search icon

Επιχειρήσεις

Βασιλάκης: «Ευελιξία το κλειδί της φετινής σεζόν, στο 75%- 80% του 2019 το πτητικό έργο της Aegean από τον Ιούλιο»

«Θολό ακόμη το καλοκαίρι, αναμένουμε ως πρώτη εκτίμηση από τον Ιούλιο και μετά οι αφίξεις να παρουσιάσουν ουσιαστική άνοδο- ωστόσο μέχρι τότε η κίνηση θα είναι περιορισμένη»

«Από τον Ιούλιο και μετά αναμένουμε να έχουμε το 75%- 80% της δραστηριότητας ως προς το πτητικό μας έργο για το καλοκαίρι, ωστόσο έχουμε τη δυνατότητα της ευελιξίας είτε για παραπάνω πτήσεις είτε για λιγότερες, ανάλογα με την τελική ζήτηση, η οποία αυτή την στιγμή είναι ακόμη θολή λόγω της επιδημιολογικής εικόνας εντός κι εκτός Ελλάδος».

Ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης επιβεβαίωσε χθές στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών, αυτό που εκφράζουν ως εκτίμηση το τελευταίο διάστημα οι τουριστικοί φορείς, ότι δηλαδή η φετινή σεζόν θα ξεκινήσει πιο ουσιαστικά, με τις αφίξεις από το εξωτερικό μετά τα μέσα- τέλη Ιουνίου, ενώ μέχρι τότε η κίνηση από το εξωτερικό θα παραμείνει περιορισμένη. «Υπάρχει σημαντική ζήτηση (σ.σ. η οποία φαίνεται από τις αναζητήσεις των ταξιδιωτών) αλλά πολύ λίγες κρατήσεις, γιατί το κοινό δεν γνωρίζει ακόμη πότε θα είναι σε θέση να ταξιδέψει. Θα έχουμε πολύ πιο ξεκάθαρη εικόνα τις επόμενες 60 ημέρες».

Για την ίδια την Aegean, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα είναι ουσιώδεις γι’ αυτή τη χρονιά και όπως αποδείχθηκε «ο όμιλος κατά τη διάρκεια των τελευταίων 14 μηνών στάθηκε πολύ ανθεκτικός υπό τις συνθήκες μιας τόσο μειωμένης δραστηριότητας», όπως ανέφερε ο ίδιος. «Ακόμη και στο χειρότερο σενάριο για το 2021, θα έχουμε -σε κάθε περίπτωση- χαμηλότερες ζημίες φέτος έναντι του 2020, γιατί έχουμε προσαρμόσει σε μεγάλο βαθμό τη δραστηριότητα του ομίλου στα δεδομένα της πανδημίας». Ο κ. Βασιλάκης, τόνισε ότι η εταιρεία θα είναι επαρκώς θωρακισμένη κεφαλαιακά, μετά και την αύξηση κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ και την κρατική ενίσχυση των 120 εκατ. ευρώ έως το τέλος Ιουνίου, χωρίς να χρειαστεί περαιτέρω κεφαλαιακή ενίσχυση τους επόμενους 18 μήνες.

Για την εταιρεία, το πρώτο τρίμηνο είχε αρκετές ομοιότητες με τους τελευταίους μήνες του 2019 λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών, άρα σε επίπεδο εσόδων και ζημιών η εκκίνηση του 2021 θα είναι, σύμφωνα με τη διοίκηση, αντίστοιχη με το δ’ τρίμηνο του 2020 και η εταιρεία εξακολούθησε να «καίει» ρευστό 18-20 εκατ. ευρώ σε μηνιαία βάση, «ωστόσο αν γίνει η εκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, ενδεχομένως από τον Ιούνιο να επέλθει η εξισορρόπηση (break even). Αν τα πράγματα εξακολουθήσουν να πηγαίνουν όπως είναι τις τελευταίες 10 ημέρες όσον αφορά την πορεία των εμβολιασμών και το ψηφιακό “πράσινο” πιστοποιητικό τότε μπορεί να ελπίζουμε σε καλύτερες επιδόσεις από το καλοκαίρι, ωστόσο θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε περισσότερα για τη ζήτηση από το Μάιο». Για το β’ τρίμηνο του 2021 το πτητικό έργο εκτιμάται ότι θα είναι κοντά στο 35% σε σχέση με την δραστηριότητα που είχε ο όμιλος προ πανδημίας.

Για το φετινό καλοκαίρι, πέραν της Αθήνας, ο όμιλος έχει δώσει μεγάλη έμφαση στα περιφερειακά αεροδρόμια: «Πιστεύουμε στην Αθήνα και θεωρούμε ότι θα υπάρξει μεγάλη άνοδος του προορισμού την επόμενη τετραετία, ωστόσο δεν γνωρίζουμε πότε θα γίνει η επάνοδος της ελληνικής πρωτεύουσας, από το 2022 ή το 2023, αν υπάρξει καθυστέρηση. Η Αegean θα συνεχίσει να επενδύει στον προορισμό, δίνοντας έμφαση φέτος και στην περιφέρεια, “κυνηγώντας” ουσιαστικά τη ζήτηση, με τα δεδομένα ότι η σεζόν θα είναι μικρή (από τον Ιούνιο), επομένως θα πρέπει να έχουμε παρουσία σε προορισμούς που μπορεί να φέρουν υψηλότερες αποδόσεις σε μικρό χρονικό διάστημα».

Οι εκτιμήσεις που… δεν μπορούν ακόμη να γίνουν

Συνολικά, όσον αφορά τις εκτιμήσεις για φέτος αναφέρουν μεν ότι θα υπάρξουν περισσότερα ταξίδια, ωστόσο είναι νωρίς ακόμη αναφερθεί κανείς με σιγουριά για την ανάκαμψη των αερομεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, από την στιγμή που όλοι στην Ευρώπη μιλούν ακόμη για στρατηγικές προσαρμογής στις συνθήκες της πανδημίας: «Όσο προχωρά το πρόγραμμα των εμβολιασμών τόσο πιο γρήγορα θα ξεκινήσουν τα ταξίδια, από το Μάϊο θα υπάρξει περισσότερη κίνηση όσον αφορά το εσωτερικό δίκτυο και λίγο περισσότερη κίνηση στο δίκτυο εξωτερικού. Η κίνηση όμως από το εξωτερικό εκτιμάμε ότι θα ενισχυθεί πιο ουσιαστικά από τα μέσα- τέλη Ιουνίου».

Όσον αφορά τις αγορές εισερχόμενου τουρισμού που μπορεί να “ποντάρει” για φέτος η Ελλάδα δεδομένου ότι πέρυσι από τις βασικές της αγορές είχε τελικά μόνο τις αφίξεις από την Ε.Ε. «φέτος ελπίζουμε ότι η Ρωσία, το Ισραήλ και οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να αποτελέσουν μέρος του παιχνιδιού. Υπάρχουν ισχυρές πιθανότητες να έχουμε επισκέπτες και από άλλες αγορές, εκτός Ε.Ε. φέτος και αυτές είναι οι τρείς σημαντικότερες όσον αφορά τις αφίξεις», δήλωσε ο πρόεδρος της Aegean. «Ακόμη και χώρες όπου έχουν προχωρήσει οι εμβολιασμοί, όπως το Ηνωμένο Βασίλείο ή το Ισραήλ, δεν ελπίζουμε ότι θα υπάρξουν πολλές αφίξεις πρίν τα μέσα ή τα τέλη Ιουνίου, δεδομένου ότι όπως διαπιστώνεται επί του παρόντος, οι κυβερνήσεις δεν είναι διατεθειμένες να επανεισάγουν στη χώρα τους τον ιό από άλλους προορισμούς εξωτερικού».

Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του ομίλου η διοίκηση έχει επιμηκύνει την περίοδο των παραδόσεων έως το 2026 προκειμένου να θωρακίσει τη ρευστότητα του και να προσαρμόσει τη χωρητικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία. Η Εταιρεία συνεπώς διατηρεί το επενδυτικό της πλάνο για την παραλαβή συνολικά 46 αεροσκαφών της οικογένειας Α320 neo, τα οποία 30 προέρχονται από την απευθείας παραγγελία προς την Airbus και 16 από τη συμφωνία της εταιρείας με εκμισθωτές αεροσκαφών. Συνολικά έως και τις 31.12.20 από την παραγγελία των 46 αεροσκαφών η εταιρεία έχει ήδη παραλάβει 8 αεροσκάφη της οικογένειας Α320 neo εκ των οποίων 2 προέρχονται από την απευθείας παραγγελία προς την Airbus και τα 6 από την συμφωνία με τους εκμισθωτές των αεροσκαφών. Κατά τη διάρκεια του 2021, ο όμιλος προγραμματίζει να παραλάβει ένα νέο αεροσκάφος από τη συνολική παραγγελία.

Παράλληλα, μισθώσεις 18 αεροσκαφών της οικογένειας Airbus A320ceo λήγουν μέχρι το τέλος του 2022, γεγονός που, σύμφωνα με τη διοίκηση, προσφέρει ευελιξία στον όμιλο τόσο ως προς την τελική διαμόρφωση του στόλου όσο και ως προς τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης με τους εκμισθωτές για την βελτίωση των εμπορικών όρων των συμφωνιών μίσθωσης και εκμετάλλευσης των αεροσκαφών.

Διαβάστε ακόμα:

Σεμπάστιαν Κουρτς: Από τρέντι Καγκελάριος σε δολοπλόκο παρία

Στα 29 του «βασιλιάς» των κρυπτονομισμάτων με περιουσία $8,7 δισ.

e-ΕΦΚΑ: Καταβλήθηκαν 20,4 εκατ. σε 31.461 κληρονόμους συνταξιούχων

Exit mobile version