Λειτουργικά κέρδη ανώτερα των εκτιμήσεων για το τρίμηνο Ιουνίου ανακοίνωσε η Toyota Motor, παρότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου σε όρους πωλήσεων αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις από τους δασμούς των ΗΠΑ.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της Toyota σε σύγκριση με τις μέσες εκτιμήσεις του LSEG:

Έσοδα: 12,25 τρισεκατομμύρια γεν έναντι εκτίμησης για 12,19 τρισ. γεν
Λειτουργικά κέρδη: 1,17 τρισ. γεν έναντι πρόβλεψης για 881,41 δισ. γεν
Ωστόσο, τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο υποχώρησαν κατά 11% σε ετήσια βάση, με την εταιρεία να αποδίδει ζημιές 450 δισ. γεν (9,5 δισ. δολάρια) στους δασμούς των ΗΠΑ. Τα καθαρά κέρδη που αποδίδονται στην εταιρεία μειώθηκαν κατά 37%, στα 841,3 δισ. γεν.

Η Toyota αναθεώρησε επίσης καθοδικά την πρόβλεψη για τα ετήσια λειτουργικά κέρδη κατά 600 δισ. γεν, στα 3,2 τρισ. γεν.

«Λόγω της επίδρασης των αμερικανικών δασμών και άλλων παραγόντων, τα αποτελέσματα δείχνουν μείωση των λειτουργικών κερδών, και η πρόβλεψη έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω», ανέφερε η εταιρεία.

Παρότι τα κέρδη μειώθηκαν, η Toyota κατέγραψε ισχυρή παγκόσμια ζήτηση, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε ρεκόρ παγκόσμιων πωλήσεων για το πρώτο εξάμηνο του έτους.

«Παρά το δύσκολο εξωτερικό περιβάλλον, συνεχίσαμε τις στοχευμένες επενδύσεις και βελτιώσεις, όπως η αύξηση πωλήσεων, η μείωση κόστους και η ενίσχυση της κερδοφορίας στην αλυσίδα αξίας, περιορίζοντας έτσι τις αρνητικές επιπτώσεις», σημείωσε η Toyota.

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί από τους δασμούς 25% που επέβαλε ο Πρόεδρος Τραμπ στις εισαγωγές οχημάτων από τον Απρίλιο. Ανταγωνιστές όπως η Honda έχουν επίσης αναφέρει πτώση κερδών, καθώς υποχρεώθηκαν να μειώσουν τιμές για να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ.

Ο αναλυτής της Counterpoint Research, Abhik Mukherjee, δήλωσε στο CNBC:
«Οι Ιάπωνες κατασκευαστές δέχθηκαν σημαντικές πιέσεις στα κέρδη νωρίτερα μέσα στη χρονιά λόγω των υψηλών δασμών και της ενίσχυσης του γεν».

Αν και οι εξαγωγές οχημάτων προς τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 4,6% τον Ιούνιο, η συνολική αξία των εξαγωγών μειώθηκε κατά 25,3%, σύμφωνα με το ιαπωνικό υπουργείο Εμπορίου. Οι αυξημένες δαπάνες λόγω δασμών συρρίκνωσαν τα περιθώρια κέρδους.

Τον προηγούμενο μήνα, ο Τραμπ ανακοίνωσε νέα εμπορική συμφωνία με την Ιαπωνία, με πρόβλεψη μείωσης των δασμών στο 15%, αν και δεν έχει οριστεί ακόμη χρονοδιάγραμμα.

Ο Mukherjee σχολίασε:

«Παρά τη μείωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν ακόμη πιέσεις από το ισχυρό γεν και τις παλιές επιβαρύνσεις. Ωστόσο, ο συνδυασμός μείωσης δασμών, τοπικής παραγωγής και αναπροσαρμογής τιμών μπορεί να σταθεροποιήσει τα κέρδη».

Πρόσθεσε επίσης ότι μακροπρόθεσμα, οι ιαπωνικές μάρκες μπορεί να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των κατασκευαστών στη NAFTA (ΗΠΑ, Καναδάς, Μεξικό), που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλούς δασμούς.

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων προς τις ΗΠΑ αποτελούν βασικό πυλώνα της ιαπωνικής οικονομίας, καλύπτοντας το 24% των παγκόσμιων αποστολών οχημάτων της Ιαπωνίας το 2024, σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία.

Διαβάστε ακόμη

Πλαστικά και υγεία: Παγκόσμια κρίση που πλήττει από τη βρεφική ηλικία έως τα γηρατειά

Όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κερδίζει η BYD έναντι της Tesla στην Ευρώπη (πίνακες)

ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για αμειβόμενη μαθητεία σε επτά Πειραματικές Επαγγελματικές Σχολές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα