Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2 άρχισε ξανά στις 11 Δεκεμβρίου, ενώ τις εργασίες τοποθέτησης του αγωγού στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Γερμανίας θα πραγματοποιήσει το εξειδικευμένο πλοίο (σε τοποθετήσεις υποθαλάσσιων αγωγών) «Fortuna», ανακοίνωσε η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού Nord Stream 2 AG.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πλοίο θα πρέπει να τοποθετήσει τμήμα του αγωγού μήκους 2,6χλμ σε βάθος 30 μέτρων. Οι εργασίες θα συνεχιστούν έως τις 31 Δεκεμβρίου.

Όπως επισημαίνει το πρακτορείο TASS, μέχρι σήμερα ο αγωγός έχει ολοκληρωθεί κατά το 93%. Νωρίτερα, τα δυτικά ειδησεογραφικά πρακτορεία είχαν μεταδώσει ότι στα ύδατα της ΑΟΖ Γερμανίας απομένουν 16χλμ του αγωγού και άλλα 60χλμ στα ύδατα της Δανίας.

Οι εργασίες κατασκευής του αγωγού Nord Stream 2 είχαν διακοπεί τον Δεκέμβριο του 2019, όταν η ελβετική εταιρεία Allseas αποσύρθηκε από την κατασκευή του αγωγού, φοβούμενη την επιβολή κυρώσεων εκ μέρους των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Kommersant, η ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία Gazprom θα πρέπει να συνεχίσει την κατασκευή με τις δικές της δυνάμεις. Στην κατασκευή θα συμμετάσχουν τα πλοία «Fortuna» και «Academic Cherski».

Οι ΗΠΑ θεωρούν ότι ο αγωγός, που μεταφέρει φυσικό αέριο από την Ρωσία στην Ευρώπη υποθαλάσσια, μέσω της Θάλασσας της Βαλτικής, θα ενισχύσει την ενεργειακή εξάρτηση των ευρωπαϊκών χωρών από τη Μόσχα, σε μια περίοδο που οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Δύσης έχουν φτάσει στα πρόθυρα ενός νέου «ψυχρού πολέμου».

Η Ρωσία χαρακτηρίζει τον αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream 2 ως αποκλειστικά οικονομικό έργο και απορρίπτει τις κατηγορίες που της προσάπτουν ότι με τον αγωγό επιχειρεί να διευρύνει  την επιρροή της στις χώρες της Ευρώπης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε ακόμη

Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων: Επιβεβαίωσε ότι δέχθηκε κυβερνοεπίθεση

Κοντοζαμάνης: Υπάρχει ανταπόκριση ιδιωτικών κέντρων να συμβάλουν στον εμβολιασμό εφόσον χρειαστεί

Μονεμβασιώτης (Βενέτης): Συνεργασία με τη Wolt για να συγκρατηθεί η πτώση των πωλήσεων