Εμπόδια και αντιδράσεις συναντά το σχέδιο διάσωσης και εξυγίανσης των ΕΛΤΑ, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την απομάκρυνση 1.500 «δανεικών» εργαζομένων δηλαδή υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί στον Οργανισμό μέσω παρένθετων εταιρειών.

Προχθές, μικρή ομάδα 10-15 ατόμων προχώρησε σε αποκλεισμό του κέντρου διανομής των Ελληνικών Ταχυδρομείων που βρίσκεται στον κεντρικό τομέα της Αθήνας, στην οδό Λένορμαν και αποτελεί ένα νευραλγικό σημείο της λειτουργίας των ΕΛΤΑ.

Στο κέντρο, το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες των ΕΛΤΑ αλλά και της ΕΛΤΑ Courier, διακόπηκε η είσοδος και η έξοδος των φορτηγών με αποτέλεσμα να επηρεαστούν διανομές σε νησιά και στο λεκανοπέδιο Αττικής. Υπολογίζεται ότι περίπου 150.000 δέματα και επιστολές στην Αττική, θα καθυστερήσουν να παραδοθούν κατά μια ημέρα.

Οι εργαζόμενοι κλιμακώνουν αύριο τις κινητοποιήσεις με απεργία λόγω της μη ανανέωσης συμβάσεων των εργολαβικών υπαλλήλων.

Κύκλοι των ΕΛΤΑ, υποστηρίζουν ότι η καθυστέρηση της δέσμευσης των ΕΛΤΑ για την έγκαιρη παράδοση των αποστολών, θα έχει επίπτωση στην εμπιστοσύνη των πελατών προς τα ΕΛΤΑ καθώς και στη θυγατρική ΕΛΤΑ Courier, η οποία σήμερα αποτελεί το πιο υγιές κομμάτι του ομίλου. Κατ΄επέκταση αυτό θα προκαλέσει και απώλειες εσόδων καθώς ορισμένοι πελάτες είναι πιθανόν να στραφούν σε άλλους παρόχους ειδικά στις ταχυμεταφορές.

Ιδιαίτερη επίπτωση θα υπάρχει για την ΕΛΤΑ Courier, η οποία δραστηριοποιείται σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά και η οποία παρά τα προβλήματα διαθέτει μεγάλης προοπτικές ανάπτυξης.

Σήμερα, η εταιρεία κατέχει μερίδιο 17% και την 3η θέση στην αγορά και βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. Όπως αναφέρεται από τις ίδιες πηγές, μια πιθανή απώλεια 1% της ΕΛΤΑ Courier θα σήμαινε απώλεια εσόδων 3 εκατ. ευρώ και ζημιογόνο χρήση για την εταιρία και θα έθετε σε κίνδυνο την προσπάθεια εξυγίανσης του Ομίλου ΕΛΤΑ. Να σημειωθεί ότι το κόστος διάσωσης των ΕΛΤΑ έχει εκτιμηθεί στο ύψος των 400 εκ. ευρώ, μέρος των οποίων θα κληθούν να καλύψουν οι οφειλές από την καθολική υπηρεσία που για την περίοδο 2013-2017 εκτιμώνται σε άνω από 150 εκ. ευρώ,

Οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου «δανεικών εργαζόμενων», έχουν καταγγελθεί στο παρελθόν από κόμματα, συνδικαλιστές καθώς υπάρχουν σοβαροί λόγοι νομιμότητας που απαγορεύουν τη συνέχιση αυτής της πρακτικής και για αυτό το λόγο έχει προκριθεί η λύση του ΑΣΕΠ. Στο πλαίσιο αυτό τα ΕΛΤΑ προχωρούν σε προσλήψεις 520 εποχικών εργαζομένων (με 2μηνη σύμβαση), κάτι που αναμένεται να περιορίσει το μισθολογικό κόστος της εταιρείας κατά 1 εκ. το μήνα καθώς ο απόλυτος αριθμός εργαζομένων μειώνεται από την μη ανανέωση των συμβάσεων των «δανεικών» εργαζομένων. Αρκεί να επισημανθεί ότι η δυσχερής οικονομική κατάσταση της εταιρίας, προκαλεί μηνιαίο έλλειμμα ύψους 6 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, η λειτουργία των ΕΛΤΑ δεν απαιτεί πλέον τόσους εργαζόμενους από την στιγμή που παρατηρούνται μειωμένες ανάγκες στη διανομή λόγω της επικείμενης αλλαγής των όρων στην Καθολική Υπηρεσία (από Χ+1 σε Χ+3 όπως ισχύει στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης), πτώσης του τζίρου και της επισκεψιμότητας λόγω μείωσης εργασιών και τις μειωμένες ανάγκες απασχόλησης συμβασιούχων στα καταστήματα. Σήμερα, το μέσο κόστος των μονίμων υπαλλήλων στα ΕΛΤΑ ανέρχεται σε 2.850 ευρώ μηνιαίως.