Η πιο αναγνωρίσιμη φίρμα πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο, η Ferrari, ετοιμάζεται να αποκαλύψει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό supercar, με την ονομασία Elettrica. Η παρουσίασή του αναμένεται, εκτός απροόπτου, τον Οκτώβριο του 2025 και σηματοδοτεί όχι απλώς ένα τεχνολογικό βήμα αλλά και μια ευρύτερη στρατηγική μετατόπιση.
Στρατηγικό άνοιγμα στην αγορά της Κίνας
Η Elettrica δεν είναι απλώς ένα νέο μοντέλο, αλλά ένας κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα αναδιάταξης της Ferrari στην ασιατική αγορά, με έμφαση στην Κίνα. Εκεί, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα απολαμβάνουν σαφώς ευνοϊκότερη φορολόγηση, με το ποσοστό να αγγίζει το 30% της λιανικής τιμής. Αντίθετα, τα θερμικά μοντέλα της Ferrari – ειδικά όσα φέρουν τον θρυλικό κινητήρα V12 – φορολογούνται μέχρι και με 400%.
We bet you recognise it even in the shadows.
All the secrets you need to know about the #FerrariLaFerrari.
Presented in 2013 and produced for just 499 clients, it was the first-ever to be equipped with Formula 1-derived hybrid architecture.#FerrariSupercars #Maranello #Ferrari pic.twitter.com/Bb1pQkiIvP— Ferrari (@Ferrari) September 27, 2024
Ο Vigna δείχνει την κατεύθυνση
Αν και ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, δεν κατονόμασε ευθέως το μοντέλο, άφησε να εννοηθεί ότι η Elettrica είναι «καλύτερα προσαρμοσμένη» για την κινεζική αγορά. Η αναφορά αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η εταιρεία αναζητά επειγόντως τρόπους αντιστροφής της πτωτικής πορείας των πωλήσεων στην Κίνα.
Μείωση πωλήσεων και ενίσχυση του ανταγωνισμού
Το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Ferrari είδε τις παραδόσεις της στην Κίνα να υποχωρούν κατά 25%, αγγίζοντας το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων ετών. Η πτώση αποδίδεται αφενός στην επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας και αφετέρου στην άνοδο εγχώριων brands, όπως η BYD, τα οποία εισέρχονται πλέον δυναμικά στον χώρο των πολυτελών και σπορ μοντέλων.
Ferrari will reveal its first all-electric car in October 2025 and it will be called: Elettrica
https://t.co/lzDzsRcL3w pic.twitter.com/FojkOgU7Ax— evo magazine (@evomagazine) April 22, 2025
Πτωτική πορεία στην αγορά πολυτελείας
Τα στοιχεία της Thinkercar δείχνουν ότι η συνολική αγορά πολυτελών οχημάτων στην Κίνα (με αρχική τιμή από 500.000 γουάν ή περίπου 65.000 ευρώ) μειώθηκε κατά 20% μέσα στο 2024, πέφτοντας από τις 850.000 στις 677.000 μονάδες.
Ferrari’s first EV has already completed thousands of miles of on-road testing, will be revealed next year, and could cost around £400k ⚡️ https://t.co/VPbpm4w4nm pic.twitter.com/9OnaKS2vcV
— Autocar (@autocar) July 17, 2024
Η Elettrica ως καταλύτης αλλαγών
Αν και σήμερα η κινεζική αγορά καλύπτει μόλις το 10% των παγκόσμιων παραδόσεων της Ferrari, η είσοδος στην ηλεκτρική εποχή ενδέχεται να αλλάξει τις ισορροπίες. Αν η Elettrica αποδειχθεί το ιδανικό σημείο σύνδεσης ανάμεσα στην κληρονομιά και στο μέλλον της Ferrari, μπορεί να λειτουργήσει ως αφετηρία για μια νέα, πιο δυναμική παρουσία σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί το εμπορικό έλλειμμα αποτελεί νάρκη για την οικονομία
Στο στόχαστρο της εφορίας φορολογούμενοι με υψηλά εισοδήματα και μεγάλη επιστροφή φόρου
Δρ Νίκος Λιάπης: Στρατηγικό στοίχημα για την Ελλάδα το πράσινο μέλλον της ναυτιλίας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.