search icon

Επιχειρήσεις

«Λευκός καπνός» για την κρατική διάσωση της Lufthansa ύψους 9 δισ.

Το εκτελεστικό συμβούλιο της αεροπορικής αποδέχθηκε τη συμφωνία που επετεύχθη αργά χθες βράδυ μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – Τι προβλέπει το deal

Σε νέα συμφωνία για την κρατική διάσωση της Lufthansa κατέληξαν Γερμανία και Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως μετέδωσε το βράδυ της Παρασκευής η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt».

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες, το Εκτελεστικό Συμβούλιο αποδέχεται τις δεσμεύσεις που ανέλαβε το Βερολίνο έναντι της Επιτροπής προκειμένου η εταιρία να λάβει βοήθεια ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ από το γερμανικό Οικονομικό ταμείο Σταθεροποίησης (WSF).

Η συμφωνία Βερολίνου – Βρυξελλών προβλέπει ότι η Lufthansa θα αποσύρει οκτώ αεροσκάφη από τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ενώ θα παραιτηθεί από τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (slots) για 24 πτήσεις που τους αναλογούν, προκειμένου να αποκατασταθεί η στρέβλωση που προκαλεί, κατά την Επιτροπή, η οικονομική ενίσχυση της γερμανικής κυβέρνησης και να μην προκύψει ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού..

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Lufthansa, το πεδίο των προϋποθέσεων που απαιτούνται κατά την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιορίστηκε σε σχέση με τις αρχικές ενδείξεις.

Υπενθυμίζεται ότι η αρχική συμφωνία, η οποία προέβλεπε την απόσυρση 20 αεροσκαφών, είχε απορριφθεί από το εποπτικό συμβούλιο της Lufthansa, λόγω των απαιτήσεων που προβλέπονταν από την Κομισιόν.

Κι αυτό διότι οι Βρυξέλλες φοβόντουσαν το ενδεχόμενο παραβίασης των κοινοτικών κανονισμών περί υγιούς ανταγωνισμού και κρατικής ενίσχυσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην προ-κορωνοϊό περίοδο, η Lufthansa εκτελούσε το 55,7% των πτήσεων που απογειώνονταν από τα αεροδρόμια της Γερμανίας.

Από την πλευρά του, το εκτελεστικό συμβούλιο της αεροπορικής εταιρείας, σε ανακοίνωσή τού, έκανε αποδεκτή τη συμβιβαστική λύση μεταξύ Βερολίνου και Κομισιόν, προλειαίνοντας το έδαφος για τη διάσωση της εμβληματικής αεροπορικής.

Αυτή τη στιγμή, η γερμανική εταιρεία «χάνει» περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ κάθε μία ώρα, με το μαξιλάρι ασφαλείας να ανέρχεται σε μόλις 4 δισεκατομμύρια ευρώ.

To επόμενο βήμα προβλέπει ότι η συμφωνία με τη γερμανική κυβέρνηση, αλλά και οι δεσμεύσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει να εγκριθούν –πιθανόν την Δευτέρα– από το Ελεγκτικό Συμβούλιο της εταιρείας, ενώ κατόπιν η βοήθεια από το γερμανικό Οικονομικό ταμείο Σταθεροποίησης (WSF) θα τεθεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Lufthansa.

Η ενίσχυση των 9 δισ. ευρώ στη Lufthansa θα αποτελεί το μεγαλύτερο μέχρι τώρα ποσό από το εν λόγω Ταμείο.

Exit mobile version