Η ανάγκη για διαρκή επένδυση στην καινοτομία, σε όποιο κλάδο ή τομέα και αν δραστηριοποιείται η κάθε επιχείρηση, είναι το βασικό συμπέρασμα του πρόσφατου εργαστηρίου της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ) με τίτλο: «Η Εξωστρεφής Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Ένα Experience Sharing Workshop», που φιλοξενήθηκε στην Αθηναϊκή Λέσχη.

Η ΕΕΝΕ σε σχετική σημερινή ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι πιστεύει πως ο εξωστρεφής προσανατολισμός και η εξάπλωση των ελληνικών προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρήσεων στο εξωτερικό, αποτελεί κεντρικό άξονα για την ανάπτυξη τόσο των επιχειρήσεων, όσο και της εθνικής οικονομίας. Υπό το πρίσμα αυτό, τα στοχευμένα εργαστήρια ανταλλαγής εμπειρίας των εξωστρεφών επιχειρήσεων που διοργανώνει, έχουν στόχο να δώσουν παραδείγματα, εργαλεία, ιδέες και ερεθίσματα για τη μεγιστοποίηση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων.

Ο πρόεδρος της ΕΕΝΕ, Δρ. Βασίλης Γ. Αποστολόπουλος, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Κρίστιαν Χατζημηνάς, ο γενικός γραμματέας της ΕΕΝΕ, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος καθώς και άλλοι εκπρόσωποι του διοικητικού συμβουλίου της ένωσης, σημείωσαν πως όταν ξεκίνησαν τα εργαστήρια, δεν περίμεναν τέτοια επιτυχία.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, αφορμή για το εργαστήριο εξωστρέφειας, αποτέλεσε η ανάγκη για διαρκή επένδυση στην καινοτομία, σε όποιο κλάδο ή τομέα και αν δραστηριοποιείται η κάθε επιχείρηση. Για παράδειγμα, μία εταιρία υψηλής τεχνολογίας υπογράμμισε στην παρουσίασή της, την ανάγκη για διαρκείς επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, με έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό και τη συνεχή καινοτομία – που συναποτελούν το μοχλό που μπορεί να εδραιώσει μία εταιρία στην κορυφή της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας. Ενώ, μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο χώρο του φαγητού, εξήγησε τη διαρκή καινοτομία που απαιτούν τα προϊόντα που εξάγει σε όλο τον πλανήτη, προκειμένου να συνδυάσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία του ελληνικού «Brand» – της μεσογειακής διατροφής, την ελιά και το λάδι, αναγνωρίσιμες ελληνικές γεύσεις, μέσα σε προϊόντα όπως η πίτα και η ζύμη, συνδυάζοντας γεύσεις, υλικά και έξυπνο «marketing». Δηλαδή, με άλλα λόγια, όπως συμπέρανε το προεδρείο της Ένωσης «επιχειρώντας τον έξυπνο συνδυασμό, διασύνδεση και ανασύνθεση υλικών και αναγνωρίσιμων στοιχείων που έχουμε ήδη στη διάθεσή μας στην ελληνική αγορά, και με ορισμένες έξυπνες κινήσεις στο rebranding, packaging, συνεργατικότητα εκεί που χρειάζεται, βάσει των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των αγορών του εξωτερικού, μπορούμε να εξάγουμε με υψηλή προστιθέμενη αξία στην παγκόσμια αγορά. Το ελπιδοφόρο όμως μήνυμα είναι ότι τελικά η Ελλάδα έχει τις εταιρίες και τους ανθρώπους, που μέσα από την κρίση, κατάφεραν και υιοθέτησαν επί του πρακτέου τη στρατηγική της εξωστρέφειας».

Οι εταιρίες που πραγματοποίησαν παρουσιάσεις στο εργαστήριο ήταν οι Alchimica Chemicals, Chipita, Gaea, Longevity Diet, Μπάρμπα Στάθης / Χρυσή Ζύμη, Paradox Kinetics, Ροδούλα, Theon Sensors, Yolenis.