Στην Ελλάδα, 4 στους 10 εργοδότες ήδη χρησιμοποιούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) σε διαδικασίες όπως πρόσληψη, onboarding και εκπαίδευση προσωπικού, παρά το γεγονός ότι το κόστος παραμένει σημαντικό εμπόδιο για ευρύτερη υιοθέτηση.
Εμπόδια και πρακτικές λύσεις υιοθέτησης
Ο κύριος λόγος για τη μερική εφαρμογή της AI δεν είναι η αντίσταση αλλά το υψηλό κόστος επένδυσης, το οποίο περιορίζει την πρόσβαση κυρίως σε οργανισμούς με περιορισμένα μέσα. Παράλληλα, αναδύεται ζήτημα προστασίας προσωπικών δεδομένων — αλλά και έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Για να ξεπεραστούν, προτείνεται η σταδιακή εφαρμογή σε πιλοτική κλίμακα (π.χ. μόνο σε μια ομάδα), η διαμόρφωση κουλτούρας ανοιχτής συνεργασίας (όπου οι εργαζόμενοι κατανοούν τα οφέλη αντί να αντιστέκονται), και η επένδυση σε εκπαίδευση δεξιοτήτων ειδικά για εργαζόμενους HR.
Προσόντα που διατηρούνται αναντικατάστατα
Παρά την τεχνολογική εξέλιξη, οι εργοδότες θεωρούν ότι δεξιότητες όπως η στρατηγική σκέψη (33 %), η ηθική κρίση, η ομαδική διαχείριση (31 %) και η επικοινωνία (30 %) παραμένουν κρίσιμες. Η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού σε αυτά τα πεδία, μαζί με την AI, θεωρείται μοντέλο υψηλής απόδοσης και βιωσιμότητας.
Συνεργασία AI και ανθρώπινης εργασίας
Η AI λειτουργεί ως συμπλήρωμα — όχι αντικατάσταση — της ανθρώπινης εργασίας. Ενισχύει τη δημιουργικότητα και την αποτελεσματικότητα όταν τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνονται δίχως να θίγουν το ανθρώπινο στοιχείο, όπως στην ηθική κρίση ή την προσωπική διαχείριση.
Διαβάστε ακόμη
Αutonomous Research: Τι αλλάζει σε συστάσεις και τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες
Τουρκία: Επένδυση 1,5 δισ. δολαρίων της Aselsan για νέα αμυντική ερευνητική βάση
Vintage και second hand αγορές: Η πόλη-έκπληξη με κορυφαία βαθμολογία στην Ευρώπη (λίστα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.