Η δυναμική ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης δεν αποτυπώνεται μόνο στις επιδόσεις των αεροπορικών εταιρειών, αλλά και στη ζήτηση που καταγράφεται για κρουαζιέρες. Άλλωστε, το πλήγμα της πανδημίας είχε οδηγήσει τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου να προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις και ελκυστικά οικογενειακά πακέτα προκειμένου να δελεάσουν τους ταξιδιώτες. Αυτό πρόκειται να αλλάξει άμεσα, με τις τιμές να εκτιμάται πως θα ανέβουν κάθετα ήδη μέσα στους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, όλες οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας καταγράφουν σημαντική αύξηση της ζήτησης, ενώ και το επίπεδο των δαπανών από τις ταξιδιώτες, πάνω στα πλοία έχει φτάσει ή και ξεπεράσει τα επίπεδα προ της πανδημίας.

Ενδεικτικά οι δαπάνες πάνω στο πλοίο αυξήθηκαν κατά 49,9% σε ετήσια βάση στα πλοία της Norwegian Cruise Lines σε σχέση με το 2019, ενώ για την Royal Caribbean Cruises το ποσοστό αυτό έφτασε το 36,8% και για την Carnival to 17,2%.

Βεβαίως όλες οι εταιρείες επισημαίνουν πως το εργατικό κόστος, το marketing και διάφορα έξοδα συντήρησης και ελλιμενισμού έχουν επίσης ενισχυθεί, αντισταθμίζοντας μέρος των κερδών από την ενίσχυση της ζήτησης. Οπότε αυτός είναι ένας ακόμη, καλός, λόγος να αυξήσουν τις τιμές.

«Επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη μας σε αναλογία και με αυξήσεις των τιμών για το 2024, 2025 και 2026» τόνισε ο CEO της Carnival, Τζος Γουάινστιν. Από την πλευρά του και ο CEO της Royal Caribbean επεσήμανε πως η εταιρεία θα εξετάσει το χάσμα στο κόστος ανάμεσα στις παραδοσιακές διακοπές στην ξηρά και τις διακοπές σε κρουαζιέρα, έτσι ώστε να ανεβάσει κι άλλο τις τιμές.

Σύμφωνα με τον ειδικό αναλυτή του κλάδου, Πάτρικ Σολς, πριν την πανδημία το χάσμα στο κόστος ανάμεσα στα εν λόγω είδη διακοπών έφτανε κατά μέσο όρο το 15% με 20%, με τις διακοπές σε κρουαζιέρα να είναι σαφώς φτηνότερες. Μετά την πανδημία και τις εκπτώσεις που προσέφεραν οι εταιρείες για να γεμίσουν τα θηριώδη κρουαζιερόπλοια η ψαλίδα διευρύνθηκε στο 50%.

Βέβαια σαν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης, οι εταιρείες έχουν ήδη αυξήσει τα τιμολόγια κατά 10% με 15% για την τρέχουσα σεζόν, σε σχέση με τις τιμές του 2019, όμως είναι σαφές πως δεν θα σταματήσουν εκεί, προχωρώντας άμεσα σε νέες ανατιμήσεις.

Διαβάστε ακόμη 

Η MSC έγινε μέλος του συνασπισμού SEA-LNG για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων

Πρατηριούχοι: Δεν ευθυνόμαστε για τις αυξήσεις στα καύσιμα (πίνακες)

UBS: Τι σημαίνει η υποβάθμιση της μακροπρόθεσμης αξιολόγησης των ΗΠΑ σε AA+

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ