Ελπίδες ότι μπορούν να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές και να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την βαλτωμένη γραμμή 4 του μετρό που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το Γουδί, δημιουργεί η χθεσινή στάση των δύο κοινοπραξιών του έργου, οι οποίες άφησαν να κυλίσει άπρακτη η προθεσμία που είχαν (10 ημερών ) για να προσβάλλουν την τελευταία απόφαση της Αττικό μετρό.

Πρόκειται για την απόφαση με την οποία το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ενέκρινε το νέο πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης των δύο υποψηφίων (ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi και ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport), το οποίο κατέθεσε στο ΣτΕ.

Στην κυβέρνηση δείχνουν ικανοποίηση για την εξέλιξη του μεγάλου διαγωνισμού και εξετάζουν όλα τα νομικά εργαλεία προκειμένου να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις, με απώτερο σκοπό να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία στο επόμενο τελικό στάδιο και να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές.

Σε αυτή την περίπτωση θα δικαιωθεί και ένας πολύμηνος γύρος συζητήσεων και επαφών που είχε ξεκινήσει το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για απόσυρση των προσφυγών, επιδιώκοντας την συνέχιση του διαγωνισμού που αποτελεί σήμερα, ένα από τα ελάχιστα ώριμα έργα.

Ως ένα επιπλέον βήμα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο αποτελεί η μετάθεση από το ΣτΕ της εκδίκασης της κύριας προσφυγής  (από σήμερα) για τις 26 Ιανουαρίου του 2021.

Πρακτικά, η αλλαγή αυτή δίνει όλο το χρόνο στις δύο κοινοπραξίες να αποσύρουν τις προσφυγές τους βάζοντας τέλος στο μεγάλο δικαστικό αγώνα για την ανάδειξη του νικητή του έργου που ο προϋπολογισμός του μαζί με το ΦΠΑ υπολογίζεται σε 1,8 δις. ευρώ.

Παράλληλα με τις εξελίξεις για την κύρια γραμμή το υπουργείο Υποδομών και η Αττικό Μετρό προσανατολίζονται στην υπογραφή της σύμβασης και για τις πρόδρομες εργασίες του μετρό με την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ,  ένα έργο που επίσης πέρασε δια πυρός και σιδήρου την τελευταία τριετία και ο νικητής κρίθηκε στα δικαστήρια.