search icon

Επιχειρήσεις

Βραχυκύκλωμα στις εταιρείες courier: Τι το προκάλεσε – Πού το αποδίδουν οι ίδιες

Μετά τη Γενική Ταχυδρομική, ACS και ΕΛΤΑ Courier καταγράφουν παρόμοια προβλήματα λόγω της τεράστιας πίεσης που έχουν προκαλέσει το lockdown, τα Χριστούγεννα και η Black Friday

Ασφυκτική είναι η πίεση που δέχονται οι εταιρείες ταχυμεταφορών (courier) λόγω του τεράστιου όγκου παραγγελιών που πρέπει να διαχειριστούν εν μέσω lockdown, ο οποίος μάλιστα ενισχύθηκε από τη Black Friday, αλλά και από την εορταστική περίοδο με τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Προβλήματα στην εξυπηρέτηση πελατών παρουσίασε αρχικά η Γενική Ταχυδρομική, η οποία αναγκάστηκε να προχωρήσει σε αναστολή λειτουργιών, καθώς αδυνατούσε να αντεπεξέλθει στον τεράστιο όγκο των αποστολών. Μάλιστα, στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι παρά το γεγονός ότι έχει δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές, ώστε να μπορεί να διεκπεραιώσει όγκους αυξημένους έως και κατά 60% σε σχέση με την περίοδο που επικρατούν «κανονικές» συνθήκες,«η πίεση που ασκεί η αγορά ξεπερνά ήδη αυτή τη δυνατότητα».

Παρόμοια προβλήματα παρουσίασαν στη συνέχεια και οι ΕΛΤΑ Courier και ACS, οι οποίες με σχετικές ανακοινώσεις εξέφρασαν τη λύπη τους για την αναστάτωση που έχει προκληθεί σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, ο αριθμός των οποίων λόγω της κατάστασης έχει εκτοξευθεί.

Αύξηση όγκου αποστολών κατά 80%

Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου η εταιρεία παρουσιάζει αύξηση του όγκου αποστολών κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και κατά 50% σε σχέση με το lockdown του Μαρτίου -κατά το οποίο η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους ήταν 30%.

Κατά το lockdown του Μαρτίου, οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν με φυσική παρουσία από τα σούπερ μάρκετ αρκετά προϊόντα που πλέον δεν επιτρέπεται να πωλούνται από αυτά (π.χ. βιβλία, παιχνίδια, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές, ρούχα, παπούτσια, είδη για την κουζίνα, είδη κηπουρικής κ.ά.). Ωστόσο, πλέον τα προϊόντα αυτά διατίθενται μόνο από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, με αποτέλεσμα ο φόρτος εργασίας για τις εταιρείες ταχυμεταφορών να είναι αυξημένος.

Επίσης, σε αντίθεση με το lockdown του Μαρτίου, πλέον παραμένουν σε λειτουργία οι εταιρείες, η βιομηχανία και το χονδρεμπόριο, ενώ επιτρέπονται όλες οι δραστηριότητες του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα –όλοι εν δυνάμει πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών.

Ωστόσο, ο όγκος των παραγγελιών αυξάνεται ακόμη περισσότερο τις ημέρες των προσφορών της Black Friday και ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, και πολύ περισσότερο φέτος, που λόγω του lockdown έχουν εκτοξευθεί οι αποστολές με εταιρείες courier από ιδιώτη σε ιδιώτη (π.χ. από γονείς σε παιδιά που ζουν σε άλλο σπίτι, από νονούς σε βαφτιστήρια κτλ).

Πώς προετοιμάστηκαν οι εταιρείες

Σε ό,τι αφορά την προετοιμασία που μπορεί να έκαναν οι εταιρείες courier κατά τους προηγούμενους μήνες, είναι απαραίτητο να επισημανθεί ότι παρά το γεγονός ότι εκείνες πήραν τα μέτρα τους, για τη σημερινή κατάσταση έπαιξε τεράστιο ρόλο η εξαιρετικά ρευστές συνθήκες που οδήγησαν στην επέκταση του lockdown δύο φορές, και μάλιστα με προοπτική για τρίτη επέκταση.

Η αβεβαιότητα αυτή δεν επιτρέπει ακριβή επιχειρησιακό προγραμματισμό για οποιαδήποτε επιχείρηση και πολύ περισσότερο για τις εταιρείες ταχυμεταφορών, καθώς το αντικείμενό τους επηρεάζεται άμεσα από το lockdown. Επίσης, η προετοιμασία τους έγινε με βάση τις εκτιμήσεις που υπήρχαν για την αύξηση της κίνησης, τα διαθέσιμα μέσα και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε εταιρείας, ώστε να διατηρούνται οι υπηρεσίες σε λογικές και ανταγωνιστικές τιμές, προκειμένου εκείνες να παραμένουν οικονομικά υγιείς.

Οι επενδύσεις αυτές θα αποτυπωθούν και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, όπως αποτυπώθηκαν και οι επενδύσεις για το πρώτο lockdown στα αποτελέσματα εννεαμήνου. Στα αποτελέσματα του εξαμήνου υπήρξε βελτίωση στις πωλήσεις (+11%), που όμως συνοδεύτηκε από μείωση της προ φόρων κερδοφορίας (-6%), η οποία προκλήθηκε από έκτακτες δαπάνες άνω του 1 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που προέκυψαν λόγω του κορωνοϊού κατά το β’ τρίμηνο του 2020 (χρονική περίοδος που περιελάμβανε το πρώτο lockdown και που είναι πέραν των επενδύσεων).

ACS: Επένδυση €1,5 εκατ. από το πρώτο lockdown

Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την ACS, πηγές αναφέρουν ότι από την έναρξη του πρώτου lockdown μέχρι σήμερα έχει διατηρήσει τα ίδια επίπεδα στις τιμές και επιπλέον έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις για να εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία της.

Συγκεκριμένα, έχει αυξήσει τους αποθηκευτικούς χώρους της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από 12.000τ.μ. σε συνολικά 18.000τ.μ., τους χώρους διακίνησης των καταστημάτων συνολικά σε τουλάχιστον 33.000τ.μ., ενώ έχει αγοράσει δύο συστήματα διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής κατά τουλάχιστον 8.000 πακέτα την ώρα. Επίσης, αγόρσε επιπλέον 800 καρότσια αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 που αγοράστηκαν κατά το πρώτο lockdown και πλέον συνολικά είναι τουλάχιστον 4.000. Οι επενδύσεις αυτές είχαν συνολικό κόστος μεγαλύτερο του 1,5 εκατ. ευρώ σε διάστημα μερικών μηνών.

Επίσης, η εταιρεία διευκρινίζει ότι ο μεγαλύτερος όγκος των αποστολών διακινείται με φορτηγά αυτοκίνητα και van, καθώς η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζεται κυρίως στη διανομή πακέτων και όχι φακέλων, ενώ προέρχεται κυρίως από τις αποστολές των e-shop.

Η ανακοίνωση της ΕΛΤΑ Courier

«Δεδομένων των ιδιαζουσών συνθηκών που επέφερε το δεύτερο lockdown, η Black Friday αλλά και η επερχόμενη εορταστική περίοδος, ο όγκος των αποστολών που καλούμαστε να διαχειριστούμε έχει αυξηθεί περισσότερο από οποτεδήποτε στο παρελθόν», αναφέρει η ΕΛΤΑ Courier στην ανακοίνωσή της για τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζει.

«Ενδεικτικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8%, ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων, όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης.

»Σε κάθε περίπτωση, σας διαβεβαιώνουμε ότι, η ΕΛΤΑ Courier αξιολογεί καθημερινά την τρέχουσα κατάσταση βάσει επιχειρησιακού σχεδίου με σκοπό την ικανοποίηση των υπερβολικά αυξημένων αναγκών των πελατών της, έχοντας ήδη προβεί στην επέκταση των υποδομών της, την ενίσχυση των διαθέσιμων υλικοτεχνικών και ανθρώπινων πόρων και την αναδιαμόρφωση των υπηρεσιών της, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ιδιαίτερες συνθήκες. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και την εμπιστοσύνη σας», καταλήγει η ανακοίνωση.

Διαβάστε επίσης

Ελλάκτωρ: 1,72 εκατ. μετοχές πούλησε ο Αναστάσιος Καλλιτσάντης

ΟΑΕΔ: Νωρίτερα φέτος το δώρο Χριστουγέννων – Ποια επιδόματα προπλήρωσε

AB Home Shop Center: Επένδυση €10 εκατ. στο e-shop της ΑΒ Βασιλόπουλος

 

Exit mobile version