Μια νέα εποχή στον ελληνικό σιδηρόδρομο προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κακοδαιμονία αλλά και η απουσία αποτελεσματικού σχεδιασμού φέρνει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.

Από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρόκειται να περάσουν σήμερα έξι νέα σιδηροδρομικά έργα, προϋπολογιζόμενης δαπάνης  ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με τα οποία το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σκοπεύει να βάλλει τέλος στον αποσπασματικό χαρακτήρα των εργολαβιών του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Με τον νέο σχεδιασμό δεν θα γίνεται ξεχωριστός διαγωνισμός για τα έργα υποδομής ενός σιδηροδρομικού έργου και άλλος για την ηλεκτροκίνηση ή σηματοδότηση στο ίδιο τμήμα. Αντίθετα  ο ίδιος ανάδοχος θα αναλαμβάνει να παραδώσει ένα πλήρως ολοκληρωμένο και λειτουργικό έργο.

Τα νέα έργα αποτελούν τη νέα γενιά μεγάλων υποδομών της χώρας που εντάσσονται στην φιλοσοφία των συνδυασμένων μεταφορών και των logistics με σκοπό τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια.

Τα έργα αυτά είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες, η επονομαζόμενη και ως ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία με κόστος 1,3 δισ. ευρώ, το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο αξίας 815 εκατ. ευρώ, η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια της Ραφήνας προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ και του Λαυρίου 380 εκατ., η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας 514 εκατ. ευρώ και η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με το δίκτυο.

Πρόκειται για ένα έργο, στο οποίο θα ενταχθεί και ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Δυτικής Θεσσαλονίκης ως ενιαία εργολαβία. Και τα έξι έργα θα δημοπρατηθούν με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου καθώς έτσι εκτιμάται ότι επιτυγχάνεται επίσπευση της ωρίμανσης, μπορούν να εφαρμοστούν καινοτόμες λύσεις, τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης, αλλά και η αρτιότερη τεχνική λύση, ως αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ των διαγωνιζομένων.

Παράλληλα προχωρούν και οι διαδικασίες για την πρόσληψη τεχνικών και νομικών συμβούλων που θα βοηθήσουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου αλλά και στην κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης όπως θα προκύψει μέσα από τον ανταγωνιστικό διάλογο με τους υποψηφίους αναδόχους.

Υπολογίζεται πως εντός 12 έως  15 μηνών θα έχει επιλεγεί, μέσω διαβούλευσης με τους υποψηφίους, η βέλτιστη τεχνική λύση για τα έργα που προωθούνται με τον ανταγωνιστικό διάλογο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης ώστε να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Διαβάστε ακόμη

Προϋπολογισμός: Ανοίγει «χώρος» και για έξτρα παροχές σε 1 μήνα

Oι 5 του Μινιόν, η εθελουσία της Tράπεζας Πειραιώς, το κτίριο του Βωβού και το 77μετρο του δόκτορα

Ακινησία Ι.Χ. φέτος και τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα το 2022