Καθώς ο κλάδος της εστίασης επιχειρεί να προσελκύσει καταναλωτές μέσω προσφορών και εκπτώσεων, η Domino’s Pizza δηλώνει έτοιμη να «κλέψει» πελάτες από τον ανταγωνισμό.

«Πιστεύω ότι οι αντικειμενικές δυσκολίες στον κλάδο λειτουργούν τελικά υπέρ μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Russell Weiner, στο CNBC τη Δευτέρα. «Μπορεί να πρόκειται για “αντίθετους ανέμους”, αλλά σε αυτή την περίοδο θα καταφέρουμε να αυξήσουμε το μερίδιό μας στην αγορά».

Η αλυσίδα πίτσας ανακοίνωσε την ίδια μέρα αύξηση 3,4% στις συγκρίσιμες πωλήσεις καταστημάτων στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της StreetAccount που προέβλεπαν άνοδο 2%. Καθοριστική συμβολή στην επίδοση αυτή είχε η εισαγωγή της πρώτης γεμιστής με παρμεζάνα ζύμης στην ιστορία της Domino’s τον Μάρτιο, σε συνδυασμό με τις ελκυστικές προσφορές.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ανάπτυξη ήρθε από όλα τα εισοδηματικά στρώματα, συμπεριλαμβανομένων και των χαμηλών εισοδημάτων, γεγονός που αντίκειται στη γενική τάση του κλάδου.

Ο Weiner υπογράμμισε τη σημασία της «ανταγωνιστικής αξίας» που προσφέρει η εταιρεία, φέρνοντας ως παράδειγμα την καμπάνια “Best Deal Ever” — μια πίτσα στα $9,99. «Ο λόγος που αυτή είναι η καλύτερη προσφορά είναι γιατί οι υπόλοιποι δίνουν εκπτώσεις σε προϊόντα που ο κόσμος δεν θέλει πραγματικά, ή είναι δεύτερες επιλογές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι αλυσίδες ταχείας εστίασης, από τη McDonald’s έως την KFC (ιδιοκτησίας Yum Brands), προωθούν εδώ και πάνω από έναν χρόνο value menus και γεύματα σε πακέτο, προσπαθώντας να ανακόψουν την πτώση στην κίνηση. Ωστόσο, η πολυετής πίεση από τον υψηλό πληθωρισμό έχει στρέψει μεγάλο μέρος των καταναλωτών στην κατανάλωση στο σπίτι ή σε επιλογές που θεωρούν ότι «αξίζουν τα χρήματά τους».

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Chili’s, που σημείωσε διψήφια αύξηση πωλήσεων τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα. Η στρατηγική του ήταν να επενδύσει στην ποιότητα και στη συνέχεια να συγκρίνει την τιμολόγησή του με εκείνη των fast food, προσφέροντας την εμπειρία του dine-in με μόλις λίγα δολάρια παραπάνω.

Ο Weiner βλέπει ομοιότητες με την περίπτωση της Domino’s. «Αυτό είναι κάτι συστημικό. Μέχρι οι μισθοί να αρχίσουν να ξεπερνούν την αύξηση των τιμών, αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί», είπε. «Γι’ αυτό βλέπετε τις επιδόσεις του Chili’s, και γι’ αυτό αναμένουμε θετικά αποτελέσματα και για τη Domino’s».

Ωστόσο, η Domino’s δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Όταν οι τιμές της delivery υπηρεσίας της ξεπερνούν τις αντοχές των καταναλωτών, εκείνοι στρέφονται στο φαγητό στο σπίτι.

«Χάνουμε μια ευκαιρία κατανάλωσης όχι προς τον ανταγωνισμό, αλλά προς το σπίτι», σχολίασε ο Weiner.

Τα κέρδη της αλυσίδας πάντως δεν κατάφεραν να πιάσουν τις προσδοκίες της Wall Street, επηρεασμένα από χρέωση $27,4 εκατομμυρίων λόγω της επένδυσης στην κινεζική θυγατρική της. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε $3,81 έναντι των $3,95 που ανέμεναν οι αναλυτές, σύμφωνα με την LSEG. Ο τζίρος διαμορφώθηκε στα $1,15 δισ., ευθυγραμμιζόμενος με τις εκτιμήσεις.

Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε άνω του 2% στις απογευματινές συναλλαγές της Δευτέρας.

Οι κυριότεροι ανταγωνιστές της Domino’s δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο. Η Yum Brands, ιδιοκτήτρια της Pizza Hut, θα ανακοινώσει κέρδη στις 5 Αυγούστου, ενώ η Papa John’s αναμένεται στις 7 Αυγούστου.

Διαβάστε ακόμη

Μαζική κυβερνοεπίθεση κατά της Microsoft – Κίνδυνος για χιλιάδες servers παγκοσμίως

Φορολογικές δηλώσεις 2025: «Αυλαία» σήμερα με ρεκόρ δηλώσεων και πληρωμών φόρου

Στον «κόφτη» της ΡΑΑΕΥ τα σχέδια του ΑΔΜΗΕ για data centers

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα