Της Μαριάννας Τζάννε

Ο τρίμηνος αποκλεισμός της Ειδομένης κόστισε 2,5 φορές πάνω τα κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που για φέτος θα προσεγγίσουν κάτι περισσότερο από 2 εκατ. ευρώ. Κατά 15% θα είναι αντίστοιχα μειωμένος και ο κύκλος εργασιών της εταιρείας εμπορευματικών μεταφορών, που εκτροχιάστηκε την περασμένη Άνοιξη εγκλωβίζοντας τους διεθνείς πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το αποτέλεσμα, ήταν να αναζητήσουν εναλλακτικούς δρόμους μεταφοράς εμπορευμάτων και να επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος, καθώς η μετακίνηση μέσω Βουλγαρίας κόστιζε μιάμιση ημέρα περισσότερο, εκτινάσσοντας το μεταφορικό κόστος έως και 10.000 ευρώ ανά συρμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη εξασφαλίσει τον επαναπατρισμό της Sony που αποτελεί τμήμα της συμφωνίας με την Cosco ενώ στο στάδιο της υπογραφής συμφωνίας, βρίσκεται με την ΕΚΟ για την μεταφορά καυσίμων σε Βουλγαρία και Σκόπια. Νεότερα από τη συμφωνία με τους ιταλικούς σιδηροδρόμους εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρξουν από τις αρχές του χρόνου καθώς δεν έχει εγκριθεί ακόμη η συμφωνία μεταβίβασης της εταιρείας από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Από τη νέα χρονιά θα τεθούν σε λειτουργία και οι νέες υπηρεσίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με στόχο τον εκσυγχρονισμό του δικτύου και την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Στις υπηρεσίες αυτές συγκαταλέγονται το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσω φορητής συσκευής (κινητού, table ή laptop) και οι κάρτες πολλαπλών διαδρομών.

Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο οι επιβάτες έχουν πλέον διαθέσιμο το εισιτήριό απευθείας στην φορητή τους συσκευή (κινητό, tablet, laptop) διευκολύνοντάς τους να ταξιδέψουν, χωρίς αναμονή στα εκδοτήρια μειώνοντας σημαντικά το χρόνο μετακίνησης τους.

Η αγορά του εισιτηρίου μέσω Ιντερνετ αποστέλλεται αυτόματα στο κινητό τηλέφωνο και στο e-mail του επιβάτη ειδικός κωδικός μέσω της εύχρηστης εφαρμογής Passbook. Ο επιβάτης επιβιβάζεται άμεσα στην αμαξοστοιχία και στη συνέχεια μέσω του κινητού ή άλλης συσκευής, ελέγχεται μέσα στο τραίνο από τον ελεγκτή, διευκολύνοντας έτσι την διαδικασία της επιβίβασης.

Οι «έξυπνες» κάρτες πολλαπλών διαδρομών θα αντικαταστήσουν τις παλιές χάρτινες, βελτιώνοντας σημαντικά την πρόσβαση των επιβατών στο τραίνο. Οι ίδιες κάρτες θα χρησιμοποιηθούν και για τη συμμετοχή των επιβατών στο πρόγραμμα επιβράβευσής πελατών Miles & Bonus. Η έκδοση των «έξυπνων» καρτών θα γίνεται μία φορά στο κεντρικό κτίριο της εταιρίας Καρόλου 1-3 στην Αθήνα. Η επαναφόρτισή τους θα γίνεται στα φυσικά σημεία πώλησης ή μέσω της ιστοσελίδας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.