Είναι μια κίνηση που θεωρείται ότι μπορεί να αλλάξει το ηλεκτρονικό εμπόριο ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών στην Ευρώπη. Η ιστορική γερμανική αλυσίδα MediaMarkt-Saturn είναι πλέον πολύ πιθανό να γίνει κινέζικη, αφού ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com κατέθεσε μια προσφορά εξαγοράς προς την μητρική εταιρεία Ceconomy, που η τελευταία θα είναι δύσκολο να αρνηθεί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η προτεινόμενη ανά μετοχή τιμή εξαγοράς είναι κατά 40% υψηλότερη από τη μέση τιμή της των τελευταίων τριών μηνών.

Σχόλια στον γερμανικό Τύπο παραφράζουν παλαιότερο διαφημιστικό σλόγκαν της MediaMarkt (Δεν είμαι κουτός!) για να εξηγήσουν την πρωτοβουλία του κινεζικού ομίλου που μόνο… κουταμάρα δεν είναι. Η κίνηση αποτελεί μια σαφή απόδειξη της πρόθεσης του Πεκίνου να μπει δυναμικά στο χώρο αυτόν στην Ευρώπη, παίρνοντας αποστάσεις από «φτηνές» διαδικτυακές πλατφόρμες, που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις τόσο από οργανώσεις καταναλωτών, όσο και από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Κομισιόν και έχουν ενισχύσει την εικόνα των κινέζικων προϊόντων ως «φτηνιάρικων».

Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ceconomy, Κάι-Ούλριχ Ντάισνερ η συνεργασία θα παρέχει πρόσβαση σε τεχνολογίες, κορυφαία παγκοσμίως τεχνογνωσία λιανικής και αλυσίδες εφοδιασμού που είναι απαράμιλλες παγκοσμίως.

Δεν θα υπάρξουν, μάλιστα, υποχρεωτικές απολύσεις ή κλείσιμο καταστημάτων στο πλαίσιο της συναλλαγής.

Καθώς το παρελθόν Κινέζων εργοδοτών στην Ευρώπη δεν είναι το… λαμπρότερο η JD.com έσπευσε να δηλώσει ότι σκοπεύει να τηρήσει τις υφιστάμενες συλλογικές συμβάσεις εργασίας και την υπάρχουσα κατοχυρωμένη συναπόφαση στο εποπτικό συμβούλιο. Αυτές οι δεσμεύσεις θα παραμείνουν σε ισχύ για τρία χρόνια.

Διαβάστε περισσότερα στη Deutsche Welle