Επιχειρήσεις

Aegean: Τον Μάιο η αύξηση κεφαλαίου €60 εκατ. – Εντός Ιουνίου η κρατική στήριξη των €120 εκατ.

  • Στεφανία Σούκη


Η εταιρεία «έκαψε» ρευστό 280 εκατ. ευρώ το 2020 και συνεχίζει να «καίει» και φέτος λόγω των περιορισμών στα ταξίδια και του μειωμένου πτητικού έργου

Εντός του Μαΐου 2021 εκτιμά η διοίκηση της Aegean ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 60 εκατ. ευρώ και εντός του Ιουνίου 2021 θα έχει ολοκληρωθεί η καταβολή της αποζημίωσης 120 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο.

Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Bασιλάκης κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών, με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2020, όπου ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας σημείωσε πτώση τζίρου στα 415,1 εκατ. έναντι 1,3 δισ. ευρώ το 2019 και καθαρές ζημίες μετά φόρων ύψους 227,9 εκατ., έναντι κερδών μετά από φόρους 78,5 εκατ. ευρώ το 2019. Μετά το Πάσχα, η διοίκηση θα είναι σε θέση να δημοσιοποιήσει τους ειδικότερους όρους της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, η οποία, σε κάθε περίπτωση, θα κυμανθεί στα 60 εκατ. ευρώ.

Ως προς τα ταμειακά διαθέσιμα, στο τέλος της περασμένης χρονιάς, αντιστοιχούν σε 478 εκατ. ευρώ (ταμειακά διαθέσιμα, δεσμευμένες καταθέσεις και άμεσα ρευστοποιήσιμα χρηματοοικονομικά στοιχεία) από 517 εκατ. ευρώ αντίστοιχα στο τέλος του 2019 με τον όμιλο να έχει λάβει επιπρόσθετες χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες. Ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε 383,9 εκατ. ευρώ από 25 εκατ. ευρώ το 2019 λόγω των νέων χρηματοδοτήσεων κεφαλαίου κίνησης, ως απόρροια των αυξημένων αναγκών που επέφερε η κρίση καθώς και της αύξησης των υποχρεώσεων από μισθώσεις λόγω παραλαβών νέων αεροσκαφών Airbus A320neo.

Ως προς το «κάψιμο»ρευστού για τον όμιλο, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι την περασμένη χρονιά αντιστοιχεί στα πέριξ των 280 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων- πέραν των ζημιών- και των δαπανών για τις πληρωμές των αεροσκαφών στην Airbus), κάτι το οποίο έχει συνεχιστεί και τους πρώτους μήνες του 2021, με ένα κόστος σε μηνιαία βάση της τάξεως των 18-20 εκατ. ευρώ όπως έχει φανεί στο α’ τρίμηνο, που έχει πολλά κοινά στοιχεία με τους τελευταίες μήνες του 2020. Από την στιγμή που θα γίνει η εκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, ενδεχομένως από τον Ιούνιο και μετά να υπάρξει η ζητούμενη ισορροπία. Πάντως ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι όσο δύσκολη κι αν θα είναι η φετινή χρονιά, ο όμιλος θα είναι κεφαλαιακά «θωρακισμένος».

Για το επερχόμενο καλοκαίρι, εν όψει και του ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού από τις 14 Μαΐου, όπως έχει ανακοινώσει η ελληνική κυβέρνηση, η διοίκηση της Aegean ανέφερε ότι θα υπάρξει πιο ξεκάθαρη εικόνα το επόμενο δίμηνο, δεδομένου ότι ακόμη βρίσκονται σε εξέλιξη τα περιοριστικά μέτρα εντός κι εκτός Ελλάδος. Το σίγουρο είναι ότι στην παρούσα φάση οι κρατήσεις είναι ελάχιστες για το καλοκαίρι, έστω κι αν όπως φαίνεται από τις αυξημένες αναζητήσεις, υπάρχει η πρόθεση από το κοινό να ταξιδέψει.

Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του ομίλου για την παραλαβή συνολικά 46 αεροσκαφών, η διοίκηση έχει ήδη γνωστοποιήσει ότι έχει προχωρήσει, κατόπιν των διαπραγματεύσεων με την Αirbus, σε επιμήκυνση της περιόδου των παραδόσεων έως το 2026 προκειμένου να θωρακίσει τη ρευστότητα του και να προσαρμόσει τη χωρητικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία.

Διαβάστε ακόμα:

Κίνδυνος να μείνουν εκτός «Γέφυρα ΙΙ» χιλιάδες «κόκκινοι» δανειολήπτες

Σε δημοπρασία μία από τις σπάνιες 43 Ferrari 250 Europa GT του 1955

Στα 29 του «βασιλιάς» των κρυπτονομισμάτων με περιουσία $8,7 δισ.

Απόρρητο Απόρρητο