Η LVMH, ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελών ειδών παγκοσμίως, ανακοίνωσε άνοδο 1% στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου του 2025, σηματοδοτώντας την πρώτη περίοδο θετικής ανάπτυξης για φέτος, χάρη στην ενίσχυση της ζήτησης στην Κίνα και σημάδια ανάκαμψης στην Ασία.
Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται σε κλάδους από τη μόδα και τα δερμάτινα είδη έως το κρασί, τα αρώματα και τη λιανική, κατέγραψε έσοδα 18,28 δισ. ευρώ (21,17 δισ. δολάρια), ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών. Η βελτίωση προήλθε κυρίως από την κινεζική αγορά, η οποία πέρασε σε θετικό πρόσημο το γ’ τρίμηνο, όπως δήλωσε η οικονομική διευθύντρια Σεσίλ Καμπανίς.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η περιοχή Ασίας εκτός Ιαπωνίας παρουσίασε «αισθητή βελτίωση» μέσα στους εννέα πρώτους μήνες του έτους, με την Κίνα να οδηγεί την ανάκαμψη. Οι μετοχές της LVMH ενισχύθηκαν κατά 7,5% στη Νέα Υόρκη μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων.
Οι πωλήσεις της μονάδας μόδας και δερμάτινων ειδών, που περιλαμβάνει τα Louis Vuitton και Dior και συνεισφέρει πάνω από τα δύο τρίτα των κερδών του ομίλου, μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, ωστόσο η πτώση αυτή ήταν πολύ ηπιότερη από το 9% του β’ τριμήνου. Τα αποτελέσματα υπερέβησαν τις εκτιμήσεις της Visible Alpha που ανέμεναν μηδενική συνολική μεταβολή και πτώση 4% στη συγκεκριμένη μονάδα.
Η Bernstein σχολίασε πως τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν «συνδυασμό εσωτερικής βελτίωσης και σταδιακά πιο θετικής κινεζικής ζήτησης», υποδηλώνοντας «ανάκαμψη σε σχήμα U».
Η ανάκαμψη της LVMH έρχεται έπειτα από μια παρατεταμένη ύφεση στον κλάδο πολυτελείας, που ακολούθησε το τέλος της μεταπανδημικής έκρηξης. Οι αυξήσεις τιμών των τελευταίων ετών –που είχαν ενισχύσει τα κέρδη σε μάρκες όπως Louis Vuitton και Dior– τώρα περιορίζουν τη ζήτηση από τους λιγότερο εύπορους πελάτες.
Πρόσθετες πιέσεις προέρχονται από τις δασμολογικές πολιτικές του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, την κρίση στην κινεζική αγορά ακινήτων και την άνοδο των τιμών χρυσού και αργύρου, που αυξάνει το κόστος παραγωγής κοσμημάτων.
Ωστόσο, η LVMH είναι ο πρώτος μεγάλος όμιλος του κλάδου πολυτελείας αξίας 400 δισ. δολαρίων που ανακοινώνει θετικά αποτελέσματα, αλλάζοντας το κλίμα μεταξύ των επενδυτών. Οι αναλυτές βλέπουν σημάδια ότι «το χειρότερο ίσως έχει περάσει», χάρη στη στροφή των brands προς πιο προσιτά προϊόντα και σε μια «έκρηξη δημιουργικότητας» από νέους σχεδιαστές, όπως αναφέρει η Morgan Stanley.
Από την τελευταία της ενημέρωση τον Ιούλιο, η μετοχή της LVMH έχει ενισχυθεί κατά 13%, επαναφέροντας την εταιρεία του Μπερνάρ Αρνό στην κορυφή ως την πολυτιμότερη εταιρεία της Γαλλίας, μετά από σύντομη περίοδο που είχε χάσει την πρωτοκαθεδρία από τη Hermès.
Διαβάστε ακόμη
Σκλαβενίτης: Εκτακτη οικονομική ενίσχυση ύψους 300 ευρώ ανά εργαζόμενο
Το bull market στο ασήμι συνεχίζεται – Προβλέψεις για διπλασιασμό τιμής έως το 2026
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.