«Συγκρατημένα αισιόδοξη» δηλώνει η ηγεσία του ομίλου Quest για το 2025, σε σε μια ταραχώδη περίοδο γενικότερης αβεβαιότητας για τον κόσμο και τις διεθνείς αγορές.
Όπως επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της χθεσινής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, η διοίκηση «βλέπει» τους ρυθμούς ανάπτυξης να διαμορφώνονται από ισχυρά μονοψήφια ποσοστά μέχρι διψήφια για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης. Κάτι που αφορά τόσο την μέση αύξηση των πωλήσεων σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων όσο και αυτή της κερδοφορίας, της λειτουργικής και της καθαρής, σε σύγκριση με τα οικονομικά μεγέθη τα οποία ανακοινώθηκαν για το 2024.
Και αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά δίνεται guidance για νέα ιστορικά ρεκόρ αποτελεσμάτων…
Μάλιστα, η ενσωμάτωση -από φέτος- των αποτελεσμάτων της εξαγορασθείσας κατά 70% εταιρείας ηλεκτρικών και οικιακών συσκευών Μπενρουμπή εκτιμάται ότι θα προσφέρει μεγαλύτερη «ώθηση» στην κερδοφορία της Quest (με δεδομένο ότι το περιθώριο κέρδους της συγκεκριμένης θυγατρικής, που κυμαίνεται κοντά στο 20%, θεωρείται υψηλότερο σε σχέση με αυτό των υπηρεσιών πληροφορικής και των άλλων δραστηριοτήτων).
Επιβεβαιώθηκε, για άλλη μια φορά, ότι ο στόχος για το 2025 είναι τα EBITDA του ομίλου είναι να υπερβούν το «φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ.
Ερωτηθείς για την υπόθεση της ACS, ο πρόεδρος και βασικός μέτοχος του ομίλου, Θεόδωρος Φέσσας, απλά επανέλαβε ότι η γερμανική GLS, η οποία εξαγόρασε το 20% της θυγατρικής στις ταχυμεταφορές, έχει δυο ημερομηνίες για να επιλέξει, σχετικά με το αν θα αποφασίσει φέτος ή του χρόνου για το αν θα κινηθεί για την απόκτηση και του υπολοίπου 80%, έναντι ενός προκαθορισμένου -και γνωστού- τιμήματος.
Ανέφερε μάλιστα ότι υπάρχει καλή συνεργασία με τον νέο μέτοχο της ACS και ακόμα ότι στελέχη του συμμετέχουν στο Δ.Σ. της εταιρείας.
Άφησε, όπως θα ήταν φυσικό, «ανοικτό» το θέμα, εφόσον δεν έχουν ληφθεί -ή δεν έχουν ανακοινωθεί- αποφάσεις από την GLS, και σχολίασε ότι η τελική έκβαση συναρτάται με τις συνθήκες της αγοράς και την πορεία της θυγατρικής:
«Δεν εξαρτάται από εμάς. Εξαρτάται από τον αγοραστή. Έχουν τεθεί δύο ημερομηνίες. Τα τέλη του Οκτώβρη του 2025 και τα τέλη του Οκτώβρη του 2025. Έχει κίνητρο ο αγοραστής να το κάνει πιο γρήγορα, παρά πιο αργά. Βέβαια, όλα εξαρτώνται και από άλλους παράγοντες, από το πώς πάνε τα δικά του τα νούμερα, σε τι άλλο στοχεύει…Γιατί είναι μια εταιρεία που επεκτείνεται μέσω εξαγορών».
Θ. Φέσσας:«Η ιστορία δείχνει ότι τα καταφέρνουμε»
Αν και το γενικότερο κλίμα -λόγω και των γεγονότων με το Ιράν και το Ισράηλ- δεν είναι το καλύτερο για τις διεθνείς αγορές, η ηγεσία του ομίλου Quest θεωρεί ότι η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται με σχετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς για τα δεδομένα της Ευρώπης.
Όπως τόνισε ο κ.Φέσσας, ανέκαθεν ο στόχος του ομίλου ήταν -και είναι- να μπορεί να αναπτύσσεται με καλύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς («μέχρι στιγμής η ιστόρία έχει δείξει ότι το καταφέρνουμε»), ενώ ο CEO Απόστολος Γεωργαντζής εκτίμησε ότι η καλή πορεία του πρώτου τριμήνου θα διατηρηθεί για την Quest Group σε όλο το 2025.
Ο όμιλος, υπενθυμίζεται, ότι προγραμματίζει για φέτος νέες επενδύσεις ύψους 55-57 εκατ. ευρώ, αλλά σε κάθε περίπτωση, όπως επισημάνθηκε, ως απάντηση σε ερώτηση η οποία τέθηκε, η διοίκηση στοχεύει επίσης στην διατήρηση της οικονομικής ισορροπίας του, αλλά εκ παραλλήλου και της σταθερής μερισματικής πολιτικής του προς τους μετόχους.
Στη χρήση του 2024 η Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις 1,325 δισ. ευρώ και EBITDA 91,7 εκατ. ευρώ και στο πρώτο τρίμηνο του 2025 είχε έσοδα 328 εκατ. ευρώ και EBITDA 21,2 εκατ. ευρώ.
Αναμονή για το EV της Xiaomi
Σε ερώτηση για το εάν ο ελληνικός όμιλος θα φέρει στη χώρα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λανσάρει η κινεζική Xiaomi (συνεργάτης της Quest σε προϊόντα τεχνολογίας) η απάντηση ήταν:
«Η Xiaomi έχει πετύχει, τελικά, να πάρει μια καλή θέση ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, ποιοτικά -περισσότερο- παρά σε μερίδιο αγοράς. Θεωρώντας ότι έχουμε μια πολύ στενή συνεργασία με την Xiaomi, φανταζόμαστε ότι εφόσον το διαθέσει το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο στην Ευρώπη, που θα γίνει στα επόμενα ένα με δύο χρόνια, εκ των πραγμάτων μας ενδιαφέρει.
Δεν καθόμαστε να περιμένουμε απλώς την Xiaomi, αλλά εργαζόμαστε και εμείς προετοιμάζοντας ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Τίποτα δεν είναι σίγουρο, αλλά στοχεύουμε σε αυτό. Δεν έχει αλλάξει κάτι στο χρόνο που υπολογίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να έρθει στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, δηλαδή το 2027».
Διαβάστε ακόμη
Γραμμή 4 Μετρό: Πρόοδος στα τούνελ …φρένα στους σταθμούς
Τράπεζα της Ελλάδος: Με ποιους όρους δανειοδοτήθηκαν το 2024 οι ελληνικές επιχειρήσεις
Citigroup: Πετρέλαιο στα 90 δολ αν κλείσει το Στενό του Ορμούζ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.