Η Ελλάδα μπορεί να γίνει προορισμός αφίξεων και αναχωρήσεων για το yachting, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ένας ολιστικός σχεδιασμός, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting 2023.

Ανέφερε δε ότι στην Ελλάδα εκτιμάται ότι υπάρχουν 170.000 σκάφη αναψυχής όλων των μεγεθών, με τα επαγγελματικά σκάφη να ανέρχονται σε 6.500, εκ των οποίων 70% είναι ιστιοφόρα και 30% είναι μηχανοκίνητα.

Ο Βασίλης Κορκίδης είπε ότι το ελληνικό επαγγελματικό yachting συνεισέφερε με 3,8% στο συνολικό 18% του τουρισμού στο ΑΕΠ, ενώ το 2022 εκτιμάται ότι η αύξηση θα φτάσει στο 11%.

Για το ισοζύγιο μαρινών στο Αιγαίο είπε ότι η σχέση βαρύνει υπέρ της Τουρκίας, καθώς διαθέτουμε 22 μαρίνες με 8.100 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ η γείτονα χώρα 67 μαρίνες με 30.000 διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού.

Ακόμη, ο Βασίλης Κορκίδης είπε ότι για δεκαετίες το yachting «ταλαιπωρείται» στα κύματα που δημιουργούν μια σειρά προβλήματα, τα οποία αν είχαν επιλυθεί εγκαίρως, σήμερα η Ελλάδα όντως θα ήταν Yachting Home Port παγκοσμίως.

Ανέφερε δε ότι εκπονήθηκαν διάφοροι αναπτυξιακοί σχεδιασμοί με επίκεντρο τις μαρίνες που είτε δεν ολοκληρώθηκαν, είτε δεν πέρασαν στη φάση της υλοποίησης για μία σειρά λόγους, κυριότεροι των οποίων ήταν η έλλειψη κονδυλίων, αλλά και η έλλειψη οράματος.

«Σήμερα που ο ανταγωνισμός σε Αιγαίο, Ιόνιο και Αδριατική “καραδοκεί” για να κερδίσει μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα του Yachting σε βάρος της Ελλάδας, το όραμα να καταστεί η Ελλάδα το νέο Yachting Home Port παγκοσμίως πρέπει να γίνει πράξη με αρωγό την πολιτεία», επεσήμανε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.

Διαβάστε ακόμη

Τι συμβαίνει με το πετρέλαιο – Γιατί «τρέχει» το μεγαλύτερο αρνητικό σερί μέσα στο 2023

Goldman Sachs: Προβλέπει τρεις ακόμα αυξήσεις στα επιτόκια της Fed – Στο 5,25% με 5,5% το επιτόκιο

ESG: Πώς αλλάζει τους κανόνες της χρηματοδότησης στον ενεργειακό τομέα