Τι και αν η αγορά έχει βιώσει τα τελευταία δύο χρόνια τεράστιους κλυδωνισμούς λόγω της πανδημίας; H περίπτωση της Πλαίσιο λειτουργεί ως σηματωρός. Με μια σταθερή στρατηγική και στοχευμένες επενδυτικές κινήσεις εδώ και δεκαπέντε χρόνια κατάφερε να δημιουργήσει εκείνες τις βάσεις και να αποκτήσει την απαραίτητη ευελιξία που της έδωσαν το προβάδισμα σε μια νέα εποχή που ανέτειλε μετά τη μεγάλη περιπέτεια της πανδημίας.

Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της τρέχουσας χρήσης ήταν απλά η πρόσφατη επιβεβαίωση μιας στρατηγικής που έλαμψε εν μέσω των δυσκολότερων ημερών που έχει περάσει η ελληνική οικονομία τις τελευταίες δεκαετίες.

Οι πωλήσεις, καταγράφοντας αύξηση 34,1% σε σχέση με πέρυσι, έφτασαν μια ανάσα από τα 200 εκατ. ευρώ (199,2 εκατ. ευρώ), προσεγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδο της δεκαετίας για τη συνολική δραστηριότητα της Πλαίσιο. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα λειτούργησαν μετ’ εμποδίων επί μήνες! Γεγονός που καθιστά την εταιρεία το ελληνικό success story μέσα στην αναταραχή της πανδημίας, επιτυγχάνοντας παράλληλα την εδραίωση του brand στη συνείδηση του καταναλωτή για την αξιοπιστία που εμπνέει. Οχι μόνο από τη θέση του leader στην εγχώρια λιανική αγορά ειδών τεχνολογίας, αλλά και από έναν δυναμικά εξελισσόμενο «παίκτη» στον χώρο των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, με τις πωλήσεις στο κομμάτι αυτό να αυξάνονται κατά 150% σε σχέση με πέρυσι.

Αυτό μάλιστα σε συνδυασμό με τη διαφύλαξη της οικονομικής υγείας της, η οποία πάντα αποτελούσε πυλώνα των αποφάσεων της διοίκησης. Ενδεικτικά, στο τέλος του α’ εξαμήνου της τρέχουσας χρήσης η καθαρή ρευστότητα ήταν 21,8 εκατ. ευρώ και τα ίδια κεφάλαια έφτασαν στα 96 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας ακόμη και την ίδια τη χρηματιστηριακή αποτίμηση της Πλαίσιο!

Διορατικότητα

Ολα αυτά βέβαια έρχονται ως αποτέλεσμα μιας πολυετούς μεθοδικής δουλειάς, που αγγίζει πλέον τη 15ετία. Οι διορατικές κινήσεις της διοίκησης υπό τους κυρίους Γιώργο και Κωνσταντίνο Γεράρδο, στη χάραξη στρατηγικής και στις επενδύσεις της, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την επιτυχία, ξεπερνώντας κάθε δυσκολία που εμφανίστηκε σε αυτή τη δύσκολη περίοδο για την ελληνική οικονομία (οικονομική κρίση, capital controls, πανδημία κ.ο.κ.). Η εταιρεία είχε την ευελιξία, αλλά και την υποδομή, για να αντιμετωπίσει έγκαιρα τις δυσκολίες, έτσι ώστε τελικά να ενδυναμωθεί.

Σε αυτό καταλυτικό ρόλο έπαιξε η πελατοκεντρική στρατηγική ανάπτυξης που αναπροσαρμόζεται διαρκώς βάσει των εξελίξεων της αγοράς, αλλά και το πολυκαναλικό μοντέλο λειτουργίας, βασισμένο στα e-commerce, in-house call center, logistics, διανομή και αντίστοιχη βαρύτητα σε όλα σκέλη.

Στη βάση αυτή η Πλαίσιο προχώρησε τα τελευταία 15 χρόνια σε επενδύσεις, οι οποίες όχι μόνο απέδωσαν, αλλά και ευνόησαν πολλαπλά, με αφετηρία τη μεγάλη επένδυση ύψους 30 εκατ. ευρώ το 2009 στη Μαγούλα, όπου σε ιδιόκτητο κτίριο 22.500 τ.μ. στήθηκαν τα κεντρικά γραφεία και το ημιαυτόματο logistics center της εταιρείας. Το 2019 και πριν από την έκρηξη της πανδημίας έγινε μια σημαντική επένδυση ύψους 8 εκατ. ευρώ σε αποθήκη 10.000 τ.μ. στη Μάνδρα για αυξημένη διαθεσιμότητα, αλλά και ταχεία αποστολή οικιακών συσκευών. Το ίδιο διάστημα περίπου, πραγματοποιήθηκε και μια σημαντική επένδυση 1,8 εκατ. ευρώ στην ψηφιακή πλατφόρμα όπου πάτησε το e-commerce, γεγονός που επέτρεψε στην Πλαίσιο να διαχειριστεί την κατακόρυφη αύξηση της επισκεψιμότητας τον καιρό των lockdown.

Παράλληλα, η εταιρεία επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει στην εκπαίδευση των εργαζομένων, αναγνωρίζοντας ότι καταλύτη για την επιτυχία της αποτελούν οι άνθρωποί της, διαθέτοντας υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, ετοιμότητα και ευελιξία. Ο συνδυασμός όλων αυτών παράγει και την επιτυχία του αποτελέσματος, το οποίο η εταιρεία επιδιώκει να μετακυλίσει στην κοινωνία μέσω της εθελοντικής ομάδας «Πλάι σου», της αξιοποίησης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, αλλά και της ευρύτερης προσφοράς σε αυτήν, ανταποκρινόμενη σε όλες τις μεγάλης εμβέλειας έκτακτες ανάγκες. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία προσέφερε τεχνολογικό εξοπλισμό που αξιοποιήθηκε στην τηλεκπαίδευση μαθητών σε όλη την Ελλάδα.

Παράλληλα, μεριμνώντας για τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης, έτσι ώστε τα ελληνικά δημόσια σχολεία να μην υστερούν σε σχέση με τα ξένα, η Πλαίσιο δημιούργησε την πρώτη STEM Βιβλιοθήκη σε δημόσιο σχολείο, σχημάτισε την ομάδα αγωνιστικής ρομποτικής Plaisiobots, που έλαβε το χρυσό μετάλλιο στη Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής, και επεξέτεινε τη δυναμική της ρομποτικής στη χώρα μας, διοργανώνοντας τον 1ο Open Call Διαγωνισμό Ρομποτικής και Επιχειρηματικότητας για Ελληνες μαθητές και φοιτητές. Η πιο πρόσφατη ενέργεια που πραγματοποίησε η ομάδα εθελοντών της εταιρείας «Πλάι σου» αφορά την παράδοση περισσότερων από 35.000 σχολικών ειδών στους 3.089 μαθητές που φοιτούν στα σχολεία των πυρόπληκτων περιοχών της Βόρειας Εύβοιας.

Ολα τα παραπάνω καθιστούν την Πλαίσιο μία ελληνική future ready εταιρεία, υπόδειγμα στο επιχειρείν.

Διαβάστε ακόμη: 

Φριτς Γιούσεν – CEO TUI Group: «Η Ελλάδα είναι φέτος ο πρώτος πελάτης μας» (pics)

Μπιλ Γκέιτς: «Έρχονται 10 νέες Tesla» – Σε ποιους τομείς προτείνει να επενδύσετε

Ηλεκτρικό ρεύμα: Η Ελλάδα έχει το ακριβότερο στην Ευρώπη (vid)