Πτώση στις πωλήσεις 4% σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων (σσ πωλήσεις like for like) κατέγραψε κατά την περίοδο κορύφωσης της αγοράς, δηλαδή τις εβδομάδες απ’ το Black Friday ως και την ολοκλήρωση των εορτών (30/11/23 – 6/1/24), η Κωτσόβολος. Κάτι που σημαίνει πως πλέον φαντάζει δύσκολο να πιαστούν οι περυσινές επιδόσεις, αν και η επέκταση σε νέες δραστηριότητες και η λειτουργία νέων καταστημάτων βοηθούν, ώστε να καλυφθεί το κενό.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες ο Όμιλος Currys και στα οποία συμπεριλαμβάνονται αυτά της ελληνικής θυγατρικής, φαίνεται ξεκάθαρα η «κοιλιά» που έχει κάνει φέτος η αγορά. Κάτι βέβαια που η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει κυρίως στη λήξη απ’ τον περασμένο Οκτώβριο των επιδοτούμενων προγραμμάτων για κλιματιστικά και ηλιακούς θερμοσίφωνες.

«Ξεκάθαρα ο βασικός λόγος της υποχώρησης των “like for like” πωλήσεων είναι η ολοκλήρωση των προγραμμάτων επιδότησης στις κατηγορίες της ψύξης, του κλιματισμού και των ηλιακών θερμοσιφώνων. Έκτοτε όλες αυτές οι κατηγορίες των προϊόντων βρίσκονται σε κάθετη πτώση για όλη την αγορά. Πέρυσι λοιπόν τα νούμερα μας αποτύπωναν και τα οφέλη των προγραμμάτων που έτρεχαν τότε. Σήμερα αυτά δεν υπάρχουν. Οπότε αναζητούμε την ανάπτυξη αλλού. Κυρίως από νέες δραστηριότητες και νέα καταστήματα που προσθέτουμε στο δίκτυο», λέει ο Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος κ. Γιάννης Βασιλάκος. Διευκρινίζει μάλιστα πως με τον συνυπολογισμό του αποτελέσματος των νέων καταστημάτων το τελικό αποτέλεσμα για την Κωτσόβολος είναι οριακά χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι.

Σημειωτέον πως με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες ο Όμιλος Currys οι πωλήσεις σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων εμφανίζονται μειωμένες κατά 4% συνολικά κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση (1/5/23 – 30/4/24) όπως διαμορφώνεται μέχρι σήμερα.

Υπεραποδίδουν τα smartphones

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο η κατηγορία που έχει λειτουργήσει ως αντίβαρο στην πίεση παρουσιάζοντας σημαντική υπεραπόδοση φέτος είναι αυτή των smartphones. Κάτι που συνδέεται κυρίως με το λανσάρισμα των νέων προϊόντων της Apple που συγκέντρωσαν μεγάλη ζήτηση. Μάλιστα καθώς προ δύο ημερών παρουσιάστηκε και η σειρά «Galaxy S24» απ’ τη Samsung ανοίγοντας παράλληλα τις προπαραγγελίες οι προσδοκίες είναι αρκετά μεγάλες συνολικά για την κατηγορία.

Αντίθετα αδύναμος κρίκος φέτος είναι οι τηλεοράσεις, όπου υπάρχει κάμψη της ζήτησης.

Κερδοφορία

Σε κάθε περίπτωση η πρόβλεψη του Ομίλου Currys για τα προσαρμοσμένα προ φόρων και τόκων κέρδη (Adj EBIT) της Κωτσόβολος για το σύνολο της χρήσης που λήγει στο τέλος Απριλίου, όπως φάνηκε στο ανανεωμένο guidance, παραμένει στα 18 εκατ. στερλίνες.

Έως τότε βέβαια αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία εξαγοράς της αλυσίδας απ’ τον όμιλο ΔΕΗ ώστε να ξεκινήσει το νέο Κεφάλαιο στην ιστορία της μεγαλύτερης αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών της χώρας.

Το ντιλ

Αυτή την εποχή το ντιλ βρίσκεται υπό το «μικροσκόπιο» των Αρχών Ανταγωνισμού. Εκτιμάται ότι ως το τέλος του α’ τριμήνου το ντιλ μπορεί να ολοκληρωθεί, εφόσον βέβαια δεν υπάρξει κάποια έκπληξη κατά τη διάρκεια του ελέγχου. Υπενθυμίζεται πως Currys και ΔΕΗ είχαν ανακοινώσει τον περασμένο Νοέμβριο πως είχαν φθάσει σε συμφωνία με το τίμημα (enterprise value) να ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ, χωρίς δάνεια και εξαιρουμένων των υποχρεώσεων μίσθωσης.

Υπενθυμίζεται για την οικονομική χρήση 1η Μαΐου 2022 – 29η Απριλίου 2023, η Κωτσόβολος είχε κύκλο εργασιών 733 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, το EBITDA διαμορφώθηκε σε 49 εκατ. ευρώ (στη βάση του IFRS 16) και ο τραπεζικός δανεισμός ήταν σχεδόν μηδενικός.

Διαβάστε ακόμη 

Greek Investment Forum με Μητσοτάκη – Ντίμον και αιχμή τράπεζες, υποδομές και ενέργεια

ΟΔΔΗΧ: Μέχρι και δύο «λαϊκά έντοκα» κάθε μήνα με απόδοση έως 3,9% για μικροαποταμιευτές

Μεταβιβάσεις ακινήτων: Διπλή ανάσα με «αυτόματο Ε9» και κατάργηση βεβαίωσης ΤΑΠ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ