Μήνυση κατά του κινεζικού γίγαντα ηλεκτρικών οχημάτων (EV) BYD και δύο εργολάβων του κατέθεσαν οι εισαγγελείς της Βραζιλίας, λέγοντας ότι ήταν υπεύθυνοι για εμπορία ανθρώπων και συνθήκες «δουλείας» σε εργοτάξιο στη χώρα.

Η Δημόσια Εισαγγελία Εργασίας (MPT) στην πολιτεία Bahia αναφέρει ότι 220 Κινέζοι εργάτες διασώθηκαν αφού ξεκίνησε έρευνα σε απάντηση σε ανώνυμη καταγγελία.

Το MPT ζητά 257 εκατομμύρια βραζιλιάνικες ρεάλ (45,5 εκατ. δολάρια, 33,7 εκατ. λίρες) ως αποζημίωση από τις τρεις εταιρείες.

Η BYD δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα του BBC για σχολιασμό, αλλά έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι έχει «μηδενική ανοχή στις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της εργατικής νομοθεσίας».

Οι αρχές σταμάτησαν την κατασκευή του εργοστασίου στα τέλη του περασμένου έτους, αφού διαπιστώθηκε ότι οι εργαζόμενοι ζούσαν σε στενά καταλύματα με «ελάχιστες συνθήκες άνεσης και υγιεινής», δήλωσε η MPT.

Ορισμένοι εργαζόμενοι κοιμόντουσαν σε κρεβάτια χωρίς στρώματα και μία τουαλέτα μοιράζονταν 31 άτομα, ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Η MPT ισχυρίστηκε επίσης ότι στο προσωπικό του εργοταξίου είχαν κατασχεθεί τα διαβατήριά τους και εργάζονταν βάσει «συμβάσεων εργασίας με παράνομες ρήτρες, εξαντλητικές ώρες εργασίας και χωρίς εβδομαδιαία ανάπαυση».

Οι εισαγγελείς ανέφεραν ότι οι εργαζόμενοι είχαν παρακρατήσει έως και το 70% των μισθών τους και αντιμετώπιζαν υψηλό κόστος για να καταγγείλουν τις συμβάσεις τους.

Οι «συνθήκες που μοιάζουν με δουλεία», όπως ορίζονται από τη βραζιλιάνικη νομοθεσία, περιλαμβάνουν τη δουλεία χρέους και την εργασία που παραβιάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Το εργοστάσιο κατασκευαζόταν στην πόλη Καμακάρι στη βορειοανατολική Βραζιλία.

Ήταν προγραμματισμένο να λειτουργήσει τον Μάρτιο του 2025 και επρόκειτο να είναι το πρώτο εργοστάσιο EV της BYD εκτός Ασίας.

Η BYD, συντομογραφία των λέξεων Build Your Dreams, είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Τον Απρίλιο, ξεπέρασε για πρώτη φορά την Tesla του Έλον Μασκ στην Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών της αυτοκινητοβιομηχανίας Jato Dynamics.

Η εταιρεία επιδιώκει να αυξήσει την παρουσία της στη Βραζιλία, η οποία είναι η μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της.

Άνοιξε για πρώτη φορά ένα εργοστάσιο στο Σάο Πάολο το 2015, το οποίο παρήγαγε σασί για ηλεκτρικά λεωφορεία.

Διαβάστε ακόμη

ΕΕ: Κοντά στην επίτευξη του στόχου για το κλίμα με μείωση εκπομπών κατά 55% έως το 2030

Aegean: Αύξηση επιβατικής κίνησης 8% το α’ τρίμηνο – 32% ενισχυμένα Ebitda στα €43,8 εκατ.

Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν τη ρότα του παγκόσμιου εμπορίου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα