Με ρυθμούς 30% στο εννεάμηνο «τρέχει» η Αγγελάκης Βιομηχανική και Πτηνοτροφική ΑΕ, η οποία «χτίζει» πλέον σημαντικά μερίδια στην εγχώρια αγορά και παράλληλα επεκτείνεται στο εξωτερικό φθάνοντας προσφάτως ως το Χονγκ Κονγκ.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Θάνο Αγγελάκη, η εταιρεία είναι έτοιμη να γυρίσει σελίδα με την αναδιάρθρωση του δανεισμού της, έπειτα από σχετική συμφωνία που κατά τον ίδιο έχει επέλθει με την PQH και απελευθερωμένη πλέον να εστιάσει στην αναπτυξιακή δυναμική που χτίζει τα τελευταία χρόνια.

Μάλιστα αποκάλυψε πως με την ολοκλήρωση ως το καλοκαίρι του 2022 μίας επένδυσης ύψους 2 εκατ. ευρώ για την επέκταση και εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού αλλά και μίας ακόμη ύψους άνω των 500.000 ευρώ που θα υλοποιηθεί ως το τέλος της χρονιάς για τη δημιουργία εκκολαπτηρίου, η εταιρεία έχει ήδη έτοιμο πλάνο για ένα νέο, μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ που θα «τρέξει» σε βάθος 5ετίας. Ένα πλάνο που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί κατά 20% με ίδια κεφάλαια, 30% με δανειακή χρηματοδότηση και κατά το 50% με επιδοτήσεις.

Με αυτό ουσιαστικά η εταιρεία θα επιχειρήσει να επεκτείνει τόσο την παραγωγική της δυναμική και τις υποδομές της, όσο και να εισέλθει σε νέες περιοχές δραστηριότητας όπως το έτοιμο φαγητό. Παράλληλα πρόθεση της είναι να επενδύσει στις ΑΠΕ και τη βιώσιμη λειτουργία της ίδιας.

Ούτως ή άλλως τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας συνεχίζουν να «τρέχουν» με διψήφιο ποσοστό, κάτι που κάνει τον κ. Αγγελάκη να εκτιμά ότι εντός τριετίας η εταιρεία μπορεί και να διπλασιάσει τα έσοδα της.

Ωστόσο ο ίδιος υπογραμμίζει ότι ο τζίρος δεν είναι αυτοσκοπός. «Επιλέξαμε στρατηγικά να επιμείνουμε στην ποιότητα και να επενδύσουμε στο premium κοτόπουλο, ακολουθώντας πιστοποιημένα ορθές πρακτικές και χρησιμοποιώντας πάντα τις καλύτερες πρώτες ύλες, έστω κι αν αυτές κοστίζουν περισσότερο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ανατιμήσεις

Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις 8% περίπου μέσα στη χρονιά ενώ με βάση την περαιτέρω κλιμάκωση των πιέσεων απ’ την αύξηση των τιμών των ζωοτροφών αλλά και του ενεργειακού κόστους που πλέον έχει διπλασιαστεί δεν αποκλείεται να υπάρξει και συνέχεια εντός του 2021. «Νομίζω ότι με αυτή τη δυναμική όλος ο κλάδος θα αναγκαστεί να κάνει σίγουρα άλλο έναν κύκλο ανατιμήσεων γύρω στο 4% με 5%», υπογράμμισε.

Τα οικονομικά

Από οικονομικής σκοπιάς πάντως ο κύκλος των εργασιών το 2020 αυξήθηκε στα 19,93 εκατ. ευρώ, από 18.13 εκατ. ευρώ το 2019. Κι αυτό παρά τα προβλήματα στο HORECA, όπου η Αγγελάκης διοχετεύει περίπου του 20% των πωλήσεων της στοχεύοντας σε οργανωμένες αλυσίδες (πχ επί 20 και πλέον χρόνια είναι προμηθευτής των KFC και Friday’s στην Ελλάδα).

Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 2,1 εκατ. ευρώ, από 1,58 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Μετά τους φόρους τα κέρδη της εταιρείας ήταν 26,14 ευρώ.

Οι δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας φθάνουν τα 8,95 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 4,53 εκατ. ευρώ λήγουν εντός του έτους και 4,42 εκατ. ευρώ, που λήγουν εντός του επόμενου έτους .

Μάλιστα ο ορκωτός ελεγκτής υπογραμμίζει στην έκθεση του ότι «την 31.12.2020 το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας έχει καταστεί αρνητικό. Ειδικότερα οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, λαμβάνοντας υπόψη τα βιβλία της εταιρείας, δεν καλύπτονται από το Κυκλοφορούν Ενεργητικό». Το τελευταίο έφθανε τα 4,27 εκατ. ευρώ .

Ο κ. Αγγελάκης πάντως εμφανίστηκε βέβαιος ότι οι διαπραγματεύσεις με την PQH για ένα δάνειο που είχε η εταιρεία απ’ την πρώην Αγροτική Τράπεζα θα βγάλουν σύντομα σε μία θετική είδηση αλλά και ελάφρυνση του δανειακού βάρους.

Μέχρι τότε πάντως η επισήμανση του ορκωτού λογιστή στις οικονομικές καταστάσεις για «ουσιώδης αβεβαιότητα που σχετίζεται με τη συνέχιση της δραστηριότητας» θα παραμένει. Σημειώνεται επίσης ότι στις οικονομικές καταστάσεις υπάρχουν κι άλλες σημειώσεις του ορκωτού.

Εξαγωγές

Παρ’ όλα αυτά η εταιρεία κινείται ιδιαίτερα δυναμικά και με «αιχμή» το «ελαιοπουλάκι» επιδιώκει επέκταση της παρουσίας της στο εξωτερικό, όπου πλέον αποκομίζει το 8% του τζίρου της. Μάλιστα ο ρυθμός ανάπτυξης των εξαγωγών «τρέχει» με 35%, όπως έλεγε ο κ. Αγγελάκης. Βασικές αγορές παραμένουν αυτές της Κεντρικής Ευρώπης, όπως η Τσεχία, ενώ υπάρχουν και κάποιες μη ευρωπαϊκές όπως τα ΗΑΕ και το Χονγκ Κονγκ.

Διαβάστε ακόμη

MyData: Ποιοι και πώς πρέπει να εκδίδουν υποχρεωτικά ηλεκτρονικά τα τιμολόγια εσόδων από 1η Νοεμβρίου

Οι κρητικές κορδέλες της ΔΕΗ, οι χρησμοί του Γκριμάλντι στη Βαλένθια και το τελευταίο χαρτί των Κουτσολιούτσων

Χυτήρογλου: Γιατί έχασε το ακίνητο – «φιλέτο» στη Μητροπόλεως (pic)