Επιχειρήσεις

O …αποσκελετωμένος ιχνηλάτης Απόστολος Βακάκης και η «δίαιτα» της Jumbo στα κινέζικα

  • Στέλιος Μορφίδης


«Εάν θέλουμε να εξαφανίσουμε τον καταναλωτή με την άνοδο των τιμών, τότε θα εξαφανίσουμε και τους εαυτούς μας», σημείωσε ο επικεφαλής της εισηγμένης, εξηγώντας πως η Jumbo θα αποκλείσει «προϊόντα που η σχέση τιμής και προϊόντος δεν είναι υπέρ του καταναλωτή»

Ως ύστατη επιλογή της Jumbo χαρακτήρισε το ενδεχόμενο ανατιμήσεων στα προϊόντα της ο διοικητικός άρχων της εισηγμένης κ. Απόστολος Βακάκης κατά τη διάρκεια της χθεσινής Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, όπου και υπερψηφίστηκε η καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 προς τους μετόχους μετά και την περυσινή εκτίναξη των πωλήσεων.

«Εάν θέλουμε να εξαφανίσουμε τον καταναλωτή με την άνοδο των τιμών, τότε θα εξαφανίσουμε και τους εαυτούς μας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης εξηγώντας πως η Jumbo θα αποκλείσει «προϊόντα που η σχέση τιμής και προϊόντος δεν είναι υπέρ του καταναλωτή. Αυτή είναι και η πεμπτουσία της στρατηγικής Jumbo», σημείωσε χαρακτηριστικά. Εκτίμησε μάλιστα πως δεν αποκλείει να διακοπεί η τροφοδοσία έως και του 25% του κωδικολογίου των προϊόντων από χώρες της Άπω Ανατολής, κυρίως της Κίνας, που αποτελούν βασικές προμηθεύτριες της επιχείρησης. Το κενό, όπως είπε εν μέρει θα καλυφθεί από προϊόντα από άλλες αγορές που δεν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με τα μεταφορικά κόστη. «Οι συγκεκριμένοι κωδικοί θα ενεργοποιηθούν εκ νέου όταν επιστρέψουν σε ‘δίκαιη τιμή’», σημείωσε ο κ. Βακάκης.

Παρ’ όλα αυτά έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι με την έλευση του 2022 ο Όμιλος προχωράει στην αύξηση των αποθεμάτων των προϊόντων του, παρομοιάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση με τους «αποσκελετωμένους», όπως είπε, αιχμαλώτους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης!

Ο ίδιος μίλησε για ακόμα μία φορά για μία «παράλογη» κατάσταση που έχει διαμορφωθεί όπου «κάθε εμπλεκόμενος στην αλυσίδα τροφοδοσίας» προσπαθεί να απολαύσει «κέρδη χωρίς λογική». Στάθηκε ιδιαίτερα στα αυξημένα μεταφορικά κόστη αλλά και στο υψηλό ενεργειακό κόστος.

«Η βιομηχανία των κοντέινερς θα έχει περισσότερα κέρδη το 2022 απ’ ότι η Google και η Microsoft μαζί», δήλωσε ο επικεφαλής του Oμίλου Jumbo μιλώντας για 10πλασιασμό των τιμών των ναύλων απ’ την Κίνα.

Ο Απ. Βακάκης (αριστ.) κατά τη διάρκεια της χθεσινής Έκτακτης ΓΣ των μετόχων της Jumbo 

«Ιχνηλάτης»

Ο ίδιος χαρακτήρισε τις προειδοποιήσεις που έχει απευθύνει στο παρελθόν γι’ αυτή την κλιμακούμενη «παράλογη κατάσταση» ως «φωνή βοώντος εν τη ερήμω». Με αφορμή εκείνες τις προειδοποιήσεις του, ο ίδιος απέρριψε τον χαρακτηρισμό του …«μελλοντολόγου» αλλά υιοθέτησε αυτό του «ιχνηλάτη» της αγοράς. «Το να προβείς στο αυτονόητο δεν είναι μελλοντολογία αλλά εφαρμοσμένη πρακτική λογική. Εμείς επειδή είμαστε στη λιαική και είμαστε δίπλα στον καταναλωτή έχουμε τα στοιχεία του ιχνηλάτου. Προχωράμε μπροστά απ’ το στράτευμα και βλέπουμε τι θα αντιμετωπίσει μετά. Οπότε νομίζω θα πάρω τον χαρακτηρισμό του ‘ιχνηλάτη’».

Ο κ. Βακάκης εξέφρασε την ελπίδα του ότι σύντομα η πανδημία θα υποχωρήσει. «Ευχόμεθα για το καλύτερο, προετοιμαζόμαστε όμως για το χειρότερο γιατί ο κορωνοϊός παραμένει εκκρεμότητα. Αν οι αρρυθμίες παραμείνουν και τίποτα δεν αλλάξει, θα έχουμε επίπτωση τόσο σε τζίρο, όσο και σε κέρδος προσεχώς, αφού ήδη μπήκαμε στο 2022 και μας βασανίζουν τα προβλήματα από το 2021», σημείωσε.

Επενδύσεις

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η επενδυτική δραστηριότητα συνεχίζεται αλώβητη, καθώς ο Όμιλος φροντίζει να διατηρεί ανέπαφα και ενεργά τα διαθέσιμα κεφάλαια για επενδύσεις. Όπως είπε ο κ. Βακάκης «πρόκειται για ένα σταθερό ποσό ετησίως που κυμαίνεται από 50 ως 60 εκατ. ευρώ».

Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου, εντός του 2022 και συγκεκριμένα κοντά στο Πάσχα, αναμένεται να λειτουργήσει νέο κατάστημα στην Ελλάδα. Το κατάστημα θα βρίσκεται στη Μυτιλήνη και θα αναπτύσσεται σε μια έκταση περίπου 10.000 τ.μ. Μέσα στο 2022 θα λειτουργήσουν επίσης ένα κατάστημα στην Κύπρο (έκτασης 13.000 τμ περίπου) και δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία. Τα καταστήματα στη Ρουμανία θα πρέπει να αναμένονται προς το τέλος του έτους και θα λειτουργήσουν, ένα στην πόλη Iasi (16.000 τ.μ. περίπου) και ένα στην πόλη Sibiu (15.000 τ.μ. περίπου). Επίσης προς το τέλος της χρονιάς πιθανόν να λειτουργήσει και το eshop στη Ρουμανία, όπως είπε ο κ. Βακάκης.

Να σημειωθεί εδώ πως, κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2021, ο Όμιλος Jumbo αριθμούσε 81 καταστήματα. Τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 15 στη Ρουμανία, ενώ στην Ελλάδα και την Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα ejumbo.gr. 

H συνεργασία στο Ισραήλ

Μετά τον Σεπτέμβριο του 2022 αναμένεται να λειτουργήσει και το πρώτο κατάστημα που θα φέρει το σήμα Jumbo και στο Ισραήλ «εφόσον ο franchisee τηρήσει τους χρόνους που μας κοινοποίησε», σημείωσε ο κ. Βακάκης. Υπενθυμίζεται ότι, μέσω franchise, ο Όμιλος έχει ήδη παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα Jumbo στις εξής 6 χώρες: Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

Στο ακέραιο η μερισματική πολιτική το 2022

Στο πλαίσιο της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, η διοίκηση του Ομίλου διαβεβαίωσε τους μετόχους συνεταίρους ότι όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, θα διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022.

«Το ταμείο μας είναι καθαρό το 2021, έχουμε περισσότερο ρευστό. Πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε και το 2022 τη μερισματική μας πολιτική», δεσμεύθηκε ο κ. Βακάκης.

Διαβάστε ακόμη:

Η Ελλάδα στις πρώτες αγορές για την ΤUI και το 2022 με στόχο να φέρει 3 εκατ. επισκέπτες

Έμφραγμα στα συμβολαιογραφεία για τις μεταβιβάσεις ακινήτων

Τα «Απριλιανά» του ΣΥΡΙΖΑ, οι αντικαταστάτες της κυρίας Βρεττού, η παραίτηση Μπόμπολα και τα highlights Βακάκη