Αν και μετρά μερικούς μήνες από την εισαγωγή της στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, από το περασμένο καλοκαίρι, η Softweb θέτει φιλόδοξους στόχους για την επόμενη μέρα της. Βασική επιδίωξή της να αξιοποιήσει την εξειδίκευσή της σε ένα πεδίο της πληροφορικής το οποίο αφορά τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων, την εξωστρέφειά τους.
Με τον όρο, όπως εξήγησε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας με έδρα τη Θεσσαλονίκη, Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος, κατά την πρώτη παρουσίαση της στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, εννοείται η ψηφιοποίηση της αλληλεπίδρασής τους με το οικοσύστημά τους.
Μια κατακερματισμένη επιμέρους αγορά η αξία της οποίας εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ μέχρι τέλη του 2025, περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον ίδιο, 280 εταιρείες μικρού μεγέθους, (που δεν την υπηρετούν όλες πλήρως), και υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί στα 300 εκατ. ευρώ το 2031.
Η «μικρή» του ταμπλό παραγματοποίησε την πρώτη της εξαγορά το 2025, με την απόκτηση του 70% της Vitamin Media, έναντι συνολικού τιμήματος ύψους 655.200 ευρώ, και εξακολουθεί να αναζητά ευκαιρίες για νέα deals, παράλληλα με την προσέλκυση νέων πελατών (οι οποίοι είτε αγοράζουν το προϊόν είτε χρησιμοποιούν συνδρομητικά την υπηρεσία).
«Ανάπτυξη θα προέλθει και από πιθανές, συμπληρωματικές, εξαγορές. Είμαστε σε συζητήσεις με διάφορες εταιρείες. Αν βρούμε χημεία, τότε συνεχίζουμε. Πρώτα θωρακίζουμε την οργανική ανάπτυξη. Μας δίνει πλεονέκτημα ότι είμαστε εισηγμένη. Έχουμε αναγνωρισιμότητα και τη δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των πλάνων μας », ήταν ένα σχόλιό του.

Επίσης, η εταιρεία βρίσκεται σε προσπάθεια επέκτασης των δραστηριοτήτων της και στο εξωτερικό, πλην της παρουσίας της στην Κύπρο, καθώς έγινε αντίστοιχη κίνηση και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, μέσω τοπικού συνεργάτη:
«Βολιδοσκοπούμε και άλλες αγορές, για να διαπιστώσουμε αν η λύση μας είναι εξαγώγιμη.».
Η Softweb έφτασε σε τζίρο 1,83 εκατ. ευρώ το 2024 (+21%), την πρώτη της χρονιά ως εισηγμένη, με EBITDA 0,45 εκατ. ευρώ (+12%), ΕΒΙΤ 0,36 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 0,26 εκατ. ευρώ.
Τα στοιχεία που παρέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Softweb έδειξαν ότι η εταιρεία εμφανίζει λειτουργική αποδοτικότητα με EBITDA στο 51% του κόστους πωλήσεων.
Η διοίκηση της εισηγμένης στην ΕΝΑ προβλέπει για τη χρήση του 2025 ότι ο ενοποιημένος κύκλος θα πλησιάσει τα 3 εκατ. ευρώ, με δεδομένο ότι θα έχει ενσωματωθεί η Vitamin, που «γράφει» έσοδα περίπου 1 εκατ. ευρώ, με καθαρά κέρδη 100.000 ευρώ.
Η Softweb ιδρύθηκε πριν από 17 χρόνια, διαθέτει γραφεία σε Αθήνα (εδώ και μια δεκαετία) και Θεσσαλονίκη (όπου είναι τα κεντρικά της), απασχολεί περισσότερα από 70 στελέχη (μ.ο. ηλικίας 37 έτη), το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει πάνω από 1.100 πελάτες και έχει υλοποιήσει συνολικά περισσότερα από 1.800 έργα.
To free float ξεπερνά το 20%, αλλά δεν αποκλείσθηκε η πιθανότητα διάθεσης επιπλέον ποσοστού μετοχών από τους βασικούς μετόχους, καταγράφει επαναλαμβανόμενα έσοδα 30%, ενώ δεν έχει δανεισμό.
«Η νέα τάση ψηφιοποίησης»
Στα πλεονεκτήματα της Softweb στο χώρο του New Technologies Business Software, η διοίκηση της εταιρείας συγκαταλέγει τη στρατηγική της, την αντίληψη του business, την καινοτομία ως DNA, το γεγονός ότι έχει «έτοιμο» προϊόν και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, όπως η ΑΙ και το Blockchain.
«Δραστηριοποιούμαστε στον ευρύτερο τομέα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Ουσιαστικά έχουμε 4 βασικούς εμπορικούς πυλώνες.
Ο πρώτος αφορά την κατασκευή επιχειρηματικού λογισμικού, αποκλειστικά σε επίπεδο νέων τεχνολογιών. Δηλαδή, web και mobile εφαρμογές, που βοηθούν τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν εξωστρέφεια και να ψηφιοποιήσουν την όποια αλληλεπίδραση έχουν με το οικοσύστημά τους.
«Ναυαρχίδα» των προϊοντικών μας λύσεων είναι η πλατφόρμα Softweb Business Suite. Ο τομέας ο οποίος αντιστοιχεί στο 60% των εσόδων μας. Ο δεύτερος, έχει να κάνει με την επικοινωνία και τη διαφήμιση. Εκεί παρέχουμε τις απαραίτητες λύσεις digital marketing για να βοηθήσουμε και πάλι τους οργανισμούς να επικοινωνήσουν οποιοδήποτε μήνυμα έχουν προς το περιβάλλον τους, με ένα απολύτως δομημένο και ψηφιακό τρόπο, μέσω της θυγατρικής μας Vitamin Media.

Ο τρίτος πυλώνας συσχετίζεται με την κατασκευή εξατομικευμένου λογισμικού, που έρχεται να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες των επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Ο τέταρτος, ο οποίος συγκεντρώνει και τη μικρότερη δραστηριότητα, είναι ο κλάδος των υπηρεσιών και προϊόντων για το δημόσιο…», τόνισε ο κ. Δημητρακόπουλος και πρόσθεσε:
«Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2008, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε μια βαθιά εμπειρία στο χώρο της πληροφορικής. Οι πελάτες μας προέρχονται από όλους τους κλάδους της οικονομίας.
Η παραδοσιακή μηχανογράφηση αποτελεί τον πρώτο βαθμό Ψηφιακού Μετασχηματισμού των επιχειρήσεων, με την ψηφιοποίηση των εσωτερικών τους λειτουργιών. Εμείς, είμαστε στον δεύτερο βαθμό Ψηφιακού Μετασχηματισμού: στην εξωστρέφεια των επιχειρήσεων. Είναι μια νέα, αναδυόμενη αγορά η οποία τώρα δομείται, τα τελευταία χρόνια. Η Softweb υπηρετεί αυτή την αγορά και εισάγει τον όρο Oικοσυμμετρία, που εμπεριέχει τα συνθετικά οικοσύστημα και συμμετρία. Χρησιμοποιούμε τον όρο για να βοηθήσουμε τον επιχειρηματικό κόσμο να διακρίνει τη νέα τάση ψηφιοποίησης, να επενδύσει συνειδητά και να κερδίσει πολλά: μείωση διαχειριστικού κόστους, ελαχιστοποίηση λαθών, αύξηση πωλήσεων, αύξηση πιστότητας του οικοσυστήματος κ.λπ. Όραμά μας, να αποτελέσει η εταιρεία τον φυσικό ηγέτη αυτής της αγοράς.».
Διαβάστε ακόμη
Μικρή πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Απρίλιο (γραφήματα)
Λαγκάρντ: Η ΕΕ δεν μπορεί να κάθεται με σταυρωμένα χέρια – Να εμπλακούμε σε διάλογο με τις ΗΠΑ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.