Ο όμιλος Kering, ιδιοκτήτης της Gucci, ανακοίνωσε μικρότερη του αναμενόμενου πτώση εσόδων το τρίτο τρίμηνο, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την ανάληψη της ηγεσίας από τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Λούκα ντε Μέο. Η ζήτηση για είδη πολυτελείας παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης στη Βόρεια Αμερική, προσφέροντας μια νότα αισιοδοξίας μετά από μήνες υποχώρησης στον κλάδο.

Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 5% σε συγκρίσιμη βάση, λιγότερο από την πτώση 8,7% που προέβλεπαν οι αναλυτές. Η Gucci σημείωσε μείωση 14%, ελαφρώς καλύτερη από τις εκτιμήσεις, ενώ οι Yves Saint Laurent και Bottega Veneta κινήθηκαν επίσης πάνω από τις προσδοκίες.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, οι μετοχές της Kering στις ΗΠΑ εκτινάχθηκαν έως και 7,9%.

Εμπιστοσύνη στον νέο επικεφαλής και στα σχέδιά του

Παρά την υστέρηση της Gucci έναντι των ανταγωνιστών της στη διάρκεια της ύφεσης της πολυτέλειας, η μετοχή της Kering έχει ενισχυθεί κατά περίπου 33% μέσα στο 2025, καθώς οι επενδυτές ποντάρουν στη στρατηγική αναστροφής που προωθεί ο ντε Μέο.

Ο νέος CEO έδειξε από νωρίς διάθεση για αποφασιστικές κινήσεις, ανακοινώνοντας την πώληση του τμήματος καλλυντικών έναντι 4 δισ. ευρώ, ώστε να περιορίσει το εταιρικό χρέος και να ενισχύσει την ρευστότητα.

«Η απόδοσή μας παραμένει σαφώς κάτω από τα επίπεδα της αγοράς», αναγνώρισε ο ντε Μέο, προσθέτοντας ότι «εργαζόμαστε αδιάκοπα για την αναστροφή της πορείας».

Gucci: Επιστροφή της ζήτησης με νέα προϊόντα

Αν και η κινεζική αγορά παρέμεινε ασθενής, η Gucci κατέγραψε βελτίωση με την κυκλοφορία νέων προϊόντων, όπως η mini GG bag και η μικρότερη έκδοση της Giglio bag, σύμφωνα με τη διευθύντρια οικονομικών υπηρεσιών της Kering, Αρμέλ Πουλού.

Η λιανική στη Βόρεια Αμερική πέρασε και πάλι σε θετικό έδαφος, με ιδιαίτερα καλή υποδοχή για τα νέα σχέδια.

Ο ρόλος της Demna και οι πρώτες ενδείξεις επιτυχίας

Η Gucci, που συνεισφέρει περίπου το 50% των συνολικών κερδών της Kering, έχει αλλάξει δύο φορές επικεφαλής σχεδιασμού τα τελευταία δύο χρόνια. Την καλλιτεχνική διεύθυνση έχει πλέον αναλάβει ο Demna Gvasalia (γνωστός απλώς ως Demna), παλαιό στέλεχος της Balenciaga.

Η εταιρεία εμφανίστηκε «πολύ ικανοποιημένη» από την παρουσίασή του στο Μιλάνο, σύμφωνα με την Πουλού. Παρότι η Gucci κυκλοφόρησε τη συλλογή του σε μόλις 10 καταστήματα παγκοσμίως, τα σημεία αυτά παρουσίασαν αυξημένη κίνηση και ενδιαφέρον.

Ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση υπήρξε για ένα κόκκινο παλτό που φόρεσε η Ντέμι Μουρ σε βίντεο της παρουσίασης, καθώς και για ένα νέο μοντέλο τζιν, τα οποία θα διατεθούν ευρύτερα από τον Ιανουάριο, πριν από την πρώτη πασαρέλα του Demna τον Φεβρουάριο στο Μιλάνο.

Διαβάστε ακόμη

Λαγκάρντ: Απαραίτητο ένα ενιαίο ευρωπαϊκό χρηματιστήριο για ανάπτυξη και επενδύσεις

ΤτΕ: Προβλέπει συνέχεια στις αυξήσεις για τις τιμές κατοικίας – Ποιοι είναι οι λόγοι (διάγραμμα)

Η Ευρώπη στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης: Μπορεί να σταθεί απέναντι σε ΗΠΑ και Κίνα;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα