search icon

Επιχειρήσεις

Κ. Μαγγιώρος: Εκτίναξη τζίρου λόγω ανατιμήσεων αλλά ζημιές για τη FrieslandCampina

Η ηγέτιδα εταιρεία στην αγορά γαλακτοκομικών με το γνωστό brand ΝΟΥΝΟΥ κάνει ήδη τα πρώτα βήματα επέκτασης της δραστηριότητας της και στα φυτικά ροφήματα

Ζημιές παρά τις σημαντικές ανατιμήσεις που εκτίναξαν τον κύκλο εργασιών της κατά την περσινή χρήση είχε η ελληνική θυγατρική της ολλανδικής συνεταιριστικής εταιρείας Royal FrieslandCampina.

Για φέτος πάντως η εκτίμηση της διοίκησης της FrieslandCampina Hellas υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Κωνσταντίνο Μαγγιώρο, είναι περισσότερο αισιόδοξη, επαναλαμβάνοντας πως θα συνεχίσει την «ευέλικτη στρατηγική» ώστε «να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το έτος 2023».

Στο πλαίσιο αυτό κάνει και τις πρώτες κινήσεις επέκτασης της σε νέες κατηγορίες προϊόντων όπως π.χ. με την είσοδο στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων αρχικά για την επαγγελματική αγορά.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που κοινοποίησε χθες η εταιρεία, η οποία παράγει στην Ελλάδα κωδικούς προϊόντων γάλακτος και γιαουρτιού ΝΟΥΝΟΥ, οι πωλήσεις της το 2022 αυξήθηκαν κατά 24,38% σε σχέση με ένα χρόνο πριν φθάνοντας τα 340,6 εκατ. ευρώ (από 273,8 εκατ. ευρώ). Αύξηση που προήλθε κυρίως απ’ τις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία για να αντισταθμίσει το αυξημένο κόστος παραγωγής και εμπορίας.

Είναι ενδεικτικό πως η αύξηση του όγκου των καθαρών πωλήσεων ήταν μόλις 1% και αυτή στηρίχθηκε κυρίως απ’ την εγχώρια αγορά μιας που οι εξαγωγές της FrieslandCampina Hellas εμφανίζονται μειωμένες κατά 6,75%. Παρ’ όλα αυτά η διοίκηση δηλώνει ότι θα επιμείνει στην επέκταση του δικτύου διανομής της για τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών.

Σε επίπεδο κατηγοριών προϊόντων οι πωλήσεις γαλακτοκομικών πέρυσι ήταν συνολικού ύψους 305,8 εκατ. ευρώ (από 244,15 εκατ. ευρώ το 2021), των παιδικών τροφών 26,4 εκατ. ευρώ (από 23,99 εκατ. ευρώ) και των γιαουρτιών 8,3 εκατ. ευρώ (από 5,65 εκατ. ευρώ)

Οι ζημιές

Σε ο,τι αφορά την κερδοφορία, τα μικτά κέρδη κατά τη χρήση 2022 υποχώρησαν στα 53,5 εκατ. ευρώ έναντι 57,3 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 15,72% έναντι 20,95% κατά την προηγούμενη χρήση υπό την πίεση του αυξημένου κόστους σε α’ και β’ ύλες κοκ.

Τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων ανήλθαν σε 3,6 εκατ. ευρώ ζημιά, έναντι 6,3 εκατ. ευρώ κέρδους τη χρήση 2021 και τα καθαρά αποτελέσματα μετά τους φόρους «έδειξαν» ζημία ύψους 3,7 εκατ. ευρώ από κέρδη 4,3 εκατ. ευρώ το 2021.

Τα διαθέσιμα και ταμειακά ισοδύναμα της εταιρείας στις 31 Δεκεμβρίου 2022 είχαν αυξηθεί στα 11,98 εκατ. ευρώ από 8,27 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Επίσης οι συνολικές υποχρεώσεις (κυρίως προς συνδεδεμένες εταιρείες και προμηθευτές) αυξήθηκαν στα 126,85 εκατ. ευρώ, από 87,99 εκατ. ευρώ. Το σύνολο καθαρής θέσης της FrieslandCampina μειώθηκε στα 8,45 εκατ. ευρώ, λόγω της ζημιας στην περυσινή χρήση, από 11,67 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Οι στόχοι για φέτος

Σε ο,τι αφορά τις προοπτικές για φέτος, η διοίκηση επισημαίνει πως «στόχος για την Εταιρεία για τη χρήση 2023 παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων επενδύοντας τόσο στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση αλλά και σε νέα καινοτόμα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών.

Η επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης, η σταθεροποίηση των αγορών σε συνδυασμό με τις στοχευμένες στρατηγικές επιλογές της διοίκησης αποτελούν αναγκαίες συνθήκες για την επίτευξη των στόχων του μακροπρόθεσμου πλάνου που έχει εκπονηθεί. Η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η Εταιρεία κατά το έτος 2022αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το έτος 2023 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια».

Κατά το 2022, η Εταιρεία απασχόλησε κατά μέσο όρο 465 εργαζόμενους.

Το αποτύπωμα

Υπενθυμίζεται ότι η FrieslandCampina Hellas, που ιδρύθηκε το 1983, αποτελεί μέλος της Royal FrieslandCampina, συνεταιριστικής εταιρείας και μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων στον κόσμο με παγκόσμια εμβέλεια και βαθιά συνεταιριστική παράδοση, που ξεπερνά τα 150 χρόνια.

Σήμερα, η θυγατρική διαθέτει στους Έλληνες καταναλωτές μια ολοκληρωμένη γκάμα γαλακτοκομικών προϊόντων, που περιλαμβάνει βρεφικά γάλατα και κρέμες, γάλατα εβαπορέ και υψηλής παστερίωσης, γιαούρτια, κρέμες γάλακτος και τυριά, με τις επωνυμίες ΝΟΥΝΟΥ, FRISO, MILNER και FINA. Παράλληλα διακινεί προϊόντα για επαγγελματική χρήση με τις επωνυμίες FRICO, DEBIC και Barista’s Gold.

Η εταιρεία διαθέτει εργοστάσιο στην Πάτρα με 4 γραμμές παραγωγής όπου, με ελληνικό γάλα, παράγεται η σειρά γαλακτοκομικών προϊόντων: γάλατα ΝΟΥΝΟΥ FAMILY, NOYNOY CALCIPLUS, NOYNOY KID, ΝΟΥΝΟΥ Νoulac κρέμες γάλακτος ΝΟΥΝΟΥ και ΝΟΥΝΟΥ γιαούρτι.

Μητρική εταιρεία είναι η εταιρεία FrieslandCampina B.V, η οποία απέκτησε τις μετοχές της εταιρείας στις 31/1/2020 από την FrieslandCampina International Holding B.V. Εδρεύει στο Amersfoort της Ολλανδίας και κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας. Η τελική ελέγχουσα οντότητα είναι η εταιρεία Royal FrieslandCampina N.V με έδρα τo Amersfoort της Ολλανδίας.

Το 2018 η FrieslandCampina Nederland BV και η FrieslandCampina Hellas αναδιοργάνωσαν τις δραστηριότητες που σχετίζονται με προϊόντα όπως Ελλάδα όπως γάλα εβαπορέ, εμπλουτισμένα δημητριακά (IFT) και επώνυμα τυριά που πουλάει η πρώτη στη δεύτερη για διανομή στην Ελλάδα. Η εταιρεία απόκτησε μεγαλύτερη ευθύνη ως προς τις δραστηριότητες διανομής αυτών των προϊόντων. Στο παρελθόν αυτά τα προϊόντα πωλούνταν υπό το μοντέλο limited risk.

Διαβάστε ακόμη

Τα ορόσημα πριν από την επίτευξη της επενδυτικής βαθμίδας – Ο ρόλος της υψηλής ανάπτυξης

Αττική Οδός: Αποκαλυπτήρια σήμερα και αύριο για τον μεγάλο διαγωνισμό

Τραγωδία στο Blue Horizon: «Τον πέταξαν από τον καταπέλτη και τον σκότωσαν» λένε αυτόπτες μάρτυρες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version