search icon

Ευρώπη

Καθηλωμένα στο έδαφος θα παραμείνουν τα μισά αεροσκάφη των Ryanair, British Airways και Iberia

Με το 21% του στόλου της η Lufthansa θα πραγματοποιήσει τα δρομολόγια της καλοκαιρινής περιόδου και με το 20% η KLM - Άγνωστο αν η Easy Jet προγραμματίζει επανέναρξη των πτήσεων

Με λιγότερες πτήσεις ανά προορισμό σκοπεύει να επανέλθει σταδιακά στη λειτουργία η Ryanair επιλέγοντας να χρησιμοποιήσει από 1ης Ιουλίου μόλις το 40% των αεροσκαφών της.

Η εταιρεία IAG, ιδιοκτήτρια των British Airways και της Iberia σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το 45% του στόλου της, αλλά τα σχέδιά της θα επανεκτιμηθούν ανάλογα με τις προτάσεις της βρετανικής κυβέρνησης.

Ο γερμανικός όμιλος της Lufthansa αναμένεται να παρουσιάσει τα σχέδιά του για τις πτήσεις της καλοκαιρινής περιόδου αυτήν την εβδομάδα, ανακοινώνοντας τους προορισμούς στους οποίους θα χρησιμοποιήσει 160 αεροσκάφη, ήτοι το 21% του στόλου της. Η EasyJet από την πλευρά της δεν έχει παρουσιάσει τα σχέδιά της για την επανέναρξη των πτήσεων.

Όπως αναφέρει το περιοδικό Forbes, ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος Air France-KLM σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει μόνο το 20% του στόλο του, αλλά επανεξετάζει τα σχέδιά του για να μην απολέσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς. «Σκοπός μας είναι να λειτουργήσουμε στο ίδιο σχετικά επίπεδο με τους ανταγωνιστές μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM Benjamin Smith την περασμένη εβδομάδα.

Οι πτήσεις μικρών αποστάσεων εντός της Ευρώπης «θα επιστρέψουν γρηγορότερα από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων», δήλωσε ο Smith. «Δεν βλέπουμε όλες τις μεγάλες αγορές μας να ανοίγουν τα σύνορα τόσο γρήγορα όσο μπορούμε να κάνουμε μέσα στην Ευρώπη».

Η EasyJet και η Ryanair προσφέρουν μόνο πτήσεις μικρών αποστάσεων ενώ η Iberia σχεδιάζει να προσθέσει πτήσεις αυτό το καλοκαίρι μεταξύ των ΗΠΑ και της Ισπανίας.

Η Ryanair ανακοίνωσε την επιστροφή της μετά την πρόταση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου ότι θα απαιτούσε από τους ταξιδιώτες να παραμείνουν σε καραντίνα για 14 ημέρες. Παρέχονται εξαιρέσεις για όσους κατοικούν στην κοινή περιοχή ταξιδιού, δηλαδή στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και την νήσο Μαν καθώς και τα λοιπά νησιά της Μάγχης.

Η Ryanair δεν ξεκαθάρισε εάν θα χρησιμοποιήσει το 40% του στόλου της καθ’ όλη της διάρκεια του καλοκαιριού ή εάν θα χρησιμοποιεί περισσότερα αεροσκάφη όσο προχωρά η σεζόν.

Η καραντίνα θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη επίδραση στον όμιλο IAG.

«Είχαμε προγραμματίσει να ξαναρχίσουμε σε αρκετά σημαντική βάση τις πτήσεις μας τον Ιούλιο. Νομίζω ότι θα πρέπει να το αναθεωρήσουμε με βάση όσα είπε ο πρωθυπουργός», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IAG Willie Walsh στην επιτροπή μεταφορών του βρετανικού κοινοβουλίου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair Michael O’Leary ωστόσο διαφωνεί με την αποτελεσματικότητα της καραντίνας.

«Η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιβάλει την καραντίνα», είπε στο ITV. «Δεν υπάρχει καραντίνα για κανέναν που ταξιδεύει στο μετρό του Λονδίνου, στο οποίο η διάδοση του ιού είναι πολύ ευκολότερη».

Η επιστροφή της Ryanair θα γίνει χωρίς την κενή μεσαία θέση των επιβατών, κάτι που η εταιρεία είχε απορρίψει εξ αρχής ως ασύμφορη. Παρόμοια πολιτική θα ακολουθήσει και η Lufthansa, ενώ ακόμα και η IATA απέρριψε τις προτάσεις για κενές θέσεις.

Exit mobile version