Η Stellantis NV επανεπιβεβαίωσε τη δέσμευσή της προς τις παραγωγικές δραστηριότητές της στην Ιταλία, ανακοινώνοντας την πρόσληψη 400 νέων εργαζομένων για την ενίσχυση της παραγωγής στο εργοστάσιο Mirafiori του Τορίνο. Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο μειωμένης ζήτησης για αυτοκίνητα στην Ευρώπη και αυξανόμενων πιέσεων από τους Κινέζους κατασκευαστές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντόνιο Φιλόζα, συναντήθηκε τη Δευτέρα με εκπροσώπους των εργατικών συνδικάτων, προκειμένου να δώσει διαβεβαιώσεις για τα σχέδια της εταιρείας, καθώς η Stellantis έχει παγώσει προσωρινά την παραγωγή σε αρκετές ευρωπαϊκές μονάδες, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία για το μέλλον τους.
Δέσμευση για καμία διακοπή εργοστασίου στην Ιταλία
Η Stellantis αντιμετωπίζει, όπως και οι ανταγωνιστές της, χαμηλή ζήτηση και υπερπαραγωγική ικανότητα στην ευρωπαϊκή αγορά, την ώρα που οι κινεζικές εταιρείες –με επικεφαλής την BYD– ενισχύουν την παρουσία τους με πιο φθηνά ηλεκτρικά μοντέλα, μεταδίδει το Bloomberg. Ο Φιλόζα τόνισε ότι η εταιρεία θα τηρήσει το στρατηγικό σχέδιο που ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2024 και περιλαμβάνει παραγγελίες ύψους 6 δισ. ευρώ από τοπικούς προμηθευτές, καθώς και δέσμευση να μη διακόψει τη λειτουργία κανενός ιταλικού εργοστασίου.
Οι 400 νέες προσλήψεις στο Mirafiori θα υποστηρίξουν την παραγωγή του υβριδικού Fiat 500, επιτρέποντας την έναρξη δεύτερης βάρδιας από τον Φεβρουάριο. Παράλληλα, ο Φιλόζα επιβεβαίωσε ότι η παραγωγή του νέου Jeep Compass θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες στο εργοστάσιο του Μέλφι στη νότια Ιταλία.
Νέα στρατηγική για τα ιταλικά εργοστάσια
Ο επικεφαλής της Stellantis ανακοίνωσε επίσης ότι η εταιρεία θα αναπτύξει μια «πολυενεργειακή» γκάμα για τα μοντέλα Alfa Romeo Giulia και Stelvio, ώστε να εξασφαλίσει ένα «σταθερό μέλλον» για το εργοστάσιο του Κασίνο, βόρεια της Νάπολης. Οι προσλήψεις στο Mirafiori έρχονται να προστεθούν σε προηγούμενες ενισχύσεις προσωπικού τόσο εκεί όσο και στην μονάδα του Atessa στην κεντρική Ιταλία.
«Δεν είναι αρκετό, αλλά είναι ό,τι μπορούμε να κάνουμε προς το παρόν, δεδομένων των συνθηκών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Φιλόζα κατά τη συνάντηση με τα συνδικάτα.
Ανησυχία για την ευρωπαϊκή αγορά
Η δέσμευση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας της Stellantis να αποκαταστήσει τις σχέσεις με την ιταλική κυβέρνηση, μετά την περίοδο του πρώην CEO Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος είχε επικριθεί για τη μεταφορά παραγωγής σε χώρες χαμηλότερου κόστους, όπως το Μαρόκο.
Ωστόσο, η εταιρεία αναγκάστηκε αυτόν τον μήνα να σταματήσει προσωρινά τη λειτουργία αρκετών εργοστασίων λόγω χαμηλής ζήτησης, με αποτέλεσμα να υπάρξουν παρενέργειες στην αλυσίδα προμηθευτών.
Παράλληλα, ο Φιλόζα ενημέρωσε ότι η Automotive Cells Company (ACC) –στην οποία μετέχουν η Stellantis και η Mercedes-Benz– θα λάβει μέχρι το τέλος του έτους την οριστική απόφαση για το αν θα προχωρήσει στην κατασκευή εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Τέρμολι, στις ανατολικές ακτές της Ιταλίας.
Προτεραιότητα οι επενδύσεις στις ΗΠΑ
Ο Φιλόζα, που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας τον Ιούνιο, έχει ήδη παγώσει ορισμένες ευρωπαϊκές επενδύσεις και δεσμεύτηκε να διαθέσει 13 δισ. δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες την επόμενη τετραετία, γεγονός που εντείνει τις ανησυχίες των ευρωπαϊκών συνδικάτων.
«Ο CEO περιέγραψε μια ανησυχητική εικόνα για την Ευρώπη», δήλωσε ο Φερντινάντο Ουλιάνο, γενικός γραμματέας της ομοσπονδίας εργαζομένων FIM-CISL, μετά τη συνάντηση. «Οι νέες προσλήψεις στο Mirafiori είναι θετική είδηση, αλλά θα χρειαστούν περαιτέρω επενδύσεις για να ανακάμψει η παραγωγή στην Ιταλία από τα σημερινά κρίσιμα επίπεδα», πρόσθεσε.
Διαβάστε ακόμη
Συνάντηση Πιερρακάκη – Μπουζνά: Η Euronext ιδρύει Κέντρο Τεχνολογίας στην Αθήνα
Νέα εμπορική αντιπαράθεση ΗΠΑ–Κίνας προκαλεί αναταράξεις στις θαλάσσιες μεταφορές
Citi: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι φούσκα ακόμη» – Πού εντοπίζονται τα ρίσκα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.