Συνήθως λένε κάθε αρχή και δύσκολη. Εν τούτοις για τον κ. Πάρη Κυριακόπουλο η πρώτη φορά που εκτέθηκε ενώπιον των χρηματιστηριακών αναλυτών επιχειρώντας να δώσει το περίγραμμα των κινήσεων και των εκτιμήσεων της Μοτοδυναμική μάλλον εξελίχθηκε ομαλά. Εξάλλου με τον ούριο – τουριστικό – άνεμο πίσω από τη Sixt, το comeback της Porsche που φαίνεται να έχει βάλει πλώρη για τα προ κρίσης επίπεδα, αλλά και την αποκατάσταση των μεγάλων προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα που αρχίζει να ομαλοποιεί αργά αλλά σταθερά το ρυθμό παραδόσεων πολλών μοντέλων της Yamaha, τα μηνύματα που εξέπεμψε ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στο ΧΑ μόνο αισιόδοξα ήταν. Έστω κι αν κατά την άποψη του το μεγάλο στοίχημα της ηλεκτροκίνησης που έχει βάλει η αγορά βρίσκει στον «τοίχο» των προβλημάτων του ηλεκτρικού δικτύου της χώρας που πρέπει άμεσα να επιλυθεί!

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας κατά τους πρώτους μήνες της χρονιάς φέτος η Μοτοδυναμική έχει βρεθεί σε τροχιά επίτευξης ενός νέου ρεκόρ πωλήσεων και βελτίωσης της κερδοφορίας της. Στο α’ τρίμηνο καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων, όπως και αύξηση μεριδίων μιας που όπως είπε ο κ. Κυριακόπουλος πλέον ομαλοποιείται η κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα και ως εκ τούτου περιορίζεται σε συγκεκριμένα μοντέλα η έλλειψη διαθεσιμότητας.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, ο τουρισμός δείχνει καταρχήν θετικά σημάδια κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος λόγω πρωιμότητας δεν μπορεί να αποτελέσει δείκτη για την πορεία του στο σύνολο της χρονιάς. Ωστόσο, ο όμιλος προβλέπει ότι ο τομέας της ενοικίασης αυτοκινήτου μέσω της Sixt θα κινηθεί ακόμα θετικότερα από το 2022.

Υπενθυμίζεται πως μετά την είσοδό της στην ακμάζουσα αγορά ενοικίασης αυτοκινήτου μέσω της απόκτησης της αντιπροσώπευσης της Sixt, η Μοτοδυναμική κατέγραψε αύξηση σχεδόν 40% στις πωλήσεις, φθάνοντας τα 132 εκατ. ευρώ και 78% στα EBITDA φθάνοντας τα 25,2 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το return of invested capital (απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων) ήταν στα επίπεδα του 36%.

«Το 2022 ήταν η χρονιά που έγινε το turnaround. Όταν πήραμε την Sixt ήταν ζημιογόνα. Ένα ταλαιπωρημένο μπραντ στην Ελλάδα, δεν είχε θέση που άξιζε. Γι αυτό και είμαστε χαρούμενοι με τη δουλειά που έγινε απ’ την ομάδα της sixt», σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμική κ. Πάρης Κυριακόπουλος και ο Οικονομικός Διευθυντής κ. Δημήτρης Μποζάς κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης

Η διοίκηση της Μοτοδυναμική αναφέρθηκε και στο προσύμφωνο που υπεγράφη πρόσφατα με τους μετόχους μειοψηφίας της Lion Rental προκειμένου η Μοτοδυναμική να αποκτήσει και το υπόλοιπο 19,5% των μετοχών.

«Το τίμημα προσδιορίστηκε στα 7,7 εκατ. ευρώ. Είναι καλή συμφωνία βλέποντας τους δείκτες», σημείωσε απ’ την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής της Μοτοδυναμική κ. Δημήτρης Μποζάς. Ο ίδιος διευκρίνισε πως η χρηματοδότηση της εξαγοράς θα γίνει με ταμειακά διαθέσιμα και ίσως ένα μικρό κομμάτι δανεισμού. Σε δεύτερη φάση, με την ολοκλήρωση της εξαγοράς η εταιρεία θα εξετάσει τη συγχώνευση της Lion Rental με τη Μοτοδυναμική, γνωστοποίησε επίσης χωρίς ωστόσο κανείς απ’ τη διοίκηση να είναι σε θέση να προσδιορίσει το χρονικό ορίζοντα όλων αυτών.

Επίσης η Yamaha και η Porsche, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στην εφοδιαστική αλυσίδα, έκλεισαν τη χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων και κερδοφορίας. Μόνο οι πωλήσεις της Porsche πέρυσι ξεπέρασαν τα 26,8 εκατ. ευρώ.

«Είναι θεαματική η άνοδος της Porsche μετά το repositioning της μπράντας. Η Porsche έχει γίνει μία δραστηριότητα που προσφέρει πλέον οικονομικά στη Μοτοδυναμική, γι αυτό διατηρούμε προσδοκίες για το μέλλον», υπογράμμισε ο κ. Κυριακόπουλος. «Με 168 ταξινομήσεις και ένα ωραίο βιβλίο παραγγελιών μπήκαμε στο 2023», πρόσθεσε. Μάλιστα η εταιρεία προχώρησε και σε εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της μπράντας προκειμένου να είναι διαθέσιμες στο καταναλωτικό κοινό αποτελώντας και φθηνότερες λύσεις για τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Αλλά πέρα από αυτά, ενδιαφέρουσα είναι η άποψη του κ. Πάρη Κυριακόπουλου  ενόψει της έλευσης των νέων μοντέλων Porsche το 2024, ότι καλή η συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν υποδομές και πως η εικόνα με άλλες χώρες του εξωτερικού είναι τελείως διαφορετική.

Θέλοντας να πει ότι υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα που πρέπει να διανυθεί για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

Για φέτος, ο όμιλος επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στις υφιστάμενες δραστηριότητες, χωρίς να αποκλείονται πιθανές εξαγορές, όπως διαμήνυσε ο κ. Κυριακόπουλος.

Τέλος σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση , ο κ. Κυριακόπουλος τόνισε πως η εταιρεία έχει ήδη μία σημαντική προσφορά προϊόντων σε όλες τις δραστηριότητες. Όσον αφορα τη Υamaha, έφερε φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα το ηλεκτροκίνητο σκούτερ Neos, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκαν τα τρία ηλεκτρικά ποδήλατα που θα ξεκινήσει να πουλάει από φέτος και ύστερα. Στην Porsche συναντά κανείς το αμιγώς ηλεκτρικό Taycan, που προσελκύει το ενδιαφέρον του εγχώριου αγοραστικού κοινού, ενώ και η άφιξη της νέας υβριδικής Cayenne PHEV, με αυτονομία 90 χιλιομέτρων σε ηλεκτροκίνηση (εκτός του καυσίμου), αναμένεται ότι θα προσελκύσουν εντονότερα το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμη

Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, μεγαλύτερο πλεόνασμα το 2023

Η φορολογική υπόθεση που… πάει βόλτα, το ντέρμπι Περιστέρη – Γρύλλου κατά Γκριμάλντι και η Louis Vuitton πάει στην Amanzoe

Αναπροσαρμογή διοδίου στην πενταετία προβλέπει το τελικό κείμενο για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ