Η μεγάλη απεργία στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους κυριαρχεί στον γερμανικό τύπο με την Frankfurter Allgemeine Zeitung να σχολιάζει «Οι απεργίες των τρένων θα μπορούσαν να αποφευχθούν».
«Πρέπει η Γερμανία να ανέχεται τις απεργίες των Σιδηροδρόμων πολλές φορές μέσα στον χρόνο, ωσάν να πρόκειται για φυσικό φαινόμενο;», διερωτάται η γερμανική εφημερίδα, προσθέτοντας πως «οι επιβάτες του σιδηροδρόμου αποδέχονται ολοένα και πιο μοιρολατρικά την τύχη τους», ενώ η κυβέρνηση «ανασηκώνει τους ώμους και επικαλείται το συνταγματικώς προστατευόμενο δικαίωμα στις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις».

Κατά τη F.A.Z. «τα δικαστήρια εργατικών διαφορών και η πολιτική πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Διότι είναι συνυπεύθυνοι για το πόσο εύκολα γίνεται μία απεργία, ιδίως από τους εργαζομένους του δημοσίου τομέα. Εδώ και καιρό ειδήμονες στο εργατικό δίκαιο διαμαρτύρονται πως τα δικαστήρια ερμηνεύουν άκρως διασταλτικά την αρχή που ορίζει ότι οι απεργίες πρέπει να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας και να αποτελούν το τελευταίο μέσο πίεσης στις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Όμως ο νυν κυβερνητικός συνασπισμός δεν φαίνεται πρόθυμος να θεσπίσει ένα δίκαιο, διαφανές κανονιστικό πλαίσιο μέσω μίας νομοθεσίας σχετικά με τις εργατικές κινητοποιήσεις».

Γερμανία όπως ΗΠΑ;

Πάντως οι απεργίες στα τρένα δεν αποτελούν τη μοναδική πίεση που υφίσταται η γερμανική κυβέρνηση. Αυτήν την εβδομάδα κινητοποιούνται σε όλη τη χώρα και οι αγρότες, δημιουργώντας μπλόκα χιλιομέτρων με τα χιλιάδες τρακτέρ τους στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους και όχι μόνο.

Σε συνέντευξή του ο Γερμανός υπουργός Τροφίμων και Γεωργίας Τζεμ Έζντεμιρ προειδοποίησε πως θα μπορούσε να επέλθει βαθιά διάσπαση στη γερμανική κοινωνία, τονίζοντας ακόμη ότι η χώρα «δεν θα πρέπει να διασχίσει το κατώφλι που πέρασαν οι Η.Π.Α. με τον Ντόναλντ Τραμπ. Στόχος μας πρέπει να είναι το να κρατήσουμε τη χώρα ενωμένη στο κέντρο».

Διαβάστε τη συνέχεια στη DW