Μέτρα για την ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρόκειται να ανακοινώσει την ερχόμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα οποία θα περιλαμβάνουν και απαιτήσεις για την παραγωγή μπαταριών σε τοπικό επίπεδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η Κομισιόν θα ανακοινώσει το σχέδιο δράσης της για την ενίσχυση του κλάδου αυτοκινήτου σε ένα διάστημα αυξανόμενου ανταγωνισμού από τις ΗΠΑ και την Κίνα στις 5 Μαρτίου. Μάλιστα, τα μέτρα θα στοχεύουν ειδικά τον κλάδο των EV.
Το προσχέδιο περιλαμβάνει προτάσεις προς τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ για την επιτάχυνση της ένταξης ηλεκτρικών οχημάτων στους εταιρικούς στόλους, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Η Επιτροπή θα συνεργαστεί επίσης με τις χώρες της ΕΕ για να αξιολογήσει τους καλύτερους τρόπους ενίσχυσης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, μέσω κινήτρων και χρηματοδότησης.
Μάλιστα, πιθανότατα στα προτεινόμενα μέτρα θα είναι η εξαίρεση των βαρέων οχημάτων που εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους από τέλη και διόδια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 5,9% το 2024. Μάλιστα ως βασικούς λόγους θεώρησε τις ελλείψεις σε δίκτυα φόρτισης, την ανεπάρκεια φτηνών EVs και την ξαφνική διακοπή των επιδοτήσεων της ηλεκτροκίνησης ειδικά στη Γερμανία.
Το προσχέδιο της Κομισιόν αναγνωρίζει ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει μερίδιο αγοράς στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και πως αντιμετωπίζει σημαντικά υψηλότερο κόστος σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της, ιδιαίτερα όσον αφορά τις μπαταρίες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 30% με 40% του κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Για το σκοπό αυτό ακριβώς, το προσχέδιο αναφέρει ότι θα θεσπιστούν σταδιακά κριτήρια που θα απαιτούν την προμήθεια ανταλλακτικών και μπαταριών σε τοπικό επίπεδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Έτσι, λοιπόν, η Επιτροπή θα εξετάσει τρόπους ενίσχυσης των κατασκευαστών μπαταριών στην ΕΕ, με πιθανή στήριξη και σε ξένες εταιρείες, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεργάζονται με ευρωπαϊκές επιχειρήσεις για τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.
Παράλληλα, τα προτεινόμενα μέτρα κάνουν λόγο για οικονομική στήριξη μονάδων ανακύκλωσης μπαταριών, ενισχύοντας έτσι την κυκλική οικονομία στον κλάδο.
Σημειωτέον πως οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ήδη πιέζονται οικονομικά και απειλούνται περαιτέρω από τους δασμούς Τραμπ, έχουν ζητήσει επανειλημμένως από τις Βρυξέλλες ελαφρύνσεις όσον αφορά τα πρόστιμα που αντιμετωπίζουν φέτος για τις ποσότητες παραγόμενων ρύπων.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, αν οι βιομηχανίες δεν καταφέρουν να συμμορφωθούν με τα όρια εκπομπών CO2 το 2025, αντιμετωπίζουν πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 15 δισ. ευρώ.
Το προσχέδιο δεν διευκρινίζει αν για το συγκεκριμένο επίμαχο θέμα η Επιτροπή θα προτείνει ελαφρύνσεις.
Διαβάστε ακόμη
«Μαύρο» στο Skype έπειτα από 21 χρόνια
Μυλωνάς: Η ΕΤΕ διαθέτει πάνω από 2 δισ. ευρώ κεφάλαια για ανάπτυξη και επενδυτικές ευκαιρίες
Ψάλτης (Alpha Bank): Ισχυρή πιστωτική επέκταση και αναζήτηση ευκαιριών στην αγορά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.