Τουλάχιστον 50 είναι οι περιπτώσεις πρατηρίων καυσίμων που φέρονται να έχουν πιαστεί για κερδοσκοπία απ’ τους μέχρι τώρα ελέγχους που έχουν διενεργήσει τα μικτά κλιμάκια του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, πουλώντας με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους απ’ το νόμιμο. Κάτι που επιβεβαιώνει αφενός τη ρήση του θυμόσοφου λαού πως «ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται» και αφετέρου πως δεν πρόκειται απλά για μεμονωμένες περιπτώσεις, αλλά για κάτι που έσπευσαν να εκμεταλλευθούν πολλοί επαγγελματίες

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες για τις περισσότερες εξ αυτών των περιπτώσεων έχουν ολοκληρωθεί όλα τα στάδια ελέγχου απ’ την Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), και επίκεινται ανακοινώσεις ως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, αν όχι μέσα στην τρέχουσα.

Οι ίδιες αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πρόστιμα που θα επιβληθούν στις πρώτες περιπτώσεις βρίσκονται στο εύρος 5.000 ευρώ ως 50.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει πως δεν θα συνοδευτούν απ’ την ανακοίνωση του ονόματος των επιχειρήσεων με βάση την τελευταία νομοθετική διάταξη, εκτός κι αν συμπεριλαμβάνονται και υπότροπες επιχειρήσεις. Υπενθυμίζεται πως για τη δημοσίευση του ονόματος της επιχείρησης που κερδοσκοπεί θα πρέπει να επιβληθεί είτε πρόστιμο με υπουργική απόφαση άνω των 50.000 ευρώ είτε η επιχείρηση να είναι υπότροπη.

Ο έλεγχος στις εν λόγω επιχειρήσεις έγινε στα τιμολόγια αγοράς και πώλησης του τελευταίου μήνα μετά την επιβολή του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, το οποίο δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο απ’ αυτό που είχαν οι επιχειρήσεις τον περασμένο Σεπτέμβριο, πριν ξεκινήσει η μεγάλη αναταραχή στις αγορές. Δόθηκε όμως και χρόνος στις επιχειρήσεις να καταθέσουν στοιχεία, προκειμένου να αμφισβητήσουν τα αποτελέσματα του ελέγχου -ή και να απαλλαγούν ενδεχομένως- από τις εις βάρος τους κατηγορίες.

Όπως προκύπτει, εντοπίστηκαν κάποια πρατήρια που δεν πέρασαν στον καταναλωτή την επιδότηση που δόθηκε αρχές Απριλίου στο diesel κίνησης. Αξίζει να τονιστεί ότι με την επιδότηση 15 λεπτών το λίτρο, το υπουργείο Οικονομικών επιδότησε κατά 7,5% την τιμή που είχε αρχές Απριλίου το πετρέλαιο κίνησης (μέση τιμή στα 2 ευρώ πανελλαδικά τότε). Ωστόσο χρειάστηκαν δύο εβδομάδες για να μειωθεί η μέση τιμή κατά 15 λεπτά. Πριν τελειώσει ο μήνας, το όφελος είχε σχεδόν εξαφανιστεί λόγω της ανόδου των διεθνών τιμών.  Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, τον Απρίλιο η μέση μείωση της τιμής στο ντίζελ μετρήθηκε σε μόλις 1,9%. Δηλαδή το 80% της επιδότησης «χάθηκε» πριν φτάσει στον καταναλωτή.

Όπως δήλωσε μάλιστα χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων  Άδωνις Γεωργιάδης, οι έλεγχοι από το διυλιστήριο μέχρι τον πρατηριούχο καύσιμων θα ενταθούν ως προς το περιθώριο του κέρδους. Και για όποιους επιχειρήσουν να βγάλουν παραπάνω χρήματα «θα του πάρουμε το κέρδος επί δύο» τόνισε.

Και νοθεία…

Το «παιχνίδι» δεν περιορίζεται μόνο στο παράνομο κέρδος. Έλεγχοι στα πρατήρια έδειξαν επίσης:

  •  νοθεία αμόλυβδης με χημικό διάλυμα,
  • νοθεία πετρελαίου κίνησης με χύμα ορυκτέλαια
  • λαθρεμπορία με 500 τόνους βενζίνη και 200 τόνους ντίζελ σε πρατήριο στην Αττική
  • πρατήρια που πωλούσαν υγραέριο χωρίς απόδειξη σε Αττική, Λακωνία, Αιτωλοακαρνανία ενώ
  • στη Θεσσαλονίκη εντοπίστηκε και βυτίο με «ακατάλληλο» υγραέριο.

Διαβάστε ακόμη:

Το disaster story της Neoset – Ξανά στο σφυρί το μεγάλο ακίνητο του ιδρυτή της στην Κηφισίας (pics)

Στη δημοσιότητα τα μπαρ που σερβίρουν «μπόμπες» (pic)

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Από τις αγορές των Βαλκανίων και της Πολωνίας χαρτοφυλάκιο 1 GW ως το 2030