Στην εξαγορά του στρατηγικής σημασίας σιδηροδρόμου που ενώνει τα λιμάνια στις δύο άκρες της διώρυγας του Παναμά προχώρησε ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός AP Møller-Maersk.

Πρόκειται για μια συμφωνία που σαφώς επηρεάζει τις ισορροπίες όσον αφορά τον στρατηγικό έλεγχο της διώρυγας, που οι Αμερικανοί σκόπευαν να ανακτήσουν πλήρως μετά και την πρόσφατη συμφωνία εξαγοράς των δύο λιμανιών της Διώρυγας από την BlackRock. Το κορυφαίο αμερικανικό fund συμφώνησε, τον περασμένο μήνα, να αγοράσει τα λιμάνια στα δύο άκρα της Διώρυγας από την κινεζική CK Hutchinson, έναντι 22,8 δισ. δολαρίων ικανοποιώντας έτσι την απαίτηση του Ντόναλντ Τραμπ για απομάκρυνση των Κινέζων. Ωστόσο, η συμφωνία δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, καθώς το Πεκίνο αντιδρά και έχει καλέσει την Hutchison να «το ξανασκεφτεί».

Η παρουσία της Maersk κρατά μεν τους Κινέζους μακριά, αλλά προσθέτει έναν ευρωπαϊκό παίχτη στην κρίσιμης σημασίας για την παγκόσμια ναυτιλία υποδομή. Και μάλιστα από μια χώρα, τη Δανία, με την οποία ο Τραμπ βρίσκεται σε κόντρα για το ζήτημα της Γροιλανδίας.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, η APM Terminals, ο βραχίονας λιμένων της Maersk, εξαγόρασε την Panama Canal Railway Company, η οποία διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική γραμμή μήκους 76 χιλιομέτρων που κινείται παράλληλα με τη διώρυγα, μεταφέροντας εμπορεύματα μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού Ωκεανού.

Πωλητής ήταν μια κοινοπραξία της αμερικανικής Lanco Group και της καναδικής Canadian Pacific Kansas City, χωρίς το ποσό της συμφωνίας να δημοσιοποιηθεί.

«Η Panama Canal Railway Company χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης για την επιχειρησιακή της αρτιότητα και θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε ένα ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών στους παγκόσμιους πελάτες μας», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Κιθ Σβέντσεν, CEO της APM Terminals.

Η Panama Canal Railway χρησιμοποιείται κυρίως για τη μεταφορά κοντέινερ από πλοία που κινούνται στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό, χωρίς να περνούν από τη Διώρυγα. Αν και ο σιδηρόδρομος έχει πολύ μικρότερη χωρητικότητα από τη Διώρυγα, έχει καταστεί ελκυστική εναλλακτική τα τελευταία χρόνια λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας που έχει περιορίσει επανειλημμένως τη διέλευση πλοίων. Μάλιστα, η ίδια η Maersk έχει, την τελευταία διετία, αξιοποιήσει τη χρήση της γραμμής για τη μεταφορά φορτίων της προς τη Βόρεια και Λατινική Αμερική.

Διαβάστε ακόμη 

Αναλυτές: Τα έσοδα από τους δασμούς θα είναι πολύ χαμηλότερα απ’ όσο ελπίζει ο Τραμπ

Βγήκαν οι «αρκούδες» για το δολάριο – Πατούν γκάζι ευρώ και στερλίνα (γραφήματα)

Μητσοτάκης: 25 δισ. το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα – Οι επενδύσεις στην άμυνα είναι επενδύσεις στην κυριαρχία της χώρας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα