Η Μπολόνια είναι η πρώτη μεγάλη πόλη της Ιταλίας που αλλάζει τα όρια ταχύτητας προς τα κάτω, θεσπίζοντας μέγιστο όριο ταχύτητας 30km/h και το οποίο θα εφαρμόζεται στο δίκτυο των κύριων αστικών δρόμων της.

Έτσι φαίνεται πως την πάτησε ο Sergio Baldazzi, κοσμηματοπώλης στο κέντρο της πόλης, ο οποίος την ώρα που οδηγούσε για την δουλειά του είδε δύο τροχονόμους να κρατούν πινακίδες που έδειχναν το μέγιστο όριο ταχύτητας των 30 χιλιομέτρων την ώρα, που αντιστοιχεί σε 18 μίλια την ώρα. Παρόλο που οδηγούσε με σταθερή ταχύτητα 25 χλμ/ώρα και προσπέρασε τους τροχονόμους, παρακάτω συνάντησε άλλη μια διμοιρία αστυνομικών, αυτή τη φορά με κάμερες ταχύτητας.

Ο Baldazzi είναι πλέον ο πρώτος οδηγός στην πόλη της Emilia-Romagna που δέχθηκε κλήση για υπερβολική ταχύτητα μετά τη θέσπιση των νέων ορίων, σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, καθώς και η ατμοσφαιρική ρύπανση και η ηχορύπανση. Τα πρόστιμα επιβάλλονται από τα 36 χλμ/ώρα.
Πλήρωσε γρήγορα το πρόστιμο των 29 ευρώ (25 λίρες), διότι αν δεν εξοφληθεί εντός πέντε ημερών, αυξάνεται στα 42 ευρώ, όπως μεταδίδει ο Guardian.

Στα «κάγκελα» οι οδηγοί

Το όριο των 30 χιλιομέτρων ανά ώρα έχει προκαλέσει την οργή ορισμένων οδηγών στην πόλη, όπου ο δήμαρχος, Matteo Lepore, έχει ήδη απαγορεύσει την κυκλοφορία στην περιοχή γύρω από τον “κεκλιμένο πύργο” της πόλης, που ονομάζεται Garisenda, ενώ διεξάγονται δοκιμές εν μέσω φόβων ότι το μεσαιωνικό οικοδόμημα γέρνει υπερβολικά.

Την ημέρα που οι τοπικές εφημερίδες αποκάλεσαν “ημέρα Δ”, μια πομπή αυτοκινήτων προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας, ενώ οι οδηγοί ταξί απείλησαν να αυξήσουν τις τιμές τους ως απάντηση στο γεγονός ότι θα αναγκαστούν να οδηγούν πιο αργά. Νέα διαμαρτυρία οδηγών έξω από το δημαρχείο έχει προγραμματιστεί για το απόγευμα της Παρασκευής 19/1, ενώ οι δεξιοί αντίπαλοι του Lepore σχεδιάζουν δημοψήφισμα για το θέμα. Το προηγούμενο όριο ταχύτητας ήταν 50km/h (31mph).

Οι οδηγοί λεωφορείων εξέφρασαν επίσης την ανησυχία τους ότι η χαμηλότερη ταχύτητα θα μπορούσε να διαταράξει τα δρομολόγια, ενώ άλλοι υποστήριξαν ότι το να πρέπει να προσέχουν επιμελώς το ταχύμετρο αντί για το δρόμο θα μπορούσε να αυξήσει τα ατυχήματα.

Η διοίκηση του Lepore εμπνεύστηκε από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως οι Βρυξέλλες, το Παρίσι και το Γκρατς στην Αυστρία, το οποίο εφαρμόζει παρόμοιο μέτρο από το 1992. Περισσότεροι από τους μισούς δρόμους στο Λονδίνο έχουν όριο 20 μίλια/ώρα, που ισοδυναμεί με 32 χλμ/ώρα.

Οι υποστηρικτές της κίνησης της Μπολόνια υποστηρίζουν ότι οι οδηγοί θα προσαρμοστούν σταδιακά στην αλλαγή, όπως έχουν κάνει σε άλλα μέρη, και ότι θα χρειαστεί χρόνος για να αποδώσει καρπούς το μέτρο.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης στο Bloomberg TV: Το 2024 θα είναι μια καλή χρονιά για την ελληνική οικονομία

Ψηφίστηκε η τροπολογία για τα μέτρα κατά της ακρίβειας

ΕΛΕΤΑΕΝ: Η ακτινογραφία της αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα – Τι δείχνουν τα στατιστικά (χάρτης)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ