Οι σύγχρονες τάσεις στο χώρο της ζυθοποιίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό απασχόλησαν την «Beer Day», της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, όπου το ενδιαφέρον κέντρισαν οι ευκαιρίες ανάπτυξης αλλά και οι προκλήσεις του κλάδου στη χώρα μας.

Στις σημαντικότερες προκλήσεις, αυτό το οποίο μπαίνει και στο κάδρο των προτεραιοτήτων του κλάδου της ζυθοποιίας, είναι η αντιμετώπιση της εποχικότητας που χαρακτηρίζει την αγορά της μπύρας, καθώς και η δημιουργία κουλτούρας και εκπαίδευσης του καταναλωτή με τη βοήθεια της craft μπύρας, η οποία γνωρίζει όλο και μεγαλύτερη άνθιση στη χώρα μας και στο εξωτερικό.

Στο επενδυτικό στόχαστρο της ζυθοποιίας, για τα επόμενα χρόνια, είναι η μπύρα με μειωμένο ή και καθόλου αλκοόλ, οι οποίες θα κάνουν γνωστό το προϊόν σε νέο κοινό που παλαιότερα ήταν δύσκολο να προσεγγίσουν.

Στο πλαίσιο της ανοιχτής συζήτησης με το κοινό, ο Σοφοκλής Παναγιώτου, Πρόεδρος της ΕΕΖ, Ιδρυτής & Συνιδιοκτήτης της «Μικροζυθοποιία Septem» επισήμανε ότι «ενώ ο αριθμός των ζυθοποιείων στην Ελλάδα υπερβαίνει πλέον τα 50, η κατά κεφαλή κατανάλωση παραμένει σταθερή στα 35-36 λίτρα ετησίως, γεγονός που αποδεικνύει ότι  η αγορά του ζύθου δεν αναπτύσσεται συνολικά, αλλά παρατηρούμε εναλλαγή μεριδίων αγοράς, με σημαντική αύξηση του ποσοστού της craft μπύρας. Επίσης η αντιμετώπιση του ζητήματος της εποχικότητας του προϊόντος, απαιτεί την συνεργασία όλων των ζυθοποιών, προκειμένου να αντιληφθεί ο  καταναλωτής ότι η πληθώρα επιλογών και τύπων μπύρας μπορεί να καλύψει κάθε περίσταση».

Ανθεκτικός ο κλάδος την περίοδο της κρίσης

«Η μπύρα αποδείχθηκε ανθεκτική σαν κατηγορία κατά τη διάρκεια της κρίσης και παράλληλα αναφέρθηκε στις θετικές επιπτώσεις της στην οικονομία καθώς από την πρώτη ύλη μέχρι την εμπορία η μπύρα παράγεται στην Ελλάδα και οι εξαγωγές είναι περισσότερες από τις εισαγωγές» σημείωσε ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και αντιπρόεδρος της ΕΕΖ.

Ο ρόλος του τουρισμού στις εξαγωγές

Ευεργετικά φαίνεται να έχει λειτουργήσει ο τουρισμός στην κατανάλωση της εγχώριας μπύρας, με τον Παντελή Αβραμίδη, Διευθύνων Σύμβουλος της «ΕΛΙΞΗ Μικροζυθοποιία», να επισημαίνει ότι ο τουρισμός δίνει τη δυνατότητα σε μικρότερες ζυθοποιίες να γίνουν γνωστές στο εξωτερικό και να απευθυνθούν σε νέες αγορές όχι μόνο σε ομογενείς αλλά και σε ένα ευρύτερο κοινό. Στα παραπάνω στάθηκε και ο Γιάννης Μαρμαρέλλης, Αντιπρόεδρος ΕΕΖ, Iδρυτής & ιδιοκτήτης της «Μικροζυθοποιία Σερρών & Β. Ελλάδος» αναφέροντας παράλληλα ότι ο τουρισμός και οι αγορές του εξωτερικού ήταν αυτές που δίδαξαν τις προοπτικές της μικροζυθοποιίας στους Έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου. Τέλος, ο Γιώργος Πέτρου,  Ιδιοκτήτης της «Ζυθοποιία Πηνειού», αναφέρθηκε στην ευθύνη της μικροζυθοποιίας να φέρει το κοινό πιο κοντά στο ζύθο, να το εκπαιδεύσει και να το ωθήσει να γνωρίσει τις πρώτες ύλες και τις ποικιλίες της».