Σε κόμβο ανάπτυξης νέων προϊόντων όχι μόνο για χυμούς και αναψυκτικά αλλά πλέον και για premium αλκοολούχα ποτά, όπως η βότκα Finlandia, αναβαθμίζεται το ελληνικό Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) της Coca-Cola HBC. Τη διεύρυνση αυτή του ρόλου του ελληνικού R&D αποκάλυψε σε κατ’ ιδίαν συνομιλία του με δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο, Σβέτοσλαβ Ατανάσοφ, στο περιθώριο εορταστικής εκδήλωσης της εταιρείας χθες το βράδυ.
Η εξέλιξη αυτή προσθέτει έναν νέο, πιο «βαρύ» στρατηγικό άξονα στο ελληνικό R&D Center, το οποίο μέχρι σήμερα λειτουργούσε ως κόμβος καινοτομίας κυρίως για χυμούς, νερό, σνακ και προϊόντα διατροφής. Υπενθυμίζεται ότι επισήμως ο όμιλος Coca-Cola HBC είχε ανακοινώσει επένδυση 350.000 ευρώ για την περαιτέρω ενίσχυση του Κέντρου Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ελλάδα, το οποίο υποστηρίζει την ανάπτυξη προϊόντων για έξι αγορές και για σήματα όπως Amita, Frulite, Avra και Tsakiris Chips
Οι επενδύσεις
Η αναβάθμιση του R&D εντάσσεται στο ευρύτερο επενδυτικό πρόγραμμα της Coca-Cola Τρία Έψιλον, το οποίο – σύμφωνα με τον κ. Ατανάσοφ – ανήλθε την περασμένη χρονιά σε περίπου 50 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων κατευθύνθηκε στο mega plant στο Σχηματάρι, όπου μεταξύ άλλων εγκαταστάθηκε νέα, σύγχρονη γραμμή παραγωγής, ενώ πόροι διατέθηκαν τόσο στο R&D Center όσο και στην επικοινωνία των σημάτων
«Μου αρέσει η ελληνική αγορά. Είναι ιδιαίτερη και γεμάτη προκλήσεις. Υπάρχει μία ισχυρή παραγωγική βάση που εκτείνεται από τους χυμούς και τα αναψυκτικά έως τα Chips μέσω του brand Tsakiris και επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το τουριστικό ρεύμα», σχολίασε στο newmoney ο κ. Ατανάσοφ στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης.

Άνοδος στο ράφι – πιεσμένο το HORECA
Σε επίπεδο αγοράς, τόσο η διοίκηση της Coca-Cola Τρία Έψιλον όσο και της Coca-Cola Hellas (θυγατρικής της The Coca-Cola Company, υπεύθυνης για τα brands) περιγράφουν μια εικόνα διπλής ταχύτητας.
Στη δημόσια στιχομυθία του με δημοσιογράφους, ο κ. Ατανάσοφ σημείωσε ότι το οργανωμένο λιανεμπόριο (super market) κινείται ανοδικά, σε αντίθεση με την κατανάλωση εκτός σπιτιού (away from home), όπου η εστίαση εμφανίζεται σαφώς πιο πιεσμένη.

Όπως επισήμανε, αν και ο αριθμός των τουριστών και η συνολική τουριστική δαπάνη αυξάνονται, αυτό «δεν μεταφράζεται στον ίδιο βαθμό σε κατανάλωση», με το αλκοόλ να εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από το HORECA.
Την ίδια εικόνα επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola Hellas, Σταύρος Μουρελάτος, ο οποίος έκανε λόγο για δύσκολη σεζόν, ειδικά λόγω τουρισμού, σημειώνοντας ότι τα στοιχεία Circana και Nielsen αποτυπώνουν καθαρά την άνοδο στο ράφι του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Πάντως ο κ. Ατανάσοφ απέφυγε να δώσει πρόωρες προβλέψεις για τις οικονομικές επιδόσεις της Coca Cola Τρία Εψιλον, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι η αγορά συνολικά μπορεί να κινηθεί από επίπεδα στασιμότητας έως οριακής ανάπτυξης, με «κλειδί» τους τελευταίους δύο μήνες του έτους. Σε γενικές γραμμές πάντως η διοίκηση της εταιρείας δηλώνει ικανοποιημένη από τις μέχρι τώρα επιδόσεις της και παραμένει προσηλωμένη στον στόχο να κλείσει η χρονιά θετικά, με τη χριστουγεννιάτικη περίοδο να θεωρείται καθοριστική
Νέες γεύσεις
Σε επίπεδο προϊοντικής στρατηγικής, η Coca-Cola Hellas δεν σχεδιάζει προς το παρόν λανσάρισμα νέων brands, αλλά νέες γεύσεις, νέες συσκευασίες και νέα πακέτα για υφιστάμενα προϊόντα, με στόχο τα περισσότερα από αυτά να έχουν παρουσιαστεί έως το καλοκαίρι, όπως διευκρίνισε απ’ την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Σταύρος Μουρελάτος.
Διαβάστε ακόμη
Ηarris Mehos (DFC): Πώς το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ανάπτυξης των ΗΠΑ μπορεί να επενδύσει στην Ελλάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.