«Ο κινεζικός λιανοπωλητής χαμηλού κόστους Temu έχει επεκτείνει ταχύτατα το αποτύπωμά της πέρα από τις ΗΠΑ και σε μια σειρά από διεθνείς γεωγραφικές περιοχές και πιστεύουμε ότι είναι πλέον διαθέσιμη σε 40+ χώρες … όπου συνεχίζουμε να βλέπουμε ευκαιρίες για ανάπτυξη τα επόμενα τρίμηνα», ανέφερε η Goldman Sachs σε έκθεσή της στις 4 Οκτωβρίου.

Ο επενδυτικός οίκος εκτίμησε ότι η Temu, η οποία ανήκει στην PDD Holdings, «παράγει πλέον πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε μηνιαία αξία συναλλαγών» και αναμένει «συνεχή ανάπτυξη μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2023».

Η αντίπαλός της Shein εκτιμάται ότι θα φτάσει σε τροχιά να φτάσει τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία συναλλαγών το 2022, σύμφωνα με αναφορές των μέσων ενημέρωσης.

Η Temu έχει ξεπεράσει τη Shein στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα παραμένοντας στην κορυφή της κατάταξης των εφαρμογών αγορών στις εν λόγω τοποθεσίες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την ανάλυση της data.ai που μοιράστηκε με το CNBC.

Ακολουθεί πίνακας με τις ημέρες που οι εταιρίες κατείχαν θέση στα top 3 και πόσες μέρες τους πήρε για να φτάσουν τα 4 εκ. downloads στην Ιαπωνία:

 

Από το λανσάρισμά της τον Ιούλιο στην Ιαπωνία έως τις 2 Νοεμβρίου, «η Temu κατέλαβε την 1η θέση με βάση τις ημερήσιες λήψεις εφαρμογών αγορών iOS & Google Play στην Ιαπωνία για 101 ημέρες από τις 124 ημέρες», δήλωσε η εταιρεία ανάλυσης εφαρμογών και δεδομένων.

Συγκριτικά, η Shein πέρασε μόλις 17 ημέρες στην κορυφή των δύο καταστημάτων εφαρμογών την ίδια περίοδο στην Ιαπωνία.

Το Temu ήταν το ταχύτερο για να φτάσει τα 4 εκατομμύρια downloads στην Ιαπωνία, καθώς χρειάστηκε περίπου 121 ημέρες, σε σύγκριση με το Shein που χρειάστηκε 155 ημέρες, σύμφωνα με την data.ai. Η ιαπωνική αγορά Mercari χρειάστηκε 427 ημέρες και η Amazon 660 ημέρες, όπως έδειξαν τα στοιχεία.

Ομοίως, στη Νότια Κορέα, η Temu κατέλαβε την 1η θέση με βάση τις ημερήσιες λήψεις εφαρμογών αγορών iOS & Google Play για 65 ημέρες από τις 93 ημέρες από την 1η Αυγούστου έως τις 2 Νοεμβρίου, ξεπερνώντας την Alibaba’s AliExpress (25 ημέρες), ενώ η Shein κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων 5.

Ακολουθεί πίνακας με τις ημέρες που οι εταιρίες κατείχαν θέση στα top 3 και πόσες μέρες τους πήρε για να φτάσουν τα 4 εκ. downloads στην Νότια Κορέα:

Μεταξύ των κορυφαίων εφαρμογών αγορών στη Νότια Κορέα, η Temu ήταν η ταχύτερη που έφτασε τα 2 εκατομμύρια λήψεις σε περίπου 88 ημέρες. Η Shein χρειάστηκε 382 ημέρες, ενώ η AliExpress χρειάστηκε 366 ημέρες για να φτάσει στο ίδιο ορόσημο.

Η αντιπαλότητα της Temu και της Shein επεκτείνεται εκτός του χώρου του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη δικαστική αίθουσα. Η Shein μήνυσε την Temu τον Δεκέμβριο για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας, ενώ η Temu κατηγόρησε την Shein τον Ιούλιο για απειλές και εξαναγκασμό των κατασκευαστών σε συμφωνίες αποκλειστικότητας. Αλλά πρόσφατα έγγραφα έδειξαν ότι και τα δύο μέρη έχουν υποβάλει αίτηση για να τερματιστούν οι αγωγές τους μεταξύ τους.

Η άνοδος της Temu

Η Temu υποστηρίζεται από τον εισηγμένο στον Nasdaq κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα PDD Holdings, στον οποίο ανήκει επίσης η κινεζική εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου Pinduoduo.

Ξεκίνησε στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2022, η Temu ήταν η πρώτη μεγάλη ώθηση της PDD στο εξωτερικό και βρήκε γρήγορα επιτυχία μεταξύ των καταναλωτών με χαμηλό προϋπολογισμό.

Μέσα σε λίγες μόλις εβδομάδες, η κινεζική εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου ανέβηκε στην κορυφή των καταστημάτων εφαρμογών και στη συνέχεια επεκτάθηκε γρήγορα σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Με έδρα τη Βοστώνη της Μασαχουσέτης, η Temu επικεντρώνεται στην πώληση προϊόντων «made in China», από μόδα έως οικιακά προϊόντα, σε χαμηλές τιμές στους υπερπόντιους καταναλωτές. Ομοίως, η Shein βασίζεται σε συμβεβλημένους κατασκευαστές, κυρίως στην Κίνα, για τον σχεδιασμό, την παραγωγή και την αποστολή των προϊόντων της σε χαμηλές τιμές.

Η Temu έκανε την είσοδό της στην Ασία μέσω της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας τον Ιούλιο. Στη συνέχεια, εισήλθε στις Φιλιππίνες στις 26 Αυγούστου, πριν ξεκινήσει στη Μαλαισία στις 8 Σεπτεμβρίου.

«Πιστεύουμε ότι ο κύριος λόγος για την αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες συναλλαγών της PDD κατά 131% σε ετήσια βάση και την αύξηση του κόστους πωληθέντων κατά 135% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο του 2023 σχετίζεται με την ταχεία αύξηση των επιδόσεων της Temu», αναφέρουν οι αναλυτές της Citi σε έκθεσή τους στις 29 Αυγούστου.

Η πλατφόρμα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς από την έναρξή της, αξιοποιώντας τη δύναμη της μητρικής της εταιρείας στην εφοδιαστική αλυσίδα και το μάρκετινγκ.

«Μεγάλο μέρος των πρόσθετων επενδυτικών δολαρίων της PDD έχει αναπτυχθεί για να γίνει η Temu πραγματικότητα», ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein σε έκθεση της 15ης Σεπτεμβρίου, προσθέτοντας ότι η διαφήμιση πολλών εκατομμυρίων για το Super Bowl της Temu «παγίωσε το μερίδιο της Temu στο μυαλό πολλών πελατών-στόχων της».

«Πιστεύουμε ότι η ταχεία αύξηση της δημοτικότητας της Temu υποστηρίχθηκε από τις αυξημένες επενδύσεις μάρκετινγκ της εταιρείας, τις χαμηλές τιμές και την εστίαση στις προσφορές, καθώς και στην επιτυχία των εκστρατειών παραπομπής», ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein.

Οι αναλυτές δήλωσαν ότι αναμένουν να δουν «αύξηση του αριθμού των ενεργών χρηστών και του όγκου των παραγγελιών» της Temu που συμβάλλει στην αξία των συναλλαγών εκτός ΗΠΑ και «συμβάλλει όλο και περισσότερο στην ανάπτυξη από εδώ και πέρα».

Τον Ιούνιο, η Επιτροπή Επιλογής της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ισχυρίστηκε ότι η Shein και η Temu παραβίασαν τη νομοθεσία περί εισαγωγικών δασμών εισάγοντας αγαθά στις ΗΠΑ χωρίς να καταβάλλουν εισαγωγικούς δασμούς ή να υποβάλλουν τις αποστολές σε ελέγχους για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Διαβάστε ακόμη

Κομισιόν: Ανάπτυξη 2,4% το 2023 – Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο η Ελλάδα

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Ξεκίνησαν οι πληρωμές – Ποιος εργαζόμενους αφορά

Ανεβαίνουν οι τιμές στο φυσικό αέριο – Ανησυχίες για τον εφοδιασμό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ