Τον οικονομικό της διευθυντή Ντάνκαν Μίντο όρισε ως προσωρινό CEO η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault διευθύνοντα σύμβουλο, ενώ παράλληλα προχώρησε σε μείωση των ετήσιων προβλέψεών της, επικαλούμενη χαμηλότερες από το αναμενόμενο πωλήσεις για τον Ιούνιο.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη, η εταιρεία ανέφερε ότι η διαδικασία επιλογής μόνιμου διαδόχου του Λούκα ντε Μέο είναι «ήδη σε προχωρημένο στάδιο», με την ανακοίνωση να μην αποκλείεται να γίνει πριν τα τέλη του μήνα. Ο Ντε Μέο ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την αποχώρηση του στα μέσα Ιουνίου συνάμα με την μετακίνηση του στον γαλλικό όμιλο πολυτελείας Kering.

Όσον αφορά τις οικονομικές της προβλέψεις, η Renault δήλωσε πως αναμένει πλέον λειτουργικό περιθώριο κέρδους ύψους 6,5% για το 2025, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 7% ή περισσότερο.

Παράλληλα, έθεσε ως νέο στόχο για τις ελεύθερες ταμειακές ροές (free cash flow) το ποσό των 1 έως 1,5 δισ. ευρώ, ήτοι χαμηλότερα από το προηγούμενο εύρος των 2 δισ. ευρώ.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της αύξησης των αποθεμάτων οχημάτων τον Ιούνιο και της επιδείνωσης του κεφαλαίου κίνησης, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει ένα «βραχυπρόθεσμο σχέδιο μείωσης κόστους», που θα περιλαμβάνει περικοπές στα κόστη παραγωγής και εξοικονομήσεις δαπανών στο πεδίο της έρευνας και ανάπτυξης (R&D).

Πρόσθεσε ότι οι λεπτομέρειες του σχεδίου θα παρουσιαστούν με τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το τρίμηνο, στο τέλος Ιουλίου.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά οικονομικά στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο, τα ενοποιημένα έσοδα της Renault αυξήθηκαν κατά 2,5% σε σχέση με πέρυσι, στα 27,6 δισ. ευρώ, ενώ το λειτουργικό περιθώριο διαμορφώθηκε στο 6%.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Renault έχει περιορίσει τη λίστα των υποψηφίων για τη θέση του CEO σε τρία ονόματα: τον επικεφαλής της Dacia Ντενί Λε Βο, τον διευθυντή προμηθειών, στρατηγικών συνεργασιών και δημοσίων σχέσεων του ομίλου Φρανσουά Προβόστ και το πρώην στέλεχος της Stellantis, Μαξίμ Πικά. Ανάμεσα στα τρία αυτά ονόματα, ο Λε Βο θεωρείται το φαβορί.

Η αλλαγή ηγεσίας στο τιμόνι της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας έρχεται σε ένα διάστημα που η Renault επιχειρεί να αξιοποιήσει το σχετικά μικρό της μέγεθος και τη συγκεντρωμένη γεωγραφική της παρουσία, ώστε να βρει νέους μοχλούς ανάπτυξης και να αντιμετωπίσει τον κινεζικό ανταγωνισμό αλλά και τις αναταράξεις από τον εμπορικό πόλεμο του Ντόναλντ Τραμπ.

Στα ανοιχτά προβλήματα που θα κληρονομήσει ο νέος CEO, είναι η πορεία της προβληματικής μονάδας ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού Ampere, την οποία η προηγούμενη διοίκηση δεν κατάφερε να εισαγάγει στο χρηματιστήριο.

Επιπλέον, αναπάντητο παραμένει το ερωτηματικό που αφορά τη μορφή που θα λάβει η συμμαχία της Renault με τον Ιάπωνα της εταίρο, την Nissan Motor Co., καθώς και η στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας έναντι της Κίνας, μετά την απόφαση του Ντε Μέο να συγκροτήσει εκεί μηχανολογική ομάδα και να προωθήσει τις προοπτικές συνεργασίας με τον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding Group Co.

Διαβάστε ακόμη

Αυτή είναι η νέα στρατηγική του Τραμπ και των συμμάχων του για την απομάκρυνση του Πάουελ

Ποιο είναι το νέο πετρελαϊκό «Ελντοράντο»: Ανταγωνισμός μεταξύ ΗΠΑ, Κίνας και Ρωσίας

Η Google επενδύει $3 δισ. σε ενέργεια για τα κέντρα δεδομένων της

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα