Το πλήγμα απ’ το HORECA θα μπορούσε να είναι μεγάλο. Εν τούτοις η Nestle Ελλάς κατάφερε να το απορροφήσει παρά τις βίαιες αναταράξεις στην αγορά κατά τον τελευταίο ενάμιση έτος λόγω της πανδημίας. Κάτι τα νέα λανσαρίσματα, όπως τα προϊόντα καφέ και τσαγιού Starbucks, κάτι η σημαντική αύξηση των πωλήσεων όλων των κωδικών προϊόντων που διατίθενται μέσα απ’ το κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου η θυγατρική της μεγάλης πολυεθνικής κατάφερε να εμφανίζεται να κρατά ισορροπίες.

Μάλιστα η διοίκηση της υπό τον κ. Νίκο Εμμανουηλίδη εμφανίζεται πεπεισμένη ότι παρά την επικρατούσα αβεβαιότητα, οι προκλήσεις της κρίσης της πανδημίας θα ξεπεραστούν, δεδομένου ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις κινήθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα με το α’ εξάμηνο του 2020, δεν έχει προκύψει κανένα θέμα εισπραξιμότητας με τους πελάτες της εταιρείας και δεν έχει παρατηρηθεί κανένα θέμα στην εφοδιαστική αλυσίδα πρώτων υλών «καθώς η συνεργασία με τους προμηθευτές εξελίσσεται ομαλά».

Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε πρόσφατα η εταιρεία ο κύκλος εργασιών το 2020 διαμορφώθηκε στα 333 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μία μείωση 4,2% ή σχεδόν κατά 15 εκατ. ευρώ, μια επίδοση αρκετά καλή δεδομένου ότι το HORECA την περασμένη χρονιά είχε δεχθεί τρομερές πιέσεις. Μάλιστα η κερδοφορία της θυγατρικής επέδειξε σχετική σταθερότητα με δεδομένο ότι τα κέρδη μετά τους φόρους ήταν 25,65 εκατ. ευρώ από 26,89 εκατ. ευρώ το 2019.

Το σύνολο των κερδών και κάτι παραπάνω, συνολικά 26 εκατ. ευρώ, θα λάβει ως μέρισμα η μητρική με βάση την πρόταση του ΔΣ της θυγατρικής.

Αν και η αγορά από το καλοκαίρι και έπειτα φαίνεται ότι έχει επανέλθει σε μία «κανονικότητα», η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει τις πληθωριστικές πιέσεις απ’ την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και των μεταφορικών. Πιέσεις που ο πολυεθνικός όμιλος έχει εκτιμήσει ότι θα φθάσει μεσοσταθμικά το 4% ως το τέλος της τρέχουσας χρήσης. «Σε ένα τόσο γρήγορα εξελισσόμενο περιβάλλον, η Εταιρεία ανέπτυξε και εφάρμοσε άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της νέας πραγματικότητας λαμβάνοντας υπόψη της τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω συνθηκών, επιδιώκουμε να διατηρήσουμε σε χαμηλά επίπεδα τα κόστη μας προκειμένου να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην αγορά, προσφέροντας στους καταναλωτές μια ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές, διατηρώντας και ενισχύοντας τη διατροφική αξία των προϊόντων μας», υπογραμμίζεται στις οικονομικές καταστάσεις της Nestle Ελλάς.

Για το τελευταίο πάντως αναζητούνται νέες κατευθυντήριες γραμμές απ’ τα κεντρικά του ομίλου καθώς η αποκάλυψη των FT στις αρχές του καλοκαιριού ότι πάνω από 6 στα 10 προϊόντα του ομίλου δεν ανταποκρίνονται σε αναγνωρισμένα στανταρ υγεία, φαίνεται ότι έχει δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις προς την αναζήτηση νέας στρατηγικής.

Σε κάθε περίπτωση η Nestle Ελλάς στις οικονομικές της καταστάσεις υπογραμμίζει ότι α) διαθέτει ισχυρή ρευστότητα αν εξαιρεθούν οι συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη, β) ο υφιστάμενος δανεισμός της Εταιρείας προέρχεται εξ ολοκλήρου από εταιρείες του Ομίλου, και γ) υφίστανται διαθέσιμα τραπεζικά πιστωτικά όρια που μπορεί να χρησιμοποιηθούν, σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο.

Σημειώνεται ότι το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας στις 31 Δεκεμβρίου 2020 ήταν 168,96 εκατ. ευρώ και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων στα 39,94 εκατ. ευρώ (από 47,2 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν).

Τα δημητριακά

Σε ο,τι αφορά τα δημητριακά, τα οποία βρίσκονται υπό την ομπρέλα άλλης θυγατρικής του πολυεθνικού ομίλου, της C.P.W. Ελλάς Δημητριακά , κατεγράφη σημαντική αύξηση πωλήσεων λόγω της εκτίναξης της κατανάλωσης εντός του σπιτιού.

Συγκεκριμένα η εταιρεία πέτυχε αύξηση 8,24% στις πωλήσεις της και 7,33% στα ταμειακά της διαθέσιμα. Ο τζίρος της ανήλθε στα 38,388 εκατ. ευρώ, τα κέρδη μετά από φόρους σε 2,857 εκατ. ευρώ από 2,807 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα στα 3,819 εκατ. ευρώ έναντι 3,558 εκατ. ευρώ το 2019. Τα μερίσματα που αφορούν τη χρήση 2020 ανέρχονται στα 2,8 εκατ. ευρώ.

Η C.P.W. Ελλάς Δημητριακά δραστηριοποιείται από το 2010, οπότε και ιδρύθηκε, στην αγορά των βρώσιμων δημητριακών για πρωινό και των ράβδων δημητριακών για πρωινό.

Παρουσία από το 1899

Τα πρώτα προϊόντα της Nestlé στη Ελλάδα εμφανίζονται στα τέλη του 19ου αιώνα σε απευθείας εισαγωγή από την Ελβετία. Το «γαλακτούχον άλευρον Nestlé» διαφημίζεται μάλιστα στην εφημερίδα Ακρόπολις στο φύλο της 2ας Φεβρουαρίου 1899 και περιγράφεται ως «πλήρης τροφή δια τα μικράς ηλικίας παιδία».

To 1914 η Nestlé εμφανίζεται επισήμως στην Ελλάδα με την επωνυμία “Εταιρεία Nestlé & Anglo – Swiss Condensed Milk Co., Cham & Vevey (Ελβετία)» και εγκαθίσταται στον αριθμό 1 της οδού Πλούτωνος, με αριθμό τηλεφώνου 567 και αριθμό γραμματοκιβωτίου 34.

Την ίδια χρονιά ξεκινά και η λειτουργία της αποθήκης της εταιρείας στον Πειραιά, που δεχόταν όλες τις εισαγωγές και εξυπηρετούσε τις ανάγκες της αποθήκης των Αθηνών. Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η αποθήκη της Nestlé παραχωρήθηκε στο Διεθνή Ερυθρό Σταυρό, που τη χρησιμοποίησε για τη φύλαξη σταφίδας και σύκων.

Το 1973 ιδρύεται η Nestlé Ελλάς Α.Β.Ε., με συμμετοχή κατά ποσοστό 51% της Nestlé S.A. και κατά ποσοστό 49% της Προβγάλ Α.Ε. Ένα μικρό γραφείο στην Αθήνα, στην οδό Μητροπόλεως 5, αποτελεί την πρώτη έδρα της εταιρείας. Ο Ελβετός Adrien Guelat εγκαθίσταται στην Ελλάδα, θέτει τις πρώτες βάσεις της βιομηχανικής παρουσίας της Nestlé στη χώρα και εμφυτεύει στην εταιρεία βασικούς κανόνες λειτουργίας και σύγχρονους τρόπους διοίκησης. Δύο χρόνια αργότερα τίθεται σε λειτουργία το εργοστάσιο γάλακτος στο Πλατύ Ημαθίας, μία από τις πιο προηγμένες γαλακτοπαραγωγικές μονάδες της εποχής.

Στις 15 Μαϊου του 1979 ξεκινά η παραγωγή μαγειρικών προϊόντων Maggi σε μία νοικιασμένη αποθήκη στο Καλαμάκι. Σε ένα χώρο 800 τ.μ. και με τη βοήθεια μιας μηχανής Corazza γινόταν η παραγωγή των κύβων σε συσκευασίες ενός και τεσσάρων λίτρων.

Το 1982 ιδρύεται η εταιρεία Sopral S.A.C, αρμόδια για τις εμπορικές δραστηριότητες της Nestlé στην Ελλάδα. Το 1985 η Carnation εντάσσεται στον όμιλο Nestlé, ομοίως και η Carnation Ελλάς. Ένα χρόνο αργότερα, η συσκευασία και η παραγωγή των προϊόντων Maggi μεταφέρεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Κορωπί Αττικής.

Στις 25 Σεπτεμβρίου 1987 υπογράφεται η συμφωνία μεταξύ της Nestlé S.A. και της Λουμίδης Α.Ε. Η δεύτερη ενσωματώνεται στον όμιλο Nestlé με δύο εργοστάσια: σοκολάτας και καφέ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1991, προστίθεται στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας ένα νέο τμήμα για τη συσκευασία και τη φύλαξη του στιγμιαίου καφέ.

Το 1993 η εταιρεία Μεταλλικά Νερά Κορπής ΑΒΕΕ ενσωματώνεται στον Όμιλο Nestlé. Την ίδια χρονιά ενοποιούνται οι εταιρείες Sopral AEE, Ready Foods ABE & Λουμίδης ΑΒΕΕ. Ένα χρόνο αργότερα ιδρύεται ο Όμιλος Δημητριακών Ελλάδος ΕΟΟΣ με σκοπό την εισαγωγή και διάθεση δημητριακών πρωινού στη χώρα μας.

Το 1995 η κεντρική διοίκηση της Nestlè μεταφέρεται σε ιδιόκτητα γραφεία στον Παράδεισο Αμαρουσίου, όπου εδρεύει μέχρι σήμερα. Την ίδια χρονιά τίθεται σε λειτουργία το νέο εργοστάσιο φυσικού μεταλλικού νερού στο Μοναστηράκι Αιτωλοακαρνανίας. Σήμερα διαθέτει δύο γεωτρήσεις, παράγει φυσικό μεταλλικό νερό, απλό και ανθρακούχο, πραγματοποιεί εμφιάλωση του νερού της πηγής Κορπή και απασχολεί 56 άτομα.

Το 1998 δημιουργείται η Nestlé Ελλάς Α.Ε. και το 2005 ολοκληρώνεται η εξαγορά της Aqua Spring. Το 2006 ήταν μια αρκετά σημαντική χρονιά για τη Nestlé στην Ελλάδα: η εταιρεία προχωρεί σε πώληση του εργοστασίου στο Πλατύ Ημαθίας και εξαγορά της ΔΕΛΤΑ Παγωτού, με το εργοστάσιο παγωτού στον Ταύρο. Δύο χρόνια αργότερα, με την εξαγορά της ΜΑΚΑΝ ΑΕ ο Freddoccino προστίθεται στα αγαπημένα προϊόντα της Nestlé και το 2010 η Nespresso εντάσσεται στη δομή της Nestlé στην Ελλάδα. Το 2011 η Nestlé Ελλάς Παγωτά και η ΜΑΚΑΝ ενσωματώνονται στη Nestlé Ελλάς. Το 2014 η δραστηριότητα της Nestlé Waters Direct συγχωνεύθηκε στην εταιρεία Rainbow Waters.

Από τον Οκτώβριο του 2016 η δραστηριότητα του παγωτού πέρασε στην ευθύνη της νέας εταιρείας Froneri Ελλάς Παγωτό, που είναι ανεξάρτητη της Nestlé Ελλάς.

Διαβάστε ακόμη:

Προ των πυλών ο διαγωνισμός για τον Φορέα Ακινήτων του Πτωχευτικού Νόμου

Όλα τα σενάρια για τον συμπληρωματικό φόρο του ΕΝΦΙΑ

Η διψήφια διαφορά, το deal του Φουρλή, η μάχη για τους Πεταλιούς και η… γέφυρα του Μονακό