search icon

Ευρώπη

DW: Χωρίς μικροτσίπ και ξυλεία πολλές γερμανικές βιομηχανίες

Που οφείλεται το πρόβλημα και πως συνέβαλλε σε αυτό η... ταχύτερη του αναμενόμενου ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας

epa08823404 A soldier walks in front of the Chancellery in Berlin, Germany, 16 November 2020. German Chancellor Angela Merkel will consult with the federal state premiers in the afternoon on the type and scope of protective measures to contain the Covid-19 pandemic in Germany. Starting 02 November, all restaurants, bars, cultural venues, fitness studious, cinemas and sports halls are forced to close for four weeks as a lockdown measure to rein in skyrocketing coronavirus infection rates. EPA/ALEXANDER BECHER

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν. Κατ΄αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Διαβάστε περισσότερα στη Deutsche Welle

Διαβάστε ακόμη:

«Μαγνήτης» επενδύσεων το Μαρούσι: Deals εκατομμυρίων ευρώ στα επαγγελματικά ακίνητα

«Λευκός» καπνός για την Pitsos

Exit mobile version