Τα στάδια που προηγήθηκαν, προκειμένου Viva Wallet και JP Morgan να ολοκληρώσουν μία συμφωνία εξαγοράς που εξασφάλισε στην Ελλάδα τον πρώτο της «μονόκερο» περιέγραψαν οι Χάρης Καρώνης και Χρήστος Κολιμενάκης.

Οι δύο άνδρες που μοιράστηκαν τη σκηνή του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, με τίτλο «New Realities», εστίασαν – με αρκετή δόση χιούμορ – στο «φλερτ» που κράτησε σχεδόν 10 μήνες και στο εξονυχιστικό due diligence που οι Αμερικανοί έκαναν στην ελληνική εταιρεία. «Στο data room μπήκαν 364 άνθρωποι, έγιναν 2.200 γραπτές ερωτήσεις και τα δεδομένα που ‘σηκώσαμε’ ήταν περίπου 3.500. Σε αυτά δεν συνυπολογίζουμε τις κατ’ ιδίαν συναντήσεις», σχολίασε ο κ. Καρώνης, με τον κ. Κολιμενάκη να απαντά αστειευόμενος:

«Έχουμε κάνει και πιο μεγάλα. Πραγματικά, είμαστε εξαιρετικά ενθουσιασμένοι που έχουμε επενδύσει στη Viva. Κάθε επένδυση είναι διαφορετική, αλλά αυτό που κοιτάμε αρχικά είναι τρία πράγματα: το management και η ομάδα, η τεχνολογία – υποδομή και η φιλοδοξία. Η Viva κάλυψε και με το παραπάνω και τα τρία αυτά κομμάτια».

Σε ερώτηση τι είναι αυτό που έστρεψε το ενδιαφέρον της JP στη Viva ο κ. Κολιμενάκης σχολίασε χαρακτηριστικά: «Αυτό που κοιτάζαμε ξεκάθαρα ήταν η οργανική επέκταση της υποδομής μας όσον αφορά στο κομμάτι της κάλυψης των μικρών επιχειρήσεων στην Ευρώπη και δευτερευόντως τις συνέργειες που μπορούν να δημιουργηθούν με την τεχνολογία της Viva για τους μεγάλους εταιρικούς πελάτες που ήδη έχουμε στην πλατφόρμα μας. Αυτά τα στοιχεία για εμάς ήταν καταλυτικά στο να λάβουμε την απόφαση ότι εμπορικά ήταν μεγάλο το ενδιαφέρον απέναντί της».

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Viva ένα από τα στοιχεία που «ξεσκόνισαν» οι Αμερικανοί ήταν η υποδομή που στην περίπτωση της ελληνικής εταιρείας είναι full cloud based. «Έχει φτιαχτεί εξ ολοκλήρου από εμάς, δεν έχουμε τίποτα από τρίτους και αυτό μας βοηθάει γρήγορα να καλύπτουμε τα κενά που βρίσκουμε σε κάθε χώρα», τόνισε ο κ. Καρώνης, για να προσθέσει: «Ακολουθήσαμε μία ξέφρενη πορεία από το β’ τρίμηνο του 2019, υλοποιώντας ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε δύο χώρες – Βρυξέλλες και Λονδίνο – και στη συνέχεια, να ενεργοποιούμε πρακτικά μία χώρα σε 45 ημέρες. Σήμερα είμαστε σε 24 χώρες και το στοιχείο που μας διαφοροποιεί είναι ότι πήγαμε να στήσουμε τις επιχειρήσεις μας σε τοπικό επίπεδο. Ο κατακερματισμός στην Ευρώπη είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα, επιδίωξή μας, λοιπόν, ήταν να δώσουμε ένα ενοποιημένο σύστημα πληρωμών, στο οποίο θα μπορούσαν να ‘κουμπώσουν’ και άλλες υπηρεσίες».

Όσον αφορά στα σχέδια μετά την ολοκλήρωση του deal ο κ. Καρώνης τόνισε πως η Viva θα δίνει localize banking, ένα σύνολο τραπεζικών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις, μικρές, αλλά και μεγαλύτερες, δεδομένου ότι οι όποιες προσπάθειες των τελευταίων να εισέλθουν στον χώρο των πληρωμών δεν θα έχουν αποτελέσματα.
«Ακόμη και εάν η Volkswagen Payments, για παράδειγμα, που έκανε συμφωνία με την JP έφτιαχνε ένα καλό προϊόν πως θα δεχόταν το τοπικό σχήμα που έχει η κάθε χώρα; Ακόμη και εάν το κατάφερνε στην Ευρώπη θα έπρεπε να το εφαρμόσει και στις περίπου 100 χώρες που δραστηριοποιείται», κατέληξε.

Διαβάστε ακόμα: 

Σταυρόλεξο για γερούς λύτες η διαχείριση ιδιωτικού χρέους άνω των 100 δισ. ευρώ 

Κοντά σε συμφωνία οι Μπάκος – Καϋμενάκης για την εξαγορά του OPEN – Διαψεύδει η πλευρά Σαββίδη 

Σταθόπουλος (BC Partners): Εξετάζουμε νέα επένδυση στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες