιβώτιο σε επίπεδο Ομίλου αυξήθηκαν κατά 15,0% σε οργανική βάση.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,9% σε δημοσιευμένη βάση το τρίτο τρίμηνο.

Η διαδικασία ενσωμάτωσης της Αιγύπτου σημειώνει σημαντική πρόοδο. Το τρίτο τρίμηνο, η Αίγυπτος προσέθεσε 13,4 ποσοστιαίες μονάδες στην συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων σε δημοσιευμένη βάση και 8,1 ποσοστιαίες μονάδες στη συνολική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση.

Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες των ξένων νομισμάτων συνέβαλαν στην αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση κατά 7,6 ποσοστιαίες μονάδες την ίδια περίοδο.

Βασικά στοιχεία ανά αγορά: Οι αναπτυγμένες και οι αναπτυσσόμενες αγορές συνεχίζουν να παρουσιάζουν ισχυρή δυναμική ανάπτυξης, ενώ οι αναδυόμενες αγορές επηρεάζονται αρνητικά από τη Ρωσία και την Ουκρανία.

 

Ο κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Σημειώσαμε ισχυρή επίδοση και συνεχίσαμε να κερδίζουμε μερίδο αγοράς κατά το τρίτο τρίμηνο χάρη στην αποτελεσματική υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά τη διάρκεια αυτού του πολύ σημαντικού εμπορικά τριμήνου και στην εστίασή μας στις κατηγορίες και τα κανάλια όπου μπορούμε να επιτύχουμε την καλύτερη ανάπτυξη.

Μέχρι τώρα έχουμε δει πολύ περιορισμένα δείγματα αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αλλά παραμένουμε σε εγρήγορση για αυτό το ενδεχόμενο και μπορούμε να προσαρμοστούμε γρήγορα αν χρειαστεί. Έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου που έχει το δύσκολο περιβάλλον στους καταναλωτές μας. Παράλληλα προσεγγίζουμε με υπευθυνότητα τις αποφάσεις σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική και το μείγμα προϊόντων στο πλαίσιο διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, ενώ συνεχίζουμε να παρέχουμε αξία στους αγοραστές και στους πελάτες μας. Είναι ενθαρρυντικό ότι, ως αποτέλεσμα αυτής της προσεκτικής προσέγγισης, σημειώνουμε σταθερά ισχυρές επιδόσεις τιμών/μείγματος, παράλληλα με συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς και παραμένουμε πρώτοι στη συνεισφορά αύξησης εσόδων στον τομέα των προϊόντων ταχείας κατανάλωσης σε όλους του πελάτες μας λιανικής πώλησης.

Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων της περιόδου και έχοντας επίγνωση του ευρύτερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των γεωπολιτικών κινδύνων στις αγορές μας, ανανεώνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το 2022, τα οποία πλέον αναμένουμε ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ €860 και €900 εκατομμυρίων.

Εξακολουθούμε να έχουμε εμπιστοσύνη στη δυναμική και το εύρος του χαρτοφυλακίου μας και στην ανθεκτικότητα της επιχείρησής μας. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ευκαιρίες που βελτιώνουν τις προοπτικές μας για το μέλλον, με στόχο να επιτύχουμε βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας και δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας. Αυτή συμπεριλαμβάνει την επίτευξη προόδου σε σχέση με τους περιβαλλοντικούς μας στόχους, που τώρα ενισχύεται περαιτέρω με την έκδοση του πρώτου μας «πράσινου» ομολόγου κατά το τρίτο τρίμηνο. Τέλος, οι επιδόσεις μας αποτελούν απόδειξη της σκληρής δουλειάς των ανθρώπων μας και θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους πελάτες και τους συνεργάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους.»

Επιχειρηματικές προοπτικές

Όπως σημειώνει η διοίκηση, ο Ομιλος επωφελήθηκε  από την ισχυρή εμπορική κίνηση του καλοκαιριού και από οικονομικές επιδόσεις καλύτερες από τις αναμενόμενες. «Ως εκ τούτου, διατηρώντας πάντα υπόψιν  τους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, αυξάνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τις οικονομικές μας επιδόσεις. Συνεχίζουμε να εμπιστευόμαστε το ισχυρό μας χαρτοφυλάκιο, τις δυνατότητές μας ως προς τη διαχείριση της αύξησης των εσόδων και τη διανομή, την πελατοκεντρική εμπορική μας στρατηγική, τη δυναμική των διαφόρων αγορών μας και πάνω απ’ όλα, τις ικανότητες των ανθρώπων μας.

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, επωφελούμενοι από την εφαρμογή της προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής μας κατά την διάρκεια μίας ισχυρής τουριστικής περιόδου. Είδαμε υψηλή μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω των επιδόσεων των προϊόντων με σήμα Coke, τη Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχιακή προώθηση και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν τη δυναμική τους, καταγράφοντας ισχυρή διψήφια αύξηση.

Διαβάστε ακόμη:

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Απόφαση «σώζει» επιχειρήσεις – Ποιοι επωφελούνται από τις αλλαγές και ποιοι αποκλείονται

Εθνική Τράπεζα: «Τρέχει» νέο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου – Έως 200.000 ευρώ το πλαφόν αποζημίωσης

ΛΑΡΚΟ: Λευκός καπνός για την πώληση της νικελοβιομηχανίας και το διαγωνισμό για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Exit mobile version