Σε αναστολές συμβάσεων εργασίας προχώρησε η Southwest Airlines ενώ γνωστοποίησε πως έστειλε ειδοποιητήρια σε πάνω από 42 εργαζόμενους που εργάζονται στα αποθέματα ανταλλακτικών. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της εταιρείας και του συνδικάτου των εργαζομένων «ναυάγησαν», καθώς η αεροπορική εταιρεία  υποστηρίζει ότι η περικοπές μισθών θα αντισταθμίσει το κόστος ύψους 1 δισ. δολαρίων του πλεονάζοντος προσωπικού.

Σύμφωνα με την Southwest, η επικύρωση των πρώτων αναστολών συμβάσεων εργασίας θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2021, εκτός εάν η Ένωση των Εργαζομένων σε ΗΠΑ και Καναδά προχωρήσει σε μια συμφωνία διάσωσης ή η αμερικανική κυβέρνηση περάσει «μια ικανοποιητική» επέκταση του προγράμματος υποστήριξης μισθοδοσίας για του υπαλλήλους αεροπορικών εταιρειών.

Το αρχικό ομοσπονδιακό διάταγμα στήριξης της μισθοδοσίας ύψους 25 δισ. δολαρίων για τους εργαζόμενους στις αεροπορικές εταιρείες έληξε τον Σεπτέμβριο, προκαλώντας δεκάδες χιλιάδες απολύσεις σε ολόκληρο τον κλάδο, αφού οι νομοθέτες απέτυχαν να επεκτείνουν τη συμφωνία οικονομικής ανακούφισης λόγω του Covid-19 πριν από τις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου στις ΗΠΑ.

Η Southwest παραμένει σε συνομιλίες σχετικά με την εξοικονόμηση κόστους με εκπροσώπους άλλων συνδικαλιστικών ομάδων, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για εκ νέου διαπραγματεύσεις προκειμένου να εξασφαλίσει τις θέσεις των εργαζομένων που κινδυνεύουν είτε με περικοπή μισθού ή ενεδεχόμενη επόλυση.

Ο αντιπρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων, Ράσελ Μακράντι, δήλωσε: «Αυτό δεν είναι το αποτέλεσμα που ελπίζαμε να επιτύχουμε», με τους εργαζομένους των συνδικάτων να αντιπροσωπεύουν περίπου το 83% των 61.000 υπαλλήλων της εταιρείας.

Εν τω μεταξύ, η ένωση εξωτερικών υπαλλήλων συντήρησης της Southwest απείλησε να επιστρέψει στη μάχη κατά της αναστολής συμβάσεων με το σωματείο να εκπροσωπεί πάνω 2.700 μηχανικούς, μετά την ολοκλήρωση του  7ετούς συμβολαίου το 2019.

Ο γενικός διευθυντής της Ένωσης των Μηχανικών Αεροσκαφών, Μπρετ Όστριχ, πιστεύει ότι η συγκεκριμένη σύμβαση είναι διαμορφωμένη ετσι ώστε να προστατεύει την εταιρεία και όχι τους εξωτερικούς συνεργάτες της Southwest.

Η ένωση ζήτησε από τη Southwest να παράσχει πληροφορίες σχετικά με το αντίκτυπο του κόστους των εξωτερικών αναθέσεων, ενώ προχωρά σε συζητήσεις σχετικά με τα πιθανά μέτρα εξοικονόμησης κόστους, εκτός του ανοίγματος της συλλογικής συμφωνίας διαπραγμάτευσης.

Εκτός των μηχανικών και οι πιλότοι έχουν αρνηθεί την πρόταση της εταιρείας για μείωση της αμοιβής τους κατά 10%, αλλά παραμένουν σε συνομιλίες, όπως και η ένωση αεροσυνοδών.