Στην αύξηση της τιμής στόχου για την Lamda Development προχώρησε η Eurobank Equities, στα 10,7 ευρώ από 9,5 ευρώ προηγουμένως.

Σε νέο report με τίτλο: «Σε πλήρη εξέλιξη το Ελληνικό: Ώρα να το πιστέψουμε;» (Ellinikon in full progress; time to believe…?), η χρηματιστηριακή εταιρεία διατηρεί τη σύσταση buy (αγορά) για τη μετοχή. Παράλληλα, δίνει περιθώριο ανόδου 41,5% σε σύγκριση με το χθεσινό κλείσιμο στα 7,56 ευρώ.

Η νέα τιμή στόχος υποδηλώνει premium περίπου 15% σε σχέση με το εκτιμώμενο NAV (Net Asset Value – καθαρή αξία ενεργητικού) για το 2026. Η χρηματιστηριακή κάνει επίσης λόγο για μέση απόδοση EBITDA 8,8% σε βάθος 10ετίας για τη Lamda Malls. Παρά την άνοδο 20% από τον Ιούλιο, η μετοχή παραμένει περίπου 18% κάτω από το NAV, με την αξία του Ελληνικού να μην έχει ακόμη αποτυπωθεί πλήρως στην αγορά. Η εκτέλεση των έργων του Ελληνικού αναμένεται να αυξήσει το NAV πάνω από τα 11 ευρώ ανά μετοχή έως το 2027, αναδεικνύοντας το σημαντικό potential για δημιουργία αξίας.

Το Ελληνικό παραμένει αυτοχρηματοδοτούμενο

Η φάση 1 στο έργο του Ελληνικού προχωρά, παρά τις ορισμένες καθυστερήσεις που μεταφέρουν την ολοκλήρωσή της στην περίοδο 2027-2028. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει περίπου 400.000 τ.μ. κατοικιών, χώρων λιανικής, αθλητισμού, εκπαίδευσης και επιχειρήσεων, καθώς και την ανακαινισμένη μαρίνα. Με έσοδα 1,3 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2025, σημαντικά πάνω από τα 744 εκατ. ευρώ που έχουν επενδυθεί μέχρι σήμερα, και αρκετά έργα να προχωρούν μέσω στρατηγικών συνεργασιών, το Ελληνικό παραμένει αυτοχρηματοδοτούμενο, σύμφωνα με την Eurobank Equities.

Σημαντικά ορόσημα προχωρούν κανονικά

Βασικά projects προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Οι κατοικίες «Little Athens» επιταχύνονται μέσω της νέας κατασκευαστικής μονάδας της Lamda, η Riviera Galleria αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έως το τέλος του 2026, ενώ το Sports Park στοχεύει στην ολοκλήρωση το καλοκαίρι του 2026. Παράλληλα, συνεχίζονται οι εργασίες στον Riviera Tower και στις βασικές υποδομές, με τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης να παραμένουν γενικά σταθερά. Η Lamda αντιμετώπισε προκλήσεις, με ορισμένα έργα κατοικιών να προωθούνται σταδιακά, αλλά η διαδικασία αυτή προσέφερε πολύτιμη εμπειρία για τον επόμενο κύκλο ανάπτυξης.

Προσαρμογή των βραχυπρόθεσμων εκτιμήσεων λόγω καθυστερήσεων

Λόγω του αδύναμου κατασκευαστικού περιβάλλοντος, ελλείψεων εργατικού δυναμικού, υψηλότερου κόστους και νέων οικοδομικών κανονισμών, η Lamda αντιμετώπισε καθυστερήσεις στον Riviera Tower και σε έργα υποδομών. Η ολοκλήρωση ορισμένων έργων της φάσης 1 μεταφέρεται για την περίοδο 2027-2028, με αποτέλεσμα την προσαρμογή των βραχυπρόθεσμων εκτιμήσεων. Παρά ταύτα, η Lamda αναμένεται να καταγράψει υψηλότερο προσαρμοσμένο EBITDA για το 2025, περίπου 185 εκατ. ευρώ (+8% σε ετήσια βάση).

Βασικός μοχλός παραμένουν οι κατοικίες

Τα έργα κατοικιών αποτελούν τον βασικό μοχλό αξίας (key value driver), με περίπου 1,2 εκατ. τ.μ. προς πώληση σε μέση τιμή €9.000/τ.μ. Η Lamda εκτιμά ότι η φάση 1 θα αποφέρει κέρδη (προ φόρων γης και υποδομών) περίπου 700 εκατ. ευρώ από 230.000 τ.μ., με περιθώριο 34%, ενώ η φάση 2 άνω των 800.000 τ.μ. θα αποφέρει περίπου 2,5 δισ. ευρώ, με περιθώριο 37%. Μία μεταβολή της τάξης των €1.000/τ.μ. στις τιμές των αδιάθετων κατοικιών οδηγεί σε αλλαγή περίπου 36% στην καθαρή παρούσα αξία (NPV) ή περίπου 2 ευρώ ανά μετοχή.

Εύλογη μόχλευση παρά τις μεγάλες επενδύσεις στο Ελληνικό

Η Lamda διατηρεί εύλογη μόχλευση, με καθαρό δανεισμό περίπου 680 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2025 (συμπεριλαμβανομένων μισθώσεων). Ο καθαρός δανεισμός αναμένεται να διαμορφωθεί στα 640 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2025 και να αυξηθεί ελαφρώς σε 672 εκατ. ευρώ το 2026 λόγω της ανάπτυξης του εμπορικού κέντρου στο Ελληνικό. Οι ισχυρές ταμειακές εισροές και η σταδιακή εκτέλεση έργων θα κρατήσουν διαχειρίσιμη τη μόχλευση, με δείκτη καθαρού χρέους/προσαρμοσμένο EBITDA περίπου 4x το 2025-2027, αυξανόμενο σε 5-7x έως το 2029, παρά τις υψηλές κεφαλαιακές δαπάνες, ύψους 1,8 δισ. ευρώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Eurobank Equities.

Διαβάστε ακόμη

Σιδηρόδρομος: Τέλος εποχής για τη ΓΑΙΑΟΣΕ- Νέος φορέας διαχείρισης τροχαίου υλικού η «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.»

«Φρένο» φέρνει στα «Airbnb» στη Ν. Ευρώπη το πιο σφιχτό ρυθμιστικό πλαίσιο – Επιμήκυνση τον Σεπτέμβριο για την Ελλάδα (γράφημα)

Πλειστηριασμοί: Νέα σφυριά και με… εκπτώσεις για «Ήλιος» και Καρούζο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα