Το αυξανόμενο κόστος ενέργειας και πρώτων υλών γίνεται όλο και περισσότερο βάρος για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σύμφωνα με την Handelsblatt. “Πάνω απ’ όλα, η εξαιρετικά απότομη αύξηση των τιμών πολλών πρώτων υλών και ενδιάμεσων προϊόντων καθώς και οι συνεχείς δυσχέρειες στον εφοδιασμό προκαλούν στις μικρομεσαίες όλο και μεγαλύτερες ανησυχίες και κινδύνους”, δήλωσαν η DZ Bank και η τραπεζική ένωση BVR με βάση τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας για τις μικρομεσαίες, η οποία είναι στη διάθεση της Deutsche Presse-Agentur. “Ως αποτέλεσμα, η συντριπτική πλειονότητα των ΜμΕ αισθάνεται αναγκασμένη να αυξήσει τις τιμές πώλησής τους”.

Πάνω από το 80% των λίγο πάνω από 1.000 επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα – και συνεπώς περισσότερες από κάθε άλλη φορά από το φθινόπωρο του 2013, όταν το θέμα αυτό τέθηκε για πρώτη φορά στην έρευνα – ανησυχούν για τις εξαιρετικά αυξημένες τιμές της ενέργειας και των υλικών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ποτέ από την έναρξη της έρευνας το 1995 δεν είχαν τόσο πολλές επιχειρήσεις την πρόθεση να αυξήσουν τις τιμές τους: το 69% των ΜμΕ στη Γερμανία σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές τους τους επόμενους έξι μήνες, ενώ λιγότερο από το 2% σκοπεύουν να τις μειώσουν.

Ενώ οι επιχειρήσεις αξιολογούν την πανδημία του κορωνοϊού όλο και λιγότερο ως επιχειρηματικό κίνδυνο, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι συναφείς οικονομικές αναταραχές ρίχνουν το κλίμα στις γερμανικές ΜΜΕ. Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των απαισιόδοξων είναι κυρίαρχος, καταλήγει η έρευνα.

Οι επιχειρηματικές προσδοκίες όχι μόνο έχουν μειωθεί από την προηγούμενη έρευνα του φθινοπώρου, αλλά και οι ΜΜΕ σε όλους τους τομείς – με εξαίρεση την ηλεκτρολογική βιομηχανία και τις βιομηχανίες χημικών, φαρμακευτικών και πλαστικών – αξιολογούν επίσης την τρέχουσα επιχειρηματική κατάσταση ως συνολικά ασθενέστερη αυτή την άνοιξη από ό,τι πριν από έξι μήνες.

“Οι πολλές αβεβαιότητες στην αγορά σημαίνουν ότι οι ΜμΕ θέλουν να διατηρήσουν τη ρευστότητα στην επιχείρηση”, εξήγησε ο Uwe Berghaus, μέλος του διοικητικού συμβουλίου εταιρικών πελατών της DZ Bank. “Ταυτόχρονα, χρειαζόμαστε μια πραγματική επενδυτική επίθεση. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για το θέμα του αιώνα, τη βιωσιμότητα και τις τεχνολογικές καινοτομίες, οι εταιρείες πρέπει να βάλουν χρήματα στα χέρια τους τώρα, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές στο μέλλον”.

Μια αχτίδα ελπίδας σύμφωνα με την εκτίμηση της DZ Bank και της Bundesverband der Deutschen Volksbanken und Raiffeisenbanken (BVR): Οι ΜμΕ κατάφεραν να κλείσουν το 2021 με σταθερούς επιχειρηματικούς δείκτες. “Η ισχυρή ποιότητα του ισολογισμού αποτελεί μια σταθερή θέση εκκίνησης για τις ΜΜΕ”, διαπίστωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BVR Andreas Martin. “Αυτό με κάνει αισιόδοξο ότι οι εταιρείες θα αντιμετωπίσουν τελικά καλά και τη δεύτερη κατά σειρά παγκόσμια κρίση”.

Διαβάστε ακόμη:

Οι τελευταίες σκέψεις για κάλπες, η Dimand και το Μινιόν, οι τρεις και ο Ελλάκτωρ και το καζίνο του Ρίου 

Ρεύμα: Τι αλλάζει στη ρήτρα αναπροσαρμογής και τα τιμολόγια από την 1η Ιουλίου

Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα… Μυκόνου με επώνυμα σφυριά και αναστολές (pics)