Λευκή πετσέτα έριξε και πάλι το e-shop της Jumbo καθώς πλέον σωρεύτηκαν δεκάδες χιλιάδες νέες παραγγελίες στις λίγες μέρες επαναλειτουργίας και πλέον καθίσταται αδύνατος ο οποιοσδήποτε προγραμματισμός παραδόσεων πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Σε μήνυμα του από το πρωί το e-shop της αλυσίδας ενημερώνει πως:
«Αγαπητοί φίλοι του Jumbo, η αγάπη σας μας έβγαλε νοκ άουτ! Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟ μέχρι νεωτέρας, ώστε να εξυπηρετήσουμε απρόσκοπτα τον μέχρι τώρα τεράστιο όγκο παραγγελιών. Σας ευχαριστούμε που προτιμάτε τον κόσμο των Jumbo και λυπούμαστε ειλικρινά για την αναστάτωση. Θα είμαστε σύντομα κοντά σας. Η ενέργεια “Ευχοστολίδια ΟΠΑΠ” πραγματοποιείται κανονικά».

Ήδη χθες με ρεπορτάζ του το Newmoney ενημέρωνε πως όποιος προσπαθούσε εντός Αθηνών να υποβάλει παραγγελία στο κατάστημα, ενημερωνόταν ότι τα προϊόντα θα παραδίδονταν 21 του Δεκέμβρη, οριακά δηλαδή πριν τα Χριστούγεννα. Μάλιστα η ίδια η Jumbo χρειαζόταν, όπως ενημέρωνε, 12 μέρες για να εκτελέσει την παραγγελία και άλλες 5 ημέρες ήθελε η συνεργαζόμενη εταιρεία ταχυμεταφορών για να παραδόσει…

Ζημιές

Όπως έγραφε χθες το Newmoney ο κ. Απόστολος Βακάκης ήδη μετρά σημαντικές ζημιές στο ταμείο. Με δεδομένο ότι κύριος άξονας λειτουργίας της αλυσίδας παραμένουν τα καταστήματα, μέσω των οποίων γίνεται το 95% των πωλήσεων, το ψηφιακό κανάλι δεν μπορούσε εκ των πραγμάτων να ανταποκριθεί και επομένως η οικονομική αιμορραγία είναι ακόμα μεγαλύτερη. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο ίδιος έλεγε τον περασμένο Μάιο στους αναλυτές, μετά την επαναλειτουργία της αγοράς, ότι είχε θέσει την Jumbo σε «πολεμική προετοιμασία» γιατί «τα χειρότερα έπονται».

Προφανώς έξι μήνες δεν ήταν αρκετοί για να σχεδιαστούν επαρκείς λύσεις έκτακτης ανάγκης που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων μέσω του e-shop! Κάτι όμως που επιφέρει τελικώς πλήγμα αξιοπιστίας, αφού οι δυσαρεστημένοι πελάτες που ταλαιπωρήθηκαν και ταλαιπωρούνται όλο αυτό το διάστημα ήταν χιλιάδες.

Το κατά Βακάκη μοντέλο

Με «αιχμή» βέβαια ότι προσφέρει φθηνά προϊόντα για τον προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού, προφανώς ο ίδιος να μην ενδιαφέρεται για κάτι παραπάνω, θεωρώντας ότι έχει τεράστια ρευστότητα και ότι όλο αυτό που ζούμε σήμερα αποτελεί μία παρένθεση η οποία κάποτε θα κλείσει μη εξαναγκάζοντας τον σε μία ευρεία προσαρμογή του μοντέλου λειτουργίας της αλυσίδας. Ένα μοντέλο που πάντα βασιζόταν στο ότι ο πελάτης της αλυσίδας «αγοράζει τιμές και όχι προϊόντα» και προτιμά το κατάστημα «για διασκέδαση», όπως έχει πολλές φορές στις ΓΣ των μετόχων

Η εκτίμηση του ότι δεν χρειάζεται προσαρμογή του μοντέλου σήμερα πιθανόν ενισχύεται και απ’ το γεγονός ότι τα καταστήματα σε Ρουμανία και Βουλγαρία που παρέμεναν όλο αυτό το διάστημα ανοικτά κατάφεραν να στηρίξουν τις πωλήσεις του ομίλου με αποτέλεσμα, όπως ανακοίνωσε προ ημερών η εταιρεία, οι απώλειες το Νοέμβριο να είναι μόλις 35%…

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ο ίδιος δεν αναγνωρίζει πως το κομμάτι των online αγορών θα βαίνει διαρκώς αυξανόμενο. Αυτή την εποχή η εταιρεία επενδύει σε ένα νέο logistic center στο 85ο χιλιόμετρο παράπλευρης οδού της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας με στόχο την καλύτερη υποστήριξη του e-shop.

Σε κάθε περίπτωση εάν δεν ανοίξουν τα καταστήματα πριν τα Χριστούγεννα η εταιρεία θα έχει μεγάλο πρόβλημα αφού δεν προλαβαίνει να ικανοποιήσει ούτε ένα μικρό κομμάτι των πελατών της που τέτοιες ημέρες κανονικά θα κατέκλυζαν τα καταστήματα…

Τελικά μήπως αυτή η διαφήμιση του Άη Βασίλη να μετρούσε καλύτερα αντίστροφα για την Πρωτοχρονιά για να καταφέρουν να εξυπηρετηθούν περισσότεροι; Σίγουρα πάντως θα αναδείκνυε και την ελληνική παράδοση που ήθελε τον Αγιο Βασίλη να έρχεται ανήμερα της γιορτής του!

Διαβάστε ακόμα: 

Πτώση 84% στην επιβατική κίνηση Νοεμβρίου στο αεροδρόμιο της Αθήνας

Μπουρλά (Pfizer): Άγνωστο αν κάποιος εμβολιασμένος μπορεί να μεταδώσει τον κορωνοϊό

Γκίντερ Ετινγκερ: Ο πρώην επίτροπος με τα 13 μισθολόγια!