Πέρασε πάνω από μια τριετία από τη μέρα που άναψε το «πράσινο φως» για ενεργοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης της Γ.Ε. Δημητρίου, με βασική προϋπόθεση την είσοδο του ομίλου Quest στη μετοχική σύνθεσή της σε ρόλο στρατηγικού επενδυτή και η ιστορική εταιρεία διανομής προϊόντων κλιματισμού και οικιακών ηλεκτρικών συσκευών έχει ήδη βρει τον δρόμο της.

Από τα δύσκολα εκείνα χρόνια τα οποία την είχαν οδηγήσει «στα όριά της», πέτυχε σε αυτό το διάστημα τον στόχο της, την μετάβασή της σε τροχιά ανάπτυξης, αφήνοντας πίσω της τις ζημιογόνες χρήσεις, τους χαμηλούς τζίρους και τα προβλήματά της.

Με βάση τις τελευταίες, πρόσφατες οικονομικές καταστάσεις του μητρικού ομίλου, η Γ.Ε. Δημητρίου κατέγραψε για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έναν κύκλο εργασιών ύψους 28,7 εκατ. ευρώ, αυξημένο σε ποσοστό 24%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, του 2024, ενώ και σε επίπεδο κερδοφορίας το EBT ανήλθε σε 950.000 ευρώ, βελτιωμένο κατά 213%, από 300.000 ευρώ.

Στο σύνολο της χρήσης του 2024, η Γ.Ε. Δημητρίου διατήρησε τις πωλήσεις της σε αρκετά υψηλά επίπεδα, άνω των 50 εκατ. ευρώ, έστω και λίγο μειωμένα. Συγκεκριμένα, στα 50,78 εκατ. ευρώ, από 53,66 εκατ. ευρώ το 2023, με μείωση της κερδοφορίας της, χρονιά κατά την οποία είχε «εκτοξευθεί» από τα μόλις… 13,53 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022, κατά 296,44%, τα 10,67 εκατ. ευρώ του 2021 και τα 7,53 εκατ. ευρώ του 2020.

Το story, εν συντομία: Μετά από αρκετές περιπέτειες, υπενθυμίζεται, τον Απρίλιο του 2022 ανακοινώθηκε η δικαστική επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης που είχε υπογραφεί με τους πιστωτές της από τις 30 Μαρτίου του 2021 και Ιούλιο του 2022 οι τότε μέτοχοι της Γ.Ε. Δημητρίου ανέκριναν, σε μια ιστορική Γενική Συνέλευση, την εξωχρηματιστηριακή ΑΜΚ των 5 εκατ. ευρώ μέσω της οποίας προσδέθηκε, ουσιαστικά, στο ισχυρό επιχειρηματικό «άρμα» του ομίλου Quest, με ιδρυτή του, μεγαλομέτοχο και πρόεδρο τον Θεόδωρο Φέσσα.

Η συνολική επένδυση είχε υπολογιστεί, εκείνη την εποχή, σε ένα ποσό άνω των 30 εκατ. ευρώ τουλάχιστον, καθώς συμπεριλάμβανε μεταξύ άλλων ρύθμιση υποχρεώσεων, παροχή κεφαλαίων κίνησης και φυσικά την επανατοποθέτηση της εταιρείας στην αγορά.

Η «εκκίνηση» δεν άργησε να δοθεί για την Γ.Ε. Δημητρίου, που μια τριετία αργότερα φαίνεται να έχει αποκαταστήσει την εικόνα της.

«Μια εταιρεία 35 χρόνων στάθηκε όρθια, γονάτισε, αλλά δεν έπεσε. Παραδίδω τη σκυτάλη με την ευχή προς τον επόμενο δρομέα να τρέξει άλλα 35 χρόνια…», έλεγε φορτισμένος συναισθηματικά τον Ιούλιο του 2022 ο ιδρυτής της ΓΕΔ, Γιώργος Δημητρίου, στο περιθώριο της έκτακτης αυτής Γ.Σ., προ της διαγραφής της από το ΧΑ.
Σήμερα, η Γ.Ε. Δημητρίου έχει δημιουργήσει ένα δυνατό «δίπολο» με την επίσης θυγατρική του ομίλου Quest, την Clima Quest, αποκλειστικό αντιπρόσωπο του brand Gree, στην αγορά του κλιματισμού.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση του πρώτου εξαμήνου του 2025 εκ μέρους της διοίκησης του group, η Γ.Ε. Δημητρίου, είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των κλιματιστικών Toyotomi, για πολλά συναπτά έτη Νο1 brand κλιματιστικών στη χώρα, με μερίδιο αγοράς που σύμφωνα με στοιχεία αναλυτών το 2024 προσέγγιζε το 15,5%, με προϊόντα που φέρουν καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως η αξιοποίηση τεχνολογίας ΑΙ για την προσαρμογή στις συνήθειες του χρήστη κ.λπ.

Η εποχικότητα και τα brands

Παρ’ όλα αυτά, επισημαίνεται, ανάμεσα σε πολλά άλλα, ότι διανύουμε μια χρονιά κατά την οποία η αγορά του κλιματισμού επανήλθε στη συνηθισμένη εποχικότητα μετά από τα προηγούμενα έτη που ήταν σε εξέλιξη τα προγράμματα αντικατάστασης και ανακύκλωσης συσκευών της Πολιτείας.
Οι αυξημένες πωλήσεις κλιματιστικών των προηγούμενων χρόνων, ως αποτέλεσμα των προγραμμάτων, επηρέασαν εμφανώς την αγορά το 2024, σημειώνεται, η οποία παρουσίασε πτώση πάνω από 23%. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η αγορά κλιματισμού εκτιμάται μάλιστα οριακά αρνητική, στο -4%.

Σύμφωνα πάντα με τις αναφορές της ίδιας έκθεσης, σε μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις, η Γ.Ε. Δημητρίου, με την κατάλληλη εμπορική προσέγγιση, διαθεσιμότητα και τοποθέτηση στην αγορά, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στον κλιματισμό με αύξηση πωλήσεων 20% και παραμένει στην πρώτη θέση σε μερίδια πωλήσεων στο εξάμηνο, με μερίδιο που ανέβηκε στο 16% της αγοράς.
Σημαντική θεωρείται δε και η συνεισφορά των πωλήσεων κλιματισμού σε αγορές του εξωτερικού, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 70% στο εξάμηνο συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία.

Σε ποια άλλα από τα brands του εμπορικού portfolio της ποντάρει κυρίως η Γ.Ε. Δημητρίου: η δραστηριοποίηση σε κατηγορίες κλιματισμού, θέρμανσης, αφύγρανσης και μικρών ηλεκτρικών συσκευών μέσω του ιστορικού σήματος Singer συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία με ποσοστό αύξησης 8% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς, προσθέτει ο όμιλος σε άλλο σημείο της έκθεσής του και συμπληρώνει ότι η εταιρεία αισιοδοξεί για περαιτέρω ανάπτυξη πωλήσεων στον συγκεκριμένο τομέα δεδομένης της διεύρυνσης του κωδικολογίου της με πλήθος νέων προϊόντων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Τέλος, η τοποθέτηση της στην αγορά των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών (MDA) και απορροφητήρων με τα σήματα της Brandt και Faber διανύει τον δεύτερο χρόνο της και ήδη στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17%.

Από την κρίση, στην «αναγέννηση»

Μια 4ετία που η Γ.Ε. Δημητρίου «πλήρωσε ακριβά», ήταν από το 2010 έως το 2014, όταν η μείωση στην αγορά του κλιματισμού, στις core business της, έφθασε το 70% και αναπόφευκτα επηρέασε τα μεγεθη της, καθώς μέχρι το 2009 «έγραφε» τζίρους ακόμα και 75 εκατ. ευρώ, με ισχυρές κερδοφορίες.
Εν μέσω της κρίσης, μεγάλωσαν τα προβλήματα και δεν άργησε η αναζήτηση ενός «λευκού ιππότη», που εμφανίστηκε λίγα χρόνια μετά και δεν ήταν άλλος από τον όμιλο Quest.

Τώρα, για όλο το 2025 εκτιμάται ότι η εταιρεία θα συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, με στόχους την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση της αγοράς, την ανάπτυξη του δικτύου μεταπωλητών της, την εισαγωγή ακόμη περισσότερων καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων, την περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της και την ανάπτυξη των πωλήσεων στο εξωτερικό.
Συμπληρωματικά με την αγορά των κλιματιστικών, θα επιδιώξει την περαιτέρω ανάπτυξή της στην αγορά των μικρών οικιακών ηλεκτρικών συσκευών (SDA), με το brand συσκευών Singer που διαθέτει, καθώς και στην αγορά των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών (MDA) μέσω της διανομής των προϊόντων των ιστορικών και καταξιωμένων κατασκευαστών Brandt Γαλλίας (ηγέτιδα στην κατηγορία της πλύσης) και Faber Ιταλίας (εφευρέτη του απορροφητήρα).

Διαβάστε ακόμη   

Αυτό είναι το νέο project για φοιτητική κατοικία – Συγκρότημα στην Καισαριανή (pic)

Χρυσός: Νέο ρεκόρ στα 3.798 δολ – Οι επενδυτές «ποντάρουν» σε μείωση επιτοκίων από την Fed (γράφημα)

5 ξενοδοχεία-καταφύγια για την απόλυτη εμπειρία του δάσους – Το ένα είναι στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα