Ο υπολογισμός του ακριβούς αντίκτυπου στις αγορές βασικών προϊόντων από την επιδημία κορωνοϊού  στην Κίνα εξακολουθεί να είναι μια δύσκολη  διαδικασία, με πάρα πολλές άγνωστες μεταβλητές. Όμως οικονομικοί αναλυτές εντοπίζουν  κάποιες πρώιμες ενδείξεις για τις επιπτώσεις στις μεταφορές των προϊόντων.  Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου και σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας μέχρι στιγμής το Φεβρουάριο λειτουργούν σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα τόσο σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες όσο και με  τον ίδιο μήνα το 2019 περασμένου έτους.

Για να είναι σαφές, αυτό που δείχνουν οι αριθμοί είναι ότι ο ρυθμός εκφόρτωσης εμπορευμάτων  είναι σημαντικά βραδύτερος, ενώ τα πλοία που περιμένουν να εισέλθουν  στα κινεζικά λιμάνια φαίνεται να είναι πολλά περισσότερα από το συνηθισμένο.

Τα κινεζικά λιμάνια προσπαθούν να ανακτήσουν τους κανονικούς ρυθμούς τους, όμως είναι μία δύσκολη προσπάθεια.

Ο κορωνοϊός έχει σκοτώσει περισσότερους από 1.300 ανθρώπους και μολύνει περισσότερους από 48.000 ανθρώπους στην Κίνα, ενώ προκάλεσε  σημαντική οικονομική αναστάτωση καθώς οι παρατάθηκαν οι αργίες  του Νέου Έτους, στην προσπάθεια της κυβέρνησης του  το Πεκίνου να σταματήσει  την εξάπλωση της ασθένειας.

Το σιδηρομετάλλευμα που έχει ξεφορτωθεί  τις 12 πρώτες ημέρες του  Φεβρουαρίου από  211 πλοία είναι  28,2 εκατομμύρια τόνοι  έναντι  33,4 εκατομμύρια τόνοι  την αντίστοιχοι χρονική περίοδο του 2019.

Η ημερήσια ποσότητα  σιδηρομεταλλεύματος που έχει εκφορτωθεί μέχρι στιγμής τον Φεβρουάριο είναι 2,35 εκατομμύρια τόνοι, από 2,93 εκατομμύρια τον Ιανουάριο και 3,09 εκατομμύρια τον Δεκέμβριο.

Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι 66 πλοία που μεταφέρουν 10,3 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος βρίσκονται στη ράδα, έξω από τα κινεζικά λιμάνια ενώ 41 πλοία με 6,7 εκατομμύρια τόνους βρίσκονται σε διαδικασία εκφόρτωσης.

Άλλα 192 πλοία που μεταφέρουν 31,8 εκατομμύρια τόνους βρίσκονται καθ ‘οδόν προς την Κίνα και αναμένεται να φτάσουν στα λιμάνι μέχρι το τέλος του μήνα.

Τον Φεβρουάριο θα φθάσουν  77,6 εκατομμύρια τόνοι σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα, από 90,9 εκατομμύρια τον Ιανουάριο και 95,8 εκατομμύρια το Δεκέμβριο.

Όσο αφορά τη μεταφορά του αργού πετρελαίου ήδη  80 δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν 90,7 εκατομμύρια βαρέλια έχουν εκφορτώσει τις πρώτες 12 ημέρες του Φεβρουαρίου, με ημερήσιο ρυθμό  7,58 εκατομμύρια βαρέλια.  Είναι μειωμένα από τα 8,88 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) τις πρώτες 12 ημέρες του Φεβρουαρίου το 2019 και επίσης χαμηλότερα από τα 9,67 εκατομμύρια bpd τον Ιανουάριο και τα 9,79 εκατομμύρια bpd τον Δεκέμβριο.

Ωστόσο, για τον άνθρακα η ιστορία είναι κάπως διαφορετική, με 6,8 εκατομμύρια τόνους από  111 πλοία να έχουν εκφορτωθεί τις πρώτες 12 μέρες του Φεβρουαρίου, με ημερήσιο ρυθμό 566.000 τόνων.

Αυτό είναι στην πραγματικότητα υψηλότερο από τους 517.000 τόνους ημερησίως που καταγράφηκαν κατά τις πρώτες 12 ημέρες του Φεβρουαρίου 2019, αλλά πολύ χαμηλότεροι από τους 803.000 τόνους την ημέρα τον Ιανουάριο και τους 658.000 τόνους τον Δεκέμβριο.

Υπάρχουν επίσης 47 πλοία που αναμένουν να εκφορτώσουν άνθρακα και άλλα 90 καθ ‘οδόν και αναμένεται να φτάσουν στην Κίνα πριν από το τέλος του μήνα.