Στην τελική ευθεία βρίσκεται η πώληση ενός μειοψηφικού πακέτου μετοχών της ITA Airways, δηλαδή του διάδοχου σχήματος της χρεοκοπημένης Alitalia. 

Η κυβέρνηση της Ιταλίας θεωρεί την ολοκλήρωση του deal ως βασικό βήμα για την επιτυχή έκβαση του όλου project, το οποίο αποσκοπεί στη διάσωση του κρατικού αερομεταφορέα. 

Το deal, όπως όλα δείχνουν, θα συναφθεί με τη γερμανική Lufthansa, η οποία θα αποκτήσει ένα μειοψηφικό πακέτο της ITA, με το δημόσιο να διατηρεί την πλειοψηφία των μετοχών.

Την Τετάρτη, μάλιστα, η Ρώμη ενέκρινε ένα έκτακτο διάταγμα, με το οποίο επιταχύνονται όλες οι διαδικασίες πώλησης.  

Φυσικά, ωφελημένες θα είναι και οι δύο πλευρές, με τη Lufthansa να επεκτείνεται σε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές αγορές της Ευρώπης, αλλά και την ITA να βρίσκει έναν αξιόπιστο και ισχυρό σύμμαχο.

Υπενθυμίζεται ότι η γερμανική εταιρεία αρχικά σχεδίαζε να υποβάλλει προσφορά από κοινού με τη MSC Mediterranean Shipping Company SA, η οποία ανήκει στον Ιταλό επιχειρηματία Tζιανλουίτζι Απόντε. Ωστόσο, η κοινή προσπάθεια έμεινε ημιτελής.  

Oι πτήσεις της ITA Airways ξεκίνησαν στις 15 Οκτωβρίου του 2021, με σχεδόν 2.300 υπαλλήλους και στόλο λιγότερο του 50% του μεγέθους της Alitalia. Πέραν της MSC και της Lufthansa, ενδιαφέρον για τις μετοχές του ιταλικού αερομεταφορέα είχαν εκδηλώσει τόσο η αμερικανική Delta Airlines όσο και η γαλλική Air France-KLM. 

Διαβάστε επίσης

Ο Μητσοτάκης… δεν παίζει τον Ερντογάν, η Brown παίρνει τα χρυσά οικόπεδα της Βουλιαγμένης και τρεις εφοπλιστές πουλάνε μια τράπεζα 

Γλυκό – χρυσωρυχείο: Τι έχει πάθει ο πλανήτης με το διάσημο ιταλικό Panettone;

Βασίλης Τερλέγκας: Από το ιδιωτικό νησί στο… ηλεκτρονικό σφυρί (pics)